Vagoane modernizate la CFR Călători

De Dan Birta
3Comentarii
Vagoane modernizate la CFR Călători
Cei care preferă călătoriile cu trenul vor circula cu vagoane modernizate. Acestea vor trece inclusiv prin Oradea. CFR Călători a prezentat joi, 30 noiembrie, în staţia Băneasa, cinci tipuri de vagoane modernizate.

Potrivit anunţului făcut de companie, acestea fac parte dintr-un număr de 54 de vagoane modernizate în anul 2019 la întreprinderile de profil din România, prin programul investițional derulat în regim propriu de către CFR Călători.

Au fost supuse modernizării vagoane care erau scoase din uz, fie datorită unor uzuri, fie datorită faptului că nu mai corespundeau condiţiilor minime de confort. Vagoanele modernizate sunt din anii 1980, dar şi 1990 şi 1994. Costul modernizării unui vagon se ridică la 500.000 de euro, în timp ce achiziţia unui vagon nou este de circa 1,4 milioane de euro. Durata de viaţă a unui vagon modernizat este în medie de 20 de ani.

În ce constă modernizarea

Prin modernizare, vagoanele au fost dotate cu instalație de climatizare (încălzire, ventilație și aer condiționat), sistem de informare a pasagerilor, cu display-uri atât în interiorul vagonului, cât și în exteriorul lui. Cabina WC a fost dotată cu WC vacuumatic ecologic. Noile vagoane dispun de uși cu acționare electrică, cu multiple sisteme de protecție a călătorilor la urcare și coborâre, precum și la deschiderile accidentale.

De asemenea, vagoanele sunt dotate cu stație de amplificare pentru transmiterea de anunțuri făcute de către personalul de tren şi cu bus de tren care permite transmiterea informațiilor în lungul trenului, informații prioritare privind defectele accidentale apărute în parcurs.



3Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor