A fost stabilită o cotă de verificare de minimum un autovehicul la 50.000 de vehicule înregistrate într-un stat membru în anul precedent. Verificările vor consta în teste efectuate în condiții reale de condus. Statele UE care nu-și vor permite să pună în aplicare verificările impuse de noul Regulament European vor putea apela la alte state UE pentru realizarea verificărilor impuse de lege. Statele membre UE vor trebui să își raporteze activitatea către noua autoritate europeană din domeniu. Va fi constituit un sistem de audit european în domeniu, pentru ca autoritățile naționale din statele membre să se auditeze reciproc, împreună cu Comisia.
Consiliul Uniunii Europene, format din miniștrii statelor membre cu competențe pe competitivitate, a convenit luni, 29 mai, asupra noilor reguli stricte menite să îmbunătățească controlul testelor privind emisiile generate de autovehicule. Vehiculele ar urma să fie testate în condiții reale de conducere, nu doar numai în laboratoare. Ar urma să se efectueze mai multe controale asupra autovehiculelor și să se aplice amenzi pentru fraude privind emisiile.
Constrângeri la nivel comunitar
Printre alte măsuri menite să controleze strict emisiile auto figurează și constituirea unui Forum pentru consolidarea aplicării legii și schimbul de informații între reprezentanții autorităților naționale din domeniu și autoritatea de supraveghere de la nivelul Comisiei Europene. Statele membre vor trebui să raporteze către Forum planul anual privind verificările, în noile condiții impuse de legislația UE.
„Sănătatea publică, calitatea aerului și inovația sunt în central acestei noi reglementări. Singura metodă de la restaura și de a spori încrederea în industria auto europeană este să colaboreze pentru dezvoltarea unor tehnologiii curate și sigure. Teste complexe pentru autovehicule vor fi introduce pentru ca problemele din trecut privind emisiile să nu reapară pe viitor”, a declarat Chris Cardona, președintele al Consiliului și ministru maltez al Economiei. Malta asigură în present președinția Consiliului UE.
Abordarea Consiliului UE va fi negociată în perioada următoare cu Parlamentul European, care și-a votat poziția în 4 aprilie. La trialog va participa și Comisia Europeană, cea care a propus textul legislativ inițial, modificat de Consiliu și de Parlament.
Indiferent de varianta finală convenită de cele trei instituții europene executive și legislative, noua legislație europeană va introduce o supraveghere mult mai drastică asupra pieței auto, bazată pe elementele subliniate mai sus.
Citiți principiile noastre de moderare aici!