Constructorul român Construcții Erbașu S.A. a început asfaltarea, după mai bine de un deceniu de stagnare. Au fost mobilizați 350 de muncitori și 220 de utilaje. Pe lângă asfaltare, se lucrează la armare, cofrare și betonare a grinzilor de rigidizare și a piloților, precum și la realizarea de măști drenante, cu așternere de piatră brută și betonare a pintenilor.
La nivelul terasamentelor și al corpului autostrăzii se desfășoară lucrări de decopertare a stratului vegetal, excavații, taluzări, săpături pentru umplutură și compactarea pământului stabilizat și a balastului pentru fundație. În același timp, se intervine asupra structurilor, precum poduri, pasaje și viaducte, unde se realizează lucrări de armare, cofrare, betonare și montaj al elementelor prefabricate, precum și hidroizolații.
Șantierul include și lucrări la podețe, drumuri de acces, platforme pentru materiale, organizări de șantier și stații pentru producția de beton și agregate. Se fac în mod constant teste de laborator, pentru a verifica calitatea materialelor și a lucrărilor.
Lucrările au început pe 20 ianuarie 2025, iar progresul fizic este în prezent de 8,75%. Tronsonul are o lungime de 26,35 km, iar valoarea contractului este de 884,12 milioane lei (fără TVA), finanțată prin Programul Transport 2021–2027. Durata de execuție este de 18 luni, cu termen de finalizare în iulie 2026.
Trimite articolul
XDoamne ajută, Doamne dă izbândă și, să vedem și pe tronsonul Biharia /Chiribis la lucru pe domni de la Selina, sau cum se mai numesc, că lucrează și ei! Să vedem o dată autostrada aceasta terminată în județul Bihor. Și vrem terminată până la Brașov.