Vrea drum expres Oradea – Arad

13Comentarii
Vrea drum expres Oradea – Arad
Ministerul Transporturilor va iniţia, săptămâna viitoare, potrivit declaraţiilor oficialilor, procedurile pentru derularea unui proiect de investiţii în valoare de 1,2 miliarde de euro, care vizează amenajarea unor drumuri rapide pe tronsoanele Oradea – Arad, Petea – Satu Mare – Baia Mare, Turda – Sebeş şi Piteşti – Craiova.

Noul şef al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADR), Mihai Grecu, e decis să revoluţioneze sistemul de autostrăzi din România. „Am văzut cum sunt autostrăzile în California şi vreau să fac astfel de autostrăzi şi în România. Există soluţii tehnice intermediare pentru infrastructura rutieră, aşa-numitele «drumuri express». Pentru început, ne-am gândit la patru axe, în total de 380 km, proiectul urmând să fie finalizat într-un an şi trei luni, iar execuţia propriu-zisă va începe în doi ani. Cu o treime din costuri se pot obţine două treimi din avantajele unei autostrăzi”, a declarat Mihai Grecu.

Diferenţa dintre drumul expres şi autostradă este că primul trece şi prin unele localităţi si se intersectează cu alte drumuri. Ambele au două benzi pe sens, separate, însă viteza maximă diferă: 130 km/oră pe autostradă şi 90 km/oră pentru drumul expres.

Noul director al CNADNR a mai apreciat că lucrărilor de construcţie a autostrăzilor trebuie să li se acorde prioritate în funcţie de trafic. Astfel, în cazul autostrăzii Borş – Braşov, tronsonul Borş – Târgu Mureş ar urma să aibă prioritate, trebuind să fie finalizat până în 2011, iar tronsonul Târgu Mureş – Braşov având termen final abia în 2013.

Aglomeraţie riscantă

Traficul mare pe DN 79 a făcut ca tronsonul Oradea – Arad să concureze, în acest an, cu Şoseaua Borşului la numărul de accidente grave.

Pe 23 ianuarie, în Nojorid, un localnic de 56 ani şi-a pierdut viaţa după ce a fost acroşat de un autotren Iveco.

Pe 11 martie, un frontierist de 23 ani a murit după ce s-a izbit cu un Opel de un copac, lângă Zimandu Nou. Trei zile mai târziu, două autotrenuri s-au ciocnit lângă Ciumeghiu, blocând circulaţia pentru circa o oră.

Iar pe 15 martie, un VW Bora condus de un orădean de 26 ani a fost lovit de o Dacia Logan, lângă Chişineu Criş, în urma impactului pierzându-şi viaţa atât şoferul, cât şi pasagerul din Dacia.

În fine, vinerea trecută, trei tineri au fost răniţi grav, lângă Gepiu, după ce au ieşit în decor cu un Opel Astra.

La toate forumurile ataşate articolelor respective pe portalul Bihor Online s-au postat păreri în favoarea lărgirii arterei Oradea – Arad, dat fiind numărul crescut de autoturisme şi autotrenuri care o parcurg zilnic.



Cristian Horgos



13Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor