Nu mai puțin de 34 de mașini de epocă s-au înscris la „Raliul fără frontiere” al cărui start s-a dat vineri, 21 iunie din Cetatea Oradea. Cea mai veche mașină este un Peugeot 201 din 1929. La start s-au mai aliniat automobile din mărci consacrate precum: Dacia, ARO, Oltcit, Volga, Gaz, Triumph Spitfire, Ford Mustang, Volkswagen Bentlee, etc.
Raliul, considerat a III-a etapă a Campionatului național de raliuri organizat Retromobil Club România și prima ediție a „Raliului fără frontiere”, și-a propus să străbată în 21 și 22 iunie județele Bihor și Sălaj din România și Hajdu-Bihar din Ungaria. Evenimentul este organizat cu ajutorul Consiliului Județean Bihor, prin Fundația Euroregiunea Bihor – Hajdu-Bihar.
„Raliul este menit să deschidă căile către o comunicare cât mai bună între cele două județe vecine, Bihor și Hajdu-Bihar, pe toate planurile: cultural, sportiv, uman, interuman. Prin acest eveniment, dorim să le prezentăm invitaților noștri, prin prisma concursului la volanul unui automobil de epocă, Centrul istoric și Cetatea Oradea”, a precizat Ovidiu Gherman, vicepreședintele Retromobil Club România – filiala Bihor.
Traseu
Traseul a străbătut în prima etapă localitățile: Copăcel, Tileagd, Aleșd, Șinteu, ajungând la Crama Kensylvanum din Camăr, județul Sălaj. Etapa a II-a urma să aibă loc în 22 iunie între Camăr – Balc – Suplacu de Barcău – Otomani – Valea lui Mihai, pe unde urma să se facă trecerea în Ungaria. Etapele din Ungaria nu contează pentru Campionatul național. Localitățile străbătute de raliul în Ungaria sunt Kállósemjén, Újfehertó, Nyiregyhaza.
„Acest raliu se desfăşoară în conformitate cu regulamentul evenimentelor istorice ale FIVA şi prezentul Regulament Particular.
Clasificarea evenimentului nu se bazează pe viteza maximă sau timpii cei mai scurţi, ci pe respectarea de către fiecare echipaj a vitezei medii impuse sau/și timpului de parcurgere prescris. Viteza medie la eveniment nu va depăşi 50 km/oră pe drumuri naţionale şi judeţene sau 80 km/oră pe autostrăzi şi drumuri închise circulaţiei”, a explicat Rencsik Otto, președintele Retromobil Club România – filiala Bihor.
Participanți
Cea mai veche mașină înscrisă în concurs este un Peugeot 201 din 1929. „Mașina este fabricată în 1929, restaurată integral în România. Este o mașină care a fost într-o stare destul de bună și când a fost adusă din Paris, dar a necesitat mai multe intervenții la motor, caroserie, etc. Sperăm să fim pe podium și să fie un succes acest raliu. Ideea de a organiza un astfel de raliu este foarte bună. Doar așa puteam face cunoscute peste hotare mașinile din România”, ne-a declarat Adrian Farcaș, proprietarul mașinii.
La startul competiției au putut fi observate și multe Dacii, una dintre acestea, Dacia Centenar, îi aparține lui Koszta Ervin. „Mașina merge foarte bine. I-am pus o cutie în cinci trepe și prinde și 130 km/oră. Este o Dacia 1300 din 1981. Ideea mi se pare îndrăzneață. De la an la numărul mașinilor de epocă crește. Tot mai multe persoane își doresc ca pe lângă mașina de zi cu zi să aibă și un oldtimer”, a precizat Koszta Ervin.
Citiți principiile noastre de moderare aici!