Totul la mâna a doua

Totul la mâna a doua
ORADEA – Uniunea Europeană dă cu o mână şi ia cu cealaltă, în ceea ce priveşte magazinele care co- mercializează articole la mâna a doua. Data de 1 ianuarie a adus abrogarea actelor normative care interziceau comercializarea articolelor de încăl- ţăminte, lenjerie intimă şi a jucăriilor pentru copiii mai mici de trei ani.

Cu toate acestea, deşi „e liber” la o gamă mai mare de produse, importatorii şi comercianţii de articole second – hand vor avea mai multă bătaie de cap cu dezinfectarea şi etichetarea mărfurilor.

„Pentru a putea intra în comerţ, aceste produse trebuie să aibă documente în care să se ateste că au fost igienizate sau spălate, astfel încât sănătatea cumpărătorilor să nu fie afectată”, spune Cristiana Bigan, director executiv la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (OJPC) Bihor. În cazul produselor textile, acestea trebuie să fie însoţite de o etichetă ataşată astfel încât cumpărătorul să poată citi uşor însemnele convenţionale standardizate legate de modul de spălare, călcare, stoarcere sau curăţare chimică a acestora. „E bine că putem aduce şi încălţăminte şi lenjerie intimă, însă au crescut cheltuielile cu dezinfectarea, aşa că nu putem spune că aderarea are doar efecte pozitive pentru afacerile noastre”, comentează administratorul unui magazin cu produse la mâna a doua.

 

Necesare

Ideea că aderarea la UE ar putea duce la închiderea acestui gen de magazine a neliniştit clientela, formată din persoane de toate categoriile de vârstă, pregătire profesională sau salarizare. „Clienţii noştri nu sunt, cum cred unii, doar persoane cu venituri foarte mici sau mici. Avem şi persoane foarte bine poziţionate social, care vin în căutarea unor produse de calitate”, spune F.M., vânzătoare. „Avantajul principal este că pot să-mi cumpăr ceva unic, ceva ce nu se găseşte în fiecare magazin. Totul e să ai răbdare să cauţi”, crede A.L., o tânără care frecventează de câţiva ani magazinele de gen. „Totuşi, nu cred că mi-aş cumpăra lenjerie intimă, oricât de nouă ar părea”, completează aceasta. O altă doamnă, întâlnită într-un „second – hand” din Rogerius, spune că nu achiziţionează decât haine de joacă pentru copii. 

 

Preţul îşi spune cuvântul

Dincolo de discursurile despre calitatea şi unicitatea produselor care se găsesc la magazinele second – hand, clienţii pe care i-am intervievat au recunoscut că şi preţul joacă un rol important. „La aceste preţuri mici, îmi permit să-mi iau „ceva nou” de câteva ori pe săptămână, ceea ce nu e valabil şi cu magazinele normale”, admite G.K., o doamnă de 30 de ani. „Nu o dată mi-am cumpărat de la second fuste sau bluze noi, cu eticheta originală pe ele, de la firme recunoscute în UE sau în SUA”, recunoaşte M.G. Preţurile la magazinele „second – hand” nu depăşesc, în general, 50 de lei, iar reducerile de 50% sau 70% îi determină pe orădeni să se întoarcă iar şi iar, mai cu ruşine, mai relaxaţi, la cumpărături la mâna a doua.

Claudia Curta



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase