Trei candidati pentru postul de city-manager al Timisoarei

De A. Strugariu
Reactualizat la:
Miercuri a fost ultima zi pentru depunerea dosarelor
Miercuri a fost ultima zi pentru depunerea dosarelor
Consilierul personal al primarului Sorin Drăgoi, Samuel Muj şi Vasile Pop sunt cei trei candidaţi care s-au înscris la concursul pentru ocuparea postului de city-manager al Timişoarei. Oficialii primăriei au încercat să ţină numele la secret. Miercuri a fost ultima zi pentru depunerea dosarelor.

Timişoara va avea, pe lângă un primar şi cei doi viceprimari, şi un city-manager începând din această primăvară. Primăria Timişoara a scos la concurs postul de administrator public. 13 februarie a fost ultima zi pentru depunerea dosarelor la Serviciului Resurse Umane al instituţiei. Chiar dacă organizarea unui astfel de concurs ar trebui să presupună transparenţă, oficialii municipalităţii au încercat să ţină la secret numele candidaţilor.

Singurul care ne-a declarat că s-a înscris la concurs este unul dintre consilierii personali ai primarului Nicolae Robu, Sorin Drăgoi. Înscrierea sa la concursul pentru postul de city-manager nu este o surpriză, având în vedere că primarul anunţa, încă din toamna anului trecut, că el ar putea fi unul dintre candidaţi.

„Nu am căutat pe nimeni în mod special, am un consilier care în momentul de faţă exercită atribuţii de city-manager, este vorba despre domnul Sorin Drăgoi, drept urmare, când vom ajunge să scoatem postul la concurs, atunci sigur că ne putem aştepta ca dânsul să fie candidat”, afirma Robu la vremea respectivă.

„Mi-am depus ieri (n.r. – marţi) dosarul. Am fost al doilea concurent înscris. Am fost nehotărât în primă fază, dar sincer, când am văzut că postul presupune exact acelaşi lucru pe care îl fac în momentul de faţă, că sunt aceleaşi cerinţe, am decis să candidez. Şi acum am atribuţii de administrare a oraşului în calitate de consilier. M-am apucat deja să lucrez la proiectul de management pentru concurs. Eu am terminat Facultatea de Transporturi la Bucureşti, Institutul Politehnic Bucureşti, şi am un doctorat în Transporturi la Universitatea Braşov. Până acum am activat în sectorul privat, în domeniul hotelier şi în alimentaţie publică”, ne-a declarat Drăgoi.

Cu greu am reuşit să aflăm şi numele celorlalţi doi contracandidaţi ai săi.

Deşi 13 februarie a fost ultima zi pentru depunerea dosarelor, oficialii primăriei ne-au declarat că nu pot face publice numele decât peste trei zile… Primarul, care pare să îndeplinească şi rolul de purtător de cuvânt al instituţiei de pe C.D. Loga nr. 1, nu a putut fi contactat telefonic, fiind plecat la Iaşi.

În cele din urmă am reuşit să aflăm numele celorlalţi doi candidaţi tot de la Sorin Drăgoi, care a avut mai mult succes cu personalul de la Serviciul Resurse Umane. Este vorba despre Vasile Pop şi Samuel Muj.

Procedurile şi cerinţele pentru ocuparea postului de administrator public au fost aprobate în consiliul local. Candidaţii trebuie să aibă studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă şi doctorat, să aibă cunoştinţe de operare pe calculator (se cere Microsoft Office la nivel mediu), să cunoască două limbi de circulaţie internaţională între care să se regăsească obligatoriu engleza la nivel avansat, o vechime în specialitate studiilor de cel puţin 10 ani şi vechime în funcţii de conducere minimum 5 ani.

În ceea ce priveşte abilităţile, calităţile şi aptitudinile necesare, se cer, printre altele, capacitate de organizare şi coordonare, excelentă comunicare orală şi scrisă, capacitate de relaţionare cu superiorii, colegii, subordonaţii şi publicul general, capacitatea de a lua decizii, de consiliere şi îndrumare, abilităţi de mediere şi negociere, autocontrol şi echilibru psihoemoţional etc.

Candidaţii trebuie să elaboreze un proiect de management care să conţină o analiză a condiţiilor de dezvoltare economico-socială a Timişoarei, propuneri de eficientizare a administraţiei, o expunere a strategiilor, programelor, proiectelor şi măsurilor ce vor fi avute în vedere în perioada de executare a contractului şi estimări privind realizarea obiectivelor propuse. Acest proiect de management trebuie depus până în data de 22 februarie.

Doritorii trebuie să aibă o stare de sănătate corespunzătoare, capacitate deplină de exerciţiu şi să nu aibă antecedente penale.

Concursul va avea practic trei etape: selecţia dosarelor de înscriere, în care se va urmări dacă cei care s-au înscris întrunesc condiţiile impuse, o probă scrisă, programată în 12 martie, de la ora 10, la primărie, un interviu şi prezentarea proiectului de management, în 13 martie, de la ora 10.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !