Absolvenți ai Facultății de Litere, cu masteratele făcute în Oradea și în Cluj-Napoca, Cătălin și Adriana Vlăduț sunt doi tineri profesori de română, care s-au luptat cu morile de vânt pentru a face o carieră stabilă în sistemul de învățământ, au ajuns să pregătească elevi pentru admiterea la Poliție, pentru liceu sau gimnaziu în propriul centru de meditații.
Vocație
Se spune că a fi profesor nu este doar o meserie, întrucât necesită vocație. Cum ați descoperit că predarea e vocația voastră?
,,Cred că încă de când eram mică. Găseam plăcere în a mă juca de-a școala, în a da teme unor obiecte neînsuflețite care, în imaginația mea, erau vii și capabile să scrie și să citească. Apoi am descoperit un mare prieten în lectură. Pe urmă, în gimnaziu m-am făcut remarcată prin pasiunea mea pentru această disciplină și am ajuns să fiu extrem de apreciată de profesoara mea de limba română de atunci, întrucât participam la olimpiade anual și am reușit chiar să mă calific la etapa națională în clasa a VII-a, unde luasem premiul special pentru creativitate. În timpul facultății, unii colegi îmi cereau să le explic noțiuni gramaticale care, fiind predate la nivel academic, puteau deveni destul de dificile. Am fost pur și simplu decisă că asta e tot ce-mi doresc. Până în momentul în care am dat titularizarea pentru prima oară și am luat cea mai mare notă din județ. Am conștientizat atunci cât de greu e să fii suplinitor, ce puține șanse avem să schimbăm ceva în sistem și cât de disprețuiți suntem de către unii colegi din aceeași tagmă. Am reluat parcursul de patru ori la rând, până când am realizat că a deveni titular este o utopie, iar singura posibilitate de a face în continuare ce ne place și cum credem că e mai bine este pe cont propriu. Nimic nu se compară cu satisfacția interioară pe care o ai atunci când elevii și părinții îți mulțumesc și-ți recunosc calitățile. Atunci simți că merită orice sacrificiu.”
Urmează-ți visul
Cu toții avem visuri, doar că puțini dintre noi reușesc să le țină în viață și doar o parte mică din aceștia să le și atingă. Cum ați reușit voi să faceți asta?
„Încă din studenție am fost voluntar în proiectul Engleza pentru Viață, unde am predat copiilor din centrele sociale. A fost o experiență extraordinară, care mi-a confirmat că asta trebuie să fac mai departe. Chiar și atunci reușeam cu ușurință să captez atenția elevilor din jurul meu, adunam mereu zâmbete și mă simțeam excelent să văd că pot face asta natural.
Imediat după finalizarea facultății am intrat în învățământ și am realizat că lucrurile nu sunt cum mă așteptam eu. Din cauza inexistenței posturilor vacante, atât eu, cât și soția mea, Adriana, eram nevoiți să ne mutăm anual dintr-o școală în alta. Am constatat că în felul acesta nu se poate face performanță și că va trebui făcut ceva în privința asta.
Feedbackul negativ legat de educație, care era deja peste tot în spațiul online și la TV, și experiența prin care am trecut, ne-au făcut să credem că ăsta e momentul în care elevii au nevoie maximă de o școală eficientă. Ne-am hotârât să deschidem propriul nostru centru, doar așa putem să facem lucrurile cum ne-am dorit de la bun început și să fim în pas cu modernitatea.” povestește Cătălin.
Româna și nonconformismul
Cum arată ora de română într-o afacere dedicată in totalitate acestei discipline?
„Ne-am propus să facem lucrurile diferit. Am luat defectele învățământului și le-am transformat în calități.
Știm foarte bine că e tare greu să se lucreze cu 20-30 de elevi într-o clasă, de aceea am hotărât să formăm grupe de maximum 4 elevi cu același temperament și nivel de cunoștințe. În felul acesta, putem să le observăm progresul individual și să ne adaptăm stilul de predare în funcție de ritmul fiecăruia. Am ales acest număr deoarece punem foarte mare accent pe munca în echipă, pe comunicare și, totodată, ne dă posibilitatea să aplicăm metode moderne de învățare.
Atmosfera din timpul orelor joacă un rol foarte important și are un impact emoțional decisiv asupra acestora. De aceea, am creat o ambianță cât mai relaxantă: în timpul discuțiilor, ascultăm muzică în surdină, încurajăm elevii să ne spună direct pe nume, iar bolul cu dulciuri e mereu prezent pe masă, copiii sunt liberi să deguste oricând. Mai mult decât atât, am creat un loc special, noi îl numim colțul de lectură, unde ne facem comozi și citim sau dezbatem diferite teme literare.
Ne place să folosim tehnologia, adesea pornim de la situații concrete de scriere defectuoasă, cu exemple de pe rețelele de socializare, pe care le proiectăm și le analizăm împreună. La lecțiile de evaluare, obișnuim să utilizăm joculețe video, elevii capătă un spirit al competiției extraordinar, distrându-se de fiecare dată”.
De unde vine titlul Hai la meditatii?
„Ne-am gândit că e nevoie de ceva ușor de reținut pentru toată lumea, fără termeni complicați și greu de înțeles. Încă din primul cuvânt al titlului am vrut să reiasă un sentiment de prietenie și transparență, adaptat limbajului elevilor.”
Unde vă găsim?
„Activitatea noastră și noutățile pe care urmează să le implementăm pot fi urmărite pe pagina noastra de facebook (Hai la meditatii). Înscrierile se pot face pe direct pe site-ul nostru (www.hailameditatii.ro) sau să ne sune la numărul de telefon 0771 065 568. Din punct de vedere fizic, suntem foarte ușor de găsit, fiind plasați chiar în centrul orașului, aprope de toate mijloacele de transport, pe strada Avram Iancu, nr. 2.”
Advertorial!
Trimite articolul
XCat costa o ora de meditatie pt un copil de clasa a 6-a si intre ce ore sunteti disponibili?
-
O ședință durează 1h 30min și costă 60 de lei. De regula, suntem disponibili de la ora 15:00 la 20:00,de luni până vineri.
O noua modalitate de a face reclama la meditații in grup. Parca ai fi iar în clasă. Cine pricepe bine cine nu trena lui. Meditații făcute cu grupuri de copii ,sunt bani aruncați pe fereastră. Cum sa te ocupi de 5-,6 sau mai multi copii într-o oră. Să vezi ce au priceput și ce nu. Părinții care accepta acest fel de meditație arunca niste bani pe fereastră. Se gândesc că e mai ieftin dar nu gândesc că e imposibil sa te ocupi de mai multi elevi odată să vezi ce au înțeles într-un timp așa scurt.
-
Nu este adevărat,3 sau 4 copii la ora de meditație este perfect, mai ales că sunt grupați după nivel de cunoștințe și temperament, sunt încurajați și determinați în a face performanță,în a-și însuși și expune cunoștințele însușite în aceste ore. Vorbesc în cunoștință de cauză, fiica mea a făcut astfel de meditații și s-au dovedit a fi foarte benefice, rezultatele bune au apărut deja după două ședințe și mergea cu plăcere. Și nu fac reclamă. Este realitate.
-
Corect ar trebui la meditație sa fie un singur copil
-
-
Omule, un profesor in 50 de minute, trebubie sa se ocupe de 20 – 25 – 30 de elevi… Tie ti se pare multi 5 sau 6 copii, care precis daca au mers la meditatii stau mult mai atenti si cuminti decat elevii la scoala intr-o ora normala…
Felicitări Cătăline!
Dragă Cătălin, sunt foarte mândră de tine! De la prima inspecție pe care am efectuat-o la tine, la clasă, am avut certitudinea că am în fața mea un dascăl devotat care va deveni, cu siguranță, un adevărat profesionist! Regret sincer că nu ai reușit să te titularizezi, învățământul bihorean ar fi avut de câștigat! Vă felicit și vă doresc spor în toate! Cu Dumnezeu înainte!