Potrivit companiei, acesta va circula începând de sâmbătă, 04 decembrie pe străzile din Oradea. Modelul testat este construit în anul 2020 şi dispune de tehnologie şi facilităţi de ultimă oră.
Dintre dotări enumerăm:podea complet coborâtă, sistem de climatizare, sistem încălzire auxiliară, sistem de monitorizare prin camere video, sistem de avertizare sonoră, zonă unghiuri moarte şi alertă de proximitate, prize USB.
La capitolul caracteristici amintim: lungime 12 m, motor 160 kW, sistem de recuperare a energiei prin frânare, capacitate totală de transport 88 locuri.
Autonomie de minimum 200 km în oraş
Compania producătoare, ATP Group anunța pe 18 mai că primul prototip ATP Bus e-UpCity are o capacitate de 83 de locuri și o lungime de 12,18 m. În varianta de configurație specială, omologarea îi permite 95 de locuri. Are o autonomie de minimum 200 km în oraș, ce poate fi extinsă până la 360 de kilometri.
La nivel de conectivitate, e-UpCity vine cu WI-FI gratuit și cu prize USB cu 2 porturi încorporate, în dreptul fiecărui set de scaune. Dispune de un monitor, cu memorie externă portabilă, pentru diferite proiecții multimedia.
„Încă o dată am demonstrat că ne ținem de cuvânt atunci când noi, ATP Group, facem promisiuni. Despre un autobuz propriu, prima dată vă vorbeam în august 2019, chiar dacă atunci subiectul de mare interes era lansarea de camioane. Proiectele mari nu se realizează peste noapte. Noi am decis și am ales furnizorii pentru componentele produsului nostru, iar specificația acestuia a fost gândită de echipa noastră astfel încât să respecte legislația și să obțină omologarea europeană. Ne dorim să fim parte în procesul de modernizare a transportului public urban, cooperarea fiind mai importantă decât concurența astăzi”, a declarat Mircea Cirţ, fondatorul ATP Group.
Cu o activitate de peste 25 de ani în domeniul auto, ATP Group și-a dezvoltat începând cu 2019 segmentul producție auto. Astfel a luat naștere o nouă marcă auto: ATP Trucks, prin care s-au asamblat până în prezent basculanta și betoniera Truston, 100% la Baia Mare. La acest portofoliu se adaugă acum ATP Bus cu e-UpCity.
„Demersul nostru, ca producători, de a viza și produsele cu tehnologie electrică este așezat în contextul actual. Este proiectul nostru de creştere continuă într-o eră a globalizării, dar și dorința de a mișca lucrurile într-o direcție pozitivă la noi în țară. Produsul ATP Bus face parte dintr-o nouă etapă a investiției demarată în urmă cu 4 ani, în valoare de peste 25.000.000 euro și, evident, nu se oprește aici. În data de 1 mai, autobuzul nostru a ieșit în primele probe de drum”, a mai precizat Mircea Cirț.
Întreaga arhitectură a proiectului ATP Bus a furnizat un autobuz electric modern, adaptat cerințelor locale, cu profil ECO (ECOlogic & ECOnomic), cu omologare europeană. Potrivit producătorului, e-UpCity 100% electric răspunde nevoilor urbane de înlocuire a autobuzelor vechi și poluante, dar și solicitărilor de optimizare a costurilor.
Trimite articolul
XNici un tramvai sau autobus nu ar trebuie sa plece din statie pana nu e plin, doar asa ar invata oradenii sa renunte la masini, si asa ar fi mai eficient pentru primarie, sa circule pline. Ori plin, ori deloc