Veşti bune şi rele pentru şoferi

14Comentarii
ORADEA – Veştile bune sunt că se vor „îndulci” restricţiile de viteză pe tronsoanele încare condiţiile de trafic o permit şi obligativitatea examenului teoretic doar pentru şoferii care vor să-şi reprimească permisul suspendat mai repede sau dacă le-a fost reţinut fiindcăau făcut accidente ori au condus băuţi.

În schimb, vitezomanii nu se vor mai putea baza pe detectoarele de radar. Mai mult, ei vor putea fi surprinşi de radare amplasate în autoturisme fără însemnele Poliţiei sau traşi pe dreapta de poliţişti rutieri echipaţi în civil.

Din câte precizează şeful Serviciului Poliţiei Rutiere (SPR) Bihor, comisar şef Dorin Sava, noile măsuri au fost propuse de şeful Poliţiei Române, chestorul principal Dan Valentin Fătuloiu, în urma consfătuirii pe care a avut săptămâna trecută, la Constanţa, cu şefii SPR din 42 de judeţe.

 

Morţi la 500 metri de radar

„Domnul Fătuloiu nici nu ne-a întrebat câte amenzi am dat ci de ce nu scad numărul de accidente grave. Uniunea Europeană ne-a cerut ca până în 2010 să reducem cu 50% numărul de accidente mortale, ceea ce e, dealtfel, şi interesul nostru. Ori anul trecut au fost la fel de multe ca şi în 2005. Cele mai importante cauze rămân indisciplina pietonală şi viteza. În perioada 1-3 iunie am încercat la nivel naţional acţiunea «Week-end fără accidente grave pe DN1». S-au amplasat radare în toate localităţile de pe DN1 începând din Piaţa Universităţii din Bucureşti şi până în Borş. În ciuda acestei acţiuni, pe 1 iunie ne-am confruntat cu un accident fatal, cu două victime, în Sântion, cam la 500 de metri de radar. Ne-a spus şi chestorul Fătuloiu că degeaba acţionăm cu radare vizibile câtă vreme, după ce le depăşesc, şoferii apasă din nou pedala de acceleraţie.”, ne-a relatat ieri comisarul şef Sava.

 

Accidente, accidente….

Şeful SPR Bihor mai explică de ce poliţiştii rutieri nu au fost împotriva detectoarelor de radar, la promulgarea noului Cod Rutier. „Pe noi nu ne deranjează detectoarele de radar cu condiţia să fie mai puţine accidente. Radarele nu sunt pentru plăcerea poliţistului de a sta pe marginea drumului ci pentru siguranţa traficului rutier.

Nu ne deranjează nici că şoferii se semnalizează cu farurile în zona în care sunt echipaje de poliţie. Problema e că nu avem efective să acoperim  540 km de drumuri naţionale şi alţi peste 2000 km de drumuri judeţene. Astfel ca şoferii să nu aibă ocazia să mărească viteza după ce au trecut de radar sau de maşina de poliţie inscripţionată. Oricum, vom apela în curând şi la echipaje de poliţie civilă pentru a-i descuraja şi a-i ţine pe tuşă pe vitezomanii care pun în pericol viaţa altor participanţi la trafic.”, declară comisarul şef Dorin Sava.

 

Bihorul, judeţ de tranzit

Destui bihoreni sunt victimele unor accidente provocate de şoferi din alte părţi ale ţării sau din străinătate.

 

„Ne-am consultat cu colegii, la Constanţa. Problemele majore sunt aceleaşi peste tot, viteza şi pietonii. Mai sunt însă şi unele particularităţi de care trebuie să ţinem cont. În Harghita şi Covasna sunt ierni aspre, care distrug drumurile pline de serpentine şi pante, fiindcă e zonă montană. Constanţa are probleme cu tinerii care merg spre litoral ca să îşi facă de cap.

Timişoara, Arad, Bihor, Cluj şi Braşov sunt judeţe de tranzit, cu trafic sporit şi oboseală la volan. Evident, detectoarele de radar predomină în judeţele de tranzit, nu în Tulcea sau Teleorman, unde sunt prea multe căruţe.

Aş mai spune că antiradarele sunt folosite îndeosebi de şoferii profesionişti sau de cei care îşi câştigă existenţa la volan pentru a evita amenzile şi acumularea de puncte de penalizare. Ar trebui să se gândească însă că şi un accident provocat din vina lor îi poate lăsa trei luni fără pâine pe tuşă dacă li se suspendă permisul.”, conchide şeful SPR Bihor.

 

Cristian Horgos



14Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor