Potrivit dispozițiilor legale, în situația producerii unor întreruperi în funcționarea PIAS, constatate şi comunicate de CNAS prin publicare pe site-ul propriu, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă în regim offline, fără semnarea cu cardul național de asigurări de sănătate.
„În data de 7 februarie 2025 pe site-ul www.cnas.ro a fost publicat un anunț privind transmiterea în PIAS de către furnizorii de servicii medicale, medicamente, materiale sanitare specifice și dispozitive medicale a activității efectuate în regim offline pe perioada indisponibilității platformei informatice, precum și a celei care ar fi trebuit raportată în perioada respectivă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Bihor, Alexandra Sîrb.
Acest anunț a fost completat în data de 12 februarie cu precizări referitoare la regulile de validare:
- „serviciul medical nu a fost raportat online în 3 zile lucrătoare” – pentru perioada 31.01.2025 – până la repunerea sistemului în parametri normali de funcționare;
- „serviciul nu a fost semnat cu cardul” – pentru perioada 12.02.2025 – până la repunerea sistemului în parametri normali de funcționare.
CNAS subliniază că persoanele asigurate au în continuare acces la serviciile medicale, medicamentele și dispozitivele medicale necesare pe durata acestei perioade.
Citiți principiile noastre de moderare aici!