Un medicament experimental contra leucemiei

1Comentariu
Un medicament experimental contra leucemiei
Un medicament experimental, numit Sprycel, s-a dovedit eficace impotriva unei forme grave de leucemie, cea mieloida cronica, la bolnavii care nu mai reactioneaza la nici o alta forma de tratament, arata un studiu publicat in Statele Unite, transmite AFP.

Sprycel a fost pus la punct de laboratorul american Bristol-Myers-Squibb si este “foarte eficace” in cazul bolnavilor care au dezvoltat rezistenta la orice alta forma de tratament medicamentos, a estimat doctorul Charles Sawyers, hematolog si oncolog la centrul Jonsson de cercetare a cancerului din Los Angeles, California, principalul autor al studiului, care a aparut in New England Journal of Medicine (NEJM) pe data de 15 iunie.

Sprycel este o terapie moleculara care permite blocarea unor proteine (BCR-ABL) si a unor mutatii ale acestora care provoaca divizarea incontrolabila a globulelor albe.

Conform rezultatelor doctorului Sawyers, dupa cinci ani de tratament, 20% dintre bolnavii care sufera de leucemie mieloida cronica devin rezistenti la orice forma de tratament existenta in prezent pe piata, de exemplu Gleevec, un medicament cunoscut, de altfel, drept foarte eficace.

Eficacitatea medicamentului Sprycel se explica prin faptul ca blocheaza nu numai proteinele BCR-ABL, ci si alte enzime care au rol in dezvoltarea cancerului, a explicat Sawyers.

Acest medicament, care a fost testat genetic, ofera pacientilor care sufera de leucemie mieloida cronica si pentru care nici un alt tratament existent nu mai da rezultate o noua sansa in lupta cu aceasta boala groaznica. Cercetatorii au declarat ca sunt necesare mai multe teste pentru ca medicamentul sa poata fi lansat pe piata.

1Comentariu