Tramvaie noi în Oradea, de la anul! Stadiul proiectelor OTL

De Dan Birta
Reactualizat la:
5Comentarii
Tramvaie noi în Oradea, de la anul! Stadiul proiectelor OTL
Tramvaiele cumpărate de la Astra Vagoane Arad vor fi modificate pentru a avea autonomie de câteva sute de metri în cazul întreruperii curentului.

Conducerea OTL a prezentat marţi, 29 octombrie 2019, într-o conferinţă de presă, la care a participat şi viceprimarul Mircea Mălan, stadiul proiectelor din municipiul Oradea.

Achiziţia a 20 de tramvaie

În ceea ce priveşte achiziţia celor 20 de tramvaie de la Astra Arad, primele patru vagoane vor ajunge la Oradea cu o întâziere de cinci luni. Motivele acestei întârzieri au fost explicate de Mircea Mălan.

„În septembrie, Poliţia Rutieră a făcut o adresă către Primăria Oradea, prin care a solicitat ca atunci când achiziţionăm mijloace de transport în comun să ţinem cont de faptul că acestea ar trebui dotate cu instalaţii care să le permită o autonomie de funcţionare de câteva sute de metri după întreruperea curentului. Această ideea a pornit de la faptul că în cadrul lucrărilor de modernizare a infrastructurii în Oradea, linia de tramvai se intersectează cu DN 79 şi orice oprire a tramvaiului într-o intersecţie ar genera complicaţii foarte mari traficului. Pe de altă parte, cei de la Astra Vagoane ne-au sesizat că a intervenit o modificare în normele europene privind evacuarea în caz de incendiu şi orgamul din România recomandă să se ţină seama de aceste norme. Drept urmare, tramvaiele vor fi modificate”, a precizat Mircea Mălan.

Astfel, costul celor 20 de tramvaie va rămâne acelaşi, 148,8 milioane de lei plus TVA. Noul grafic de livrare al tramvaielor va fi următorul: primele patru tramvaie până în 15.03.2020, din care primele două până pe 15 ianuarie, transmite directorul general OTL, Viorel Mircea Pop. Următoarele trei tramvaie vor ajunge în Oradea până la 10.05.2020, încă trei tramvaie până la 15.07.2020, patru tramvaie până în 15.01.2021, trei tramvaie până în 15.03.2021 şi ultimele trei până în 15.05.2021.

Tramvaiele au capacitatea de 160 de călători, vor fi eficiente din punct de vedere energetic şi vor recupera energia datorită sistemului de frânare recuperativă. Vor avea podeaua coborâte 100% şi instalaţii de validare compatibile cu sistemul de e-ticketing existent. Vor fi dotate cu aer condiţionat şi vor fi dotate cu rampă şi spaţiu pentru persoanele cu dizabilităţi.

Conducerea OTL, alături de viceprimarul Mircea Mălan, a prezentat stadiul proiectelor regiei ©

Autobuze noi

Un alt proiect în derulare este achiziţia a 15 autobuze noi hibrid cu acţionare electrică prin Programul Operaţional Regional (POR) 2014 – 2020 prin proiectele „Coridorul de mobilitate urbană durabilă Piaţa Emanuil Gojdu – Vasile Alecsandri Oradea”. Costul celor 15 autobuze se va ridica la 22,872 de milioane de lei plus TVA.
Autobuzele sunt de capacitate medie cu podeaua complet coborâtă, Capacitatea maximă a acestora este de 90 de pasageri şi vor avea rampă de acces şi loc amenajat pentru persoanele ci dizabilităţi.

Alte şapte autobuze, şase Diesel Euro VI şi unul hibrid vor fi achiziţionate prin proiectul RO-HU-390, „Îmbunătăţirea serviciului de transport public la nivelul polilor urbani transfrontalieri Oradea şi Debreţin”. Autobuzele sunt de tip Mercedes Benz Conecto şi Mercedes Citaro K Hibrid şi au o valoare de achiziţie de 1.500.000 de euro plus TVA. Totodată va fi achiziţionat şi un sistem de localizare automată a vehiculelor, precum şi un serviciu de e-ticketing în transportul public de călători, valoare de achiziţia a acestora fiind de 558.200 de euro plus TVA.

Un alt proiect cuprins în planul OTL este Staţia de redresare de la Cicero, care va fi montată până la finalul lunii noiembrie.

Tramvaiul 8 va circula din 15 noiembrie şi va lega Ioşia de Rogerius

Taguri: , ,


5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor