Vacanțe compromise cu Ryanair

De Veronica Bursaşiu
Vacanțe compromise cu Ryanair
Cel puțin așa pretinde site-ul Flight Refund care populurizează condițiile în care turiștii pot obține compensații de la companiile aeriene care le compromit vacanțele.Nu se obțin compensații în cazul grevelor.

Ryanair nu asigură însă nici cazare și masă turiștilor, așa cum era obligată în această perioadă.

Ryanair, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa nu s-a dovedit a fi o opțiune prea bună pentru bihorenii care au ales să zboare spre Aeroportul din Girona, având ca destinație de vacanță, Spania, în special Costa Brava, ori Italia.

Greva piloților de la Ryanair i-a luat pe unii bihoreni prin surprindere, chiar la aterizarea pe aeroportul din Girona. Atunci informația că din acel moment piloții Ryanair intră în grevă, miercuri și joi, chiar atunci când sunt programate curse de la și pe Aeroportul Oradea a părut neveridică în primele momente, omenii alegând Spania ca destinație de relaxare, nu pentru noi motive de stres. În primele ore după anunțarea veștii, bihorenii care au ales Costa Brava și-au spus că până la întoarcere sigur conflictul de muncă de la Ryanair se stinge și nu-i va afecta, putându-se întoarce acasă de pe Aeroportul Girona, așa cum își cumpăraseră bilete.

Cursa Ryanair dintre Girona și Oradea, anulată

Apoi, veștile dinspre compania aeriană nu au părut încurajatoare și turiștii au început să caute urgent variante de întoarcere acasă. Numai că nici alternativele de zbor, respectiv cu cei de la Wizz Air nu mai păreau o bună alegere. Aceasta fiindcă Wizz Air a profitat de greva Ryanair și a mărit substanțial prețul biletelor. O altă categorie de turiști afectați e cea care și-a cumpărat bilete din martie, la un anumit preț și care acum, pentru a se întoarce acasă se vedeau nevoiți să taie din bugeul de vacanță pentru a achiziționa noi bilete, orice reducere de care au beneficiat lunând bilete în urmă cu câteva luni dovedindu-se în defavoarea lor. O parte dintre turiștii bihoreni aflați pe Costa Brava au ales urgent Aeroportul din Barcelona, zborul cu compania spaniolă Vueling, care operează pe Aeroportul din Budapesta. Biletele s-au epuizat și aici rapid. Mulți dintre turiști au fost forțați să-și prelungească în acest fel vacanța. Cei care au reușit să aterize pe Aeroportul din Budapesta au avut de parcurs un drum lung de peste 15 ore. Au plecat la ora 12,00 cu un autobus din Lloret del Mar, de exemplu, un bilet până în capitala Cataloniei, Barcelona costând ceva peste 12 euro. Iar drumul se întinde pe mai mult de două ore.

Cursa Vueling de pe Aeroportul El Prat din Barcelona e programată la 18:45 ora Spaniei. Un bilet Barcelona-Budapesta-200 euro. La 21:15 aterizare pe Aeroportul Budapesta. De aici până la Oradea, firma care asigura transport o face pentru 20 euro/persoană sau 80 lei. Dacă ai noroc la Vama Borș, la câteva minute după ora 3 din noapte, ora României, ai intrat în Oradea.

La primele estimări, circa 3.800 de români ar putea fi afectați, timp de două zile, de greva însoțitorilor de zbor ai companiei low-cost Ryanair, conform unei estimări a AirHelp, companie specializată în obţinerea de compensaţii pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate. Potrivit Regulamentului European 261/2004, pasagerii sunt îndreptăţiţi să primească din partea companiei aeriene o compensaţie de până la 600 de euro pentru zborurile anulate, cu întârzieri mai mari de trei ore sau dacă li s-a refuzat îmbarcarea.

Interes crescut pentru compensații

Grevele care perturbă activitatea companiilor aviatice nu reprezintă evenimente în urma cărora se pot cere despăgubiri, potrivit legislaţiei europene, a anunţat joi site-ul Flight Refund, citat de News.ro.”În egală măsură, nu se pot acorda compensaţii în cazul vremii nefavorabile, tulburărilor politice sau atentatelor teroriste. În schimb, se pot obţine despăgubiri dacă zborul înregistrează întârzieri de cel puţin trei ore, cursa este anulată sau compania aeriană refuză îmbarcarea pasagerului”, se arată în comunicat.Directorul general al Flight Refund, Anikó Bolyó, a atras atenţia că liniile aeriene trebuie să asigure cazare călătorilor afectaţi.

“Chiar dacă nu pot primi compensaţii în urma unei greve, companiile aeriene trebuie să asigure călătorilor cazare peste noapte, hrană, să ofere alternative pentru zborul anulat sau întârziat şi să răscumpere valoare biletului. Vedem un interes crescut al pasagerilor pentru posibilităţile de obţinere a compensaţiilor în această perioadă. Este un semn că eforturile noastre de a populariza drepturile de care beneficiază aceştia dau roade. În special în România vedem un interes crescut pentru serviciile oferite de firma noastră”, a declarat Anikó Bolyó.

Site-ul Flight Refund a anunţat că a înregistrat o creştere cu 30% a numărului vizitatorilor în 25 şi 26 iulie, ca urmare cel mai probabil a veştilor privind anularea unor curse ale unui operator low-cost.Ryanair nu a asigurat însă turiștilor nici cazare și masă ca urmare a grevei. Ba mai mult, în bătaie de joc, telefonic, reprezentantul Rzanair a spus telefonic că îi anunță pe turist cu 4 ore înainte de unde ar putea zbura spre casă. Timp total insuficient pentru a putea face o opțiune de zbor.

„În cele două zile-miercuri-joi, sunt programate 38 zboruri Ryanair din România, iar dacă vor fi anulate sau întârziate, ar putea fi afectați în medie 3.800 de pasageri, luând în calcul cu grad mediu de ocupare de 100 de locuri per cursă”, se arată într/un document AirHelp. În România sunt afectate, într-o singură zi 13 curse din București, Oradea și Timișoara.Zborurile pe ruta Oradea-Girona sunt, în special în perioada estivală, ocupate aproape în totalitate.

Ryanair lovește din nou! Zborurile Memmingen – Oradea și retur au fost anulate în ultimul moment



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !