Un satelit al NASA a descoperit o planetă de dimensiuni similare Terrei

© FOTO: NASA Blogs
Satelitul TESS (Transiting Exoplanet Survey Satellite), dezvoltat de NASA, a identificat o planetă cu dimensiuni aproximativ similare Terrei, prima astfel de descoperire realizată de acest telescop spaţial.

Planeta, numită HD 21749c, are circa 89% din diametrul Pământului şi orbitează o stea din constelaţia Reticulum, aflată la o distanţă de 53 de ani lumină. Suprafaţa sa este cel mai probabil stâncoasă şi fierbinte, cu temperaturi care ar putea depăşi 400 de grade Celsius.

Planeta este foarte apropiată de steaua pe care o orbitează, HD 21749, care are aproximativ 70% din dimensiunea Soarelui, iar o rotaţie completă durează mai puţin de opt zile.

Descoperirea demonstrează capacitatea telescopului de a identifica planete de dimensiuni mici aflate în jurul stelelor, au notat oamenii de ştiinţă. Alte planete pe care le-ar putea descoperi în viitor ar putea avea o atmosferă mai prietenoasă vieţii.

Sursa: Agerpres