MacBook, MacBook Air și MacBook Pro și-au pierdut sigla caracteristică pentru totdeauna, pe măsură ce noile generații au fost lansate. Dacă v-ați întrebat vreodată de ce, ar trebui să știți că compania nu a dat niciodată un motiv oficial. Dar ne putem face o idee despre motivele care au determinat-o să o retragă.
În 1999 compania a prezentat lumii a treia generație de PowerBook G3, primul laptop Apple portabil cu logo luminos pe spate. Modelul era deja destul de reușit și a fost comercializat încă doi ani, până în ianuarie 2001. Dar pentru această generație, Apple a dorit să dea o notă diferită, făcând sigla de pe capac luminoasă. A devenit în curând un simbol al companiei. De atunci, orice Apple laptop a încorporat această caracteristică pe partea din spate a ecranului său. O idee foarte potrivită pentru a anunța că Apple, compania care se afla la câteva săptămâni de la faliment, a revenit.
De-a lungul timpului, acel ”măr” iluminat a făcut mai mult decât atât. A ajuns să devină ceva mai mult decât un logo. Sosirea celei de-a doua generații de MacBook Air în 2010 a fost declanșatorul, iar acele logo-uri luminoase au început să fie văzute în toate universitățile, cafenelele și birourile lumii. Acel măr mușcat luminos a făcut ca un laptop Apple să fie recunoscut oriunde ar fi fost.
Motivele eliminării logo-ului luminat
Ani mai târziu, Apple a decis că această caracteristică de pe laptopurile sale își îndeplinise scopul. A fost eliminat treptat începând cu MacBook 2015, MacBook Pro 2016 și MacBook Air 2018. Apple nu a spus niciodată de ce a eliminat acest logo distinctiv de pe laptopurile sale, dar ne putem face o idee despre motivele care stau la baza acestei decizii.
Primul este că și-a făcut deja treaba. Până în 2015 era deja clar că Apple nu era doar departe de faliment, ci era pe cale să bată toate recordurile de vânzări și capitalizare ani mai târziu. Publicitatea mărcii nu mai era necesară. Era timpul ca aceștia să fie discreți și să lase designul unui laptop Apple să facă toată treaba. Acum, compania se angajează să ascundă sau să elimine sigla, ca în cazul AirPods Max sau în noul iMac 2021, lăsând designul să vorbească de la sine. Logo-ul de pe spate a profitat de lumina produsă de LED-urile ecranului pentru a fi luminos. Prin urmare, când luminozitatea ecranului era ajustată, ”mărul” se ajusta și el. În acest sens, nu a fost o „risipă” de energie și nu însemna un efort în plus pentru baterie, deoarece pur și simplu folosea lumina deja produsă de către un Apple laptop.
Cu toate acestea, au existat o serie de dezavantaje pe care le putem considera al doilea motiv pentru retragerea lor. Și este că, dacă punem o sursă puternică de lumină în spatele capacului, sigla mărului va lăsa să treacă o parte din acea lumină, arătând un punct în centrul ecranului. În unele cazuri extreme chiar a „ars” ecranul. Prin urmare, utilizarea device-ului în aer liber a afectat acuratețea culorii.
În cele din urmă, subțierea ecranului pe noile modele de Apple laptop, necesită o rezistență superioară pentru a evita deteriorarea. Integritatea structurală a unei foi de aluminiu este mai mică atunci când există o gaură în centru. Înlocuirea logo-ului mărului luminos cu unul din aluminiu a sporit acea rezistență.
Compania nu a putut, la momentul respectiv, să ofere motivele oficiale pentru retragerea logo-ului luminos de pe spatele tuturor modelelor de Apple laptop. Dar le putem deduce și vedea motivul acestei decizii. Vom vedea această funcție revenind în viitor? Acesta este încă un lucru incert, iar compania nu a făcut nici o mențiune în acest sens.
Advertorial!
Trimite articolul
XDe ce nu sau fãcut pe pc cireşe? Sau prune.