Topul masinilor sportive

1Comentariu
Topul masinilor sportive
Daca nu in Forbes, atunci unde! Parafrazand un text care a rulat impreuna cu o coloana sonora la radio, ne propunem sa va dezvaluim „Topul celor mai interesante sportive” stabilit de publicatia amintita mai sus.

Masinile sunt deja in showroom-uri sau pe strazi, iar o parte dintre ele pot fi admirate chiar si in Romania, la Bucuresti sau pe litoral. Interesant este ca nu pretul este criteriul cel mai important in ierarhizare, ci intregul „pachet” ce i se ofera clientului.

Daca pe primul loc sta confortabil o decapotabila scumpa si superexclusivista, Bentley Continental, celelalte doua trepte ale podiumului sunt adjudecate de BMW cu doua modele mai „populare” din perspectiva pretului. Ferrari nu putea sa lipseasca dintr-un astfel de top, asa ca cei de la Forbes i-au rezervat pozitia a patra.

Producatorii europeni au luat partea „leului”, Jaguar si Lamborghini aflandu-se in top pe pozitiile 5 si 6. Primul model american apare pe locul 7 si devanseaza trei supersportive de la Porsche. Ultimul loc – care nu este deloc unul al rusinii – pleaca in America cu un roadster de la Saturn, un brand al GM.

Topul cuprinde deopotriva masini cu preturi de aproximativ 20 de mii de euro, dar si modele mai scumpe de 250 de mii de euro. Iata si topul cu primele 11 pozitii:

1. Bentley Continental GTC este versiunea decapotabila a modelului GT coupe si a ajuns in showroom-uril la inceputul lui 2007. Costul GTC-ului depaseste 150 de mii de euro, dar masina face toti banii. In mod cert soferul va fi remarcat de toata lumea aflata in trafic. Decapotabila are tractiune integrala si un propulsor de 6.0 litri cu 12 cilintri in W.

2. BMW Z4 Coupe este cea mai ieftina masina europeana din acest top, insa, chiar si asa, depaseste cu mult bugetul europeanului mediu. Unii au spus despre acest model ca arata ca un „supozitor”. Poate ca e ca in proverbul cu vulpea care nu ajungea la struguri… Daca vreti sa va achizitionati un coupe si aveti la dispozitie doar 30-33 de mii de euro, atunci cele doua locuri ale BMW-ului si propulsorul sau de 3.0 litri sunt proprietate privata! Ea, proprietatea, ajunge la 100 de km/h in 5.7 secunde.

3. BMW Z4 M Coupe este „aceeasi Marie cu alta fata si alta fisa tehnica” decat masina de la locul 2. Dupa ce a trecut pe la preparatorii de casa, Z4 M coupe costa cu 5-6 mii de euro mai mult si atinge suta in doar 5 secunde. Merita?

4. Ferrari 599 GTB Fiorano a fost lansat sa preia stafeta de la 575M Maranello. Formele i-au fost conturate de Pininfarina si isi ia numle de la dimensiunea in centimetri cubi a motorului sau de 5.999 litri (6.0 litri). Oricum, vorbele sunt de prisos… deci, Ferrari!

5. Jaguar XK/XKR. Cele doua variatiuni pe aceeasi tema pot fi achizitionate in varianta coupe sau cabriolet. Sub capota ofera acelasi motor Ford de 4.2 litri si 8 cilindri in V. Variantele XKR ajung insa la prima suta cu aproape o secunda mai repede. Cel mai ieftin model XK poate fi cumparat la aproximativ 60 de mii de euro, iar cel mai scump XKR la peste 90 de mii. Iata o masina clasica!

6. Lamborghini Murcielago LP640 este o adevarata racheta pe roti. Oricum, costa la fel de mult ca tehnologia spatiala si „decoleaza” exact ca o racheta. Pentru a o face cadou celui mai bun prieten trebuie sa scoti din buzunar peste 250 de mii de euro. Daca te grabesti sa atingi suta la volanul unui Murcielago sau pe locul din dreapta, nicio griza. Nu iti trebuie mai mult de 3 secunde.

7. Pontiac Solstice GXP este putin cunoscut europenilor, dar asta nu il face mai putin atragator. Are sub capota o herghelie de 260 CP si costa in jur de 20 de mii de euro. Pacat ca nu se vinde si in Romania pentru ca l-am putea admitra pe strazile – adevarate „parcari” la orele de varf – Bucurestiului. Suta o atinge dupa aproximativ 6 sdecunde…

8. Porsche 911 GT3 scoate cu usurinta din buzunarele proprietarului in jur de 80 de mii de euro, dar poate fi folosit fara nicio problema cand pe strada, cand pe circuite de curse GT. Daca porti un GT3 la oglinda retrovizoare, cu siguranta masina ta, orice marca ar fi, va fi mai rapida cu cel putin 10 km/k!

9. Porsche 911 Targa in variantele 4 si 4S ofera tractiune pe toate cele 4 roti si plafon panoramic din sticla. Despre sportivitatea sa este inutil sa povestim. Este totusi un 911 si este fratele mai mic al GT3-ului. Costa in jur de 65 de mii de euro.

10. Porsche 911 Turbo este ultimul Porsche din acest top, dar nu si cel din urma. Practic are calitatile sportive ale GT3, dar este mai stilat. Si stilul costa! Cu propape 8 -10 mii de euro mai mult. Asta ar fi si alegerea autorului, dar sa fie negru cu etriere albe!

11. Saturn Sky imparte platforma si motorizarile cu Ponticul de la locul 7. Pare mai european si ar avea, in mod cert, sanse intr-o competitie pe cote de piata pe batranul continent.

De ce nu 10 pozitii, ci 11? Pentru ca top-ul parea neterminat cu 3 modele Porsche in coada. In egala masura si pentru ca doua masini produse in America sunt acum mai cunoscute romanilor.

Sursa: zercustoms.com



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor