„Zboară” pe două roţi

7Comentarii
„Zboară” pe două roţi
ORADEA – Cum se încălzeşte puţin vremea, cum îi vezi peste tot în oraş. S-au mai bine spus îi auzi cum îşi „strunesc” motoarele de zeci de cai putere.

„Plutesc” pe asfalt şi nu ar renunţa la motocicletă pentru nimic în lume. „Să fii motociclist e un stil de viaţă. Te desprinzi total de lume când mergi pe motocicletă. Când am condus prima dată o motocicletă am simţit că sunt liberă, ai senzaţia că zbori. Cel mai mult am mers cu 200km/h, pe o autostradă în Germania. Suntem conştienţi că viteza poate ucide şi nu ne forţăm norocul. Însă dejeaba suntem noi atenţi, dacă şoferii te desconsideră şi chiar dacă ai prioritate se bagă în faţa ta. Sunt unii care în mod intenţionat vor să te dea jos de pe drum”, povesteşte orădeanca Juhasz Silafaar Emese.

„Când mergi cu motocicleta în oraş trebuie să fi atent la maşini şi la oameni, iar când eşti în cursă contează numai să fi rapid şi să ai grijă la curbe. Sunt două lucruri total diferite”, spune orădeanul Pentek Laszlo Zsolt, care la doar 16 ani concurează pentru echipa Factory Racing Team în campionatul Alpe Adria, ce adună la start motociclişti din zece ţări ale Europei.

„Anul trecut după două – trei accidente mai serioase, produse la concursurile organizate de motocicliştii amatori, organizarea acestor gen de concursuri a fost interzisă în România. Iar dacă nu au posibilitatea să se întreacă în concursuri organizate, unii motocilişti se vor întrece în condiţii ilegale, în concursuri neautorizate. Dacă se permite organizarea unor concursuri pentru amatori, atunci va scădea şi numărul de accidente în care sunt implicaţi motocicliştii”, crede Pentek Ladislau, tatăl şi managerul lui Zsolt.

Deoarece în cazul unor accidente, fie ele şi uşoare, motocicliştii intră în contact direct cu solul, accidentele de motocicletă se lasă de cele mai multe ori cu fracturi şi julituri.

„Anul trecut în iulie am avut un accident cu motocicleta în Oradea, din cauza unui autoturism care nu mi-a acordat prioritate. Şoferul nu a oprit la STOP şi mi-a tăiat calea. Mi-am pierdut echilibrul, iar motocicleta m-a proiectat pe asfalt, unde m-am rostogolit de câteva ori. Am avut fractură la umăr şi multe julituri. Motocicliştii se ajută foarte mult unii pe alţii. Când merg cu motocicleta şi din sens opus se apropie un alt motociclist ridicăm mâna să ne salutăm, chiar dacă nu ne cunoaştem, şi indiferent de numărul de înmatriculare”, povesteşte Ştefan Agoston-Palko.

„În primul rând sunt medic şi asta îmi ocupă 80% din timp. Motocicleta e un hobby, un mijloc de relaxare. Din păcate drumurile dezastruoase şi circulaţia supraaglomerată sunt un pericol pentru noi. În ceea ce priveşte accidentele vina este împărţită. Automobiliştii ar trebui să ne respecte mai mult, şi să aibă mai multă grijă la schimbările de direcţie. Motocicliştii trebuie să îşi cunoască limitele ca şi piloţi, şi bineînţeles şi limitele motocicletei lor, înainte de a se aventura în demonstraţii şi cascadorii”, spune şi orădeanul Marius Vrăbieş.

 

Ovidiu Morcan



7Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor