Exproprierile vor fi făcute de Guvern, proiectul votat de Consiliul Județean Bihor urmând să stea la baza hotărârii prin care se vor face exproprierile pe traseul viitorului drum de legătură Oradea – Sânmartin. Pentru realizarea proiectului de infrastructură vor fi expropriați aproape 170.000 de metri pătrați. Potrivit raportului de evaluare, valoarea parcelelor ce urmează să fie expropriate ar fi de aproximativ 2 milioane euro.
În aceeași ședință, consilierii județeni au votat și încheierea unui nou parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru implementarea proiectului, astfel încât Consiliul Județean să poată demara procedura de licitație pentru proiectarea și execuția șoselei. “Propunem ca în următoarea lună să publicăm procedura de licitație pentru proiectare și execuție și sperăm ca în primăvară să avem un contract semnat”, a declarat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
5,7 kilometri lungime
Șoseaua ocolitoare a comunei Sânmartin va avea două benzi, cu o lățime de 3,5 metri pe bandă, și o lungime de 5,7 kilometri. Drumul va porni de la girația de pe strada Iancu de Hunedoara, unde e propus un pasaj suprateran care se termină în două girații, astfel că cei care vin dinspre Cluj să poată ieși direct spre Felix.
Drumul se va suprapune peste unul dintre drumurile comunei Sânmartin unde va traversa o zonă rezidențială, pe o lungime de aproximativ 480 de metrii. Aici viteza de deplasare va fi 50 de kilometri pe oră. Șoseaua de centură se va termina în zona intersecției cu drumul comunal care merge spre Cordău în drumul principal, aici urmând să se realizeze un sens giratoriu din care pleacă drumul spre Cordău.
De-a lungul acestei centuri propuse este și o pistă de biciclete, pe partea dinspre localități. În dreptul localității Haieu este prevăzută o girație care permite accesul spre această localitate, în așa fel încât cei care vor să meargă spre Oradea sau Beiuș să aibă acces la această centură.
„În anii următori din această girație este prevăzut un drum nou care să meargă către Betfia”, a anunțat președintele CJ Bihor.
Viteza de deplasare pe șoseaua de centură va fi de 80 de kilometri pe oră. Investiția ar urma să se ridice la aproximativ 44 de milioane de euro, finanțarea urmând să vină prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Ilie Bolojan a anunțat că proiectarea drumului ar dura 3 luni, execuția 14 luni, lucrarea urmând a fi finalizată până în 2023.
Trimite articolul
XSa iti bagi undeva degetul asta cu care arati. Alt deget nu ai sa ne arati? Taranoiul pulii. Si lasa mai jos pantalonii aia , ca numai Fantozzi ii tragea pana la piept.
-
lasa-l mah, ca e pitic, asa incearca sa isi ascunda inalimea de autist.
-
Nu sunt C Botezatu, dar in loc de blugii aia cu curea aiurea, mergea pantalon de costum, evident cu dunga, si (desi nu se mai poarta) chiar cu pensa. Obligatoriu bretele. Camasa incheiata la gat si cravata. Dar nu e intamplator, prin tinuta casual vrea sa arate ca dupa aratatul cu middle finger isi trage cizmele de cauciuc, isi pune o basca in cap si fuga pe santier sa dea indicatii pretioase (acolo inlocuieste basca cu casca). Cunostem prea bine din pacate
-
sateanule
Daca tot faci drumul asta, nu crezi ca ar trebui sa lasi sa se faca pe langa el, noile blocuri Prima sa nu mai sufoci orasul. Mai lasa orasul sa se extinda si spre exterior, ca mare vizionar. Obliga sa se construiasca in zona aia, vizionarule. Termina cu demolarile ca este loc de dezvoltare si in afara
-
Un mare adevăr; dreptate grăiești cititorule! Se pare că nu a învățat nimic de la clujeni! Construcția de blocuri, sau mai bine zis haotică in Cluj, a dus la supraaglomertia orașului. La orice ora când intri s-au ieși trebuie să îți iei îndelunga răbdare cu tine. O oră și jumătate sigur că faci. Așa va deveni și Oradea dacă nu judecăm dezvoltarea lui. Construcțiile de blocuri aglomerează orașul. Mai bine lăsați dezvoltării imobilizări să construiască înafara orașului că are loc unde sa se extindă. Opriți constituirea de blocuri acum cat nu e prea târziu.
-
Nu lasa in exterior pt ca costa utilitatile. Nu e rentabil sa dezvolti. Nu conteaza ca se face agloreratie, aia nu costa dupa el. Bolojan a spus ca nu extinde extravilanul ca e prea mare orasul. O gandire de tampit sa sufoci orasul, cand ai loc sa il extinzi.
-
Cum ?
Critici Clujul?
Cum iti permiti?
Sunt atatia sustinatori ai ideii de superioritate a Clujului care vor exploda!!
Cum sa critici buricul intekectualitatii si al culturii Ardealului?
Chiar nu ti-e jena?
Rusinica !!-
De ce sa faci blocuri in exteriorul orasului , cat timp sunt case in oras, care trebuie demolate?
-
-
ești idiot vasi și nemernic obraznic, tu trebuie sa dai socoteala pentru obrăznicie și jigniri.
-
Degetul lui ma jigneste. Asa ca imi permit.
Degetul cel mai princiar este degetul mic.
La aşa drum se fac multe hoteluri, pensiuni, wellness & spa…
Bolojan si birtinez : hotie
Am vrea sa stim pozitia celor din cea mai nezvoltat com din zona metropolitana si a basinasilor loviti de exproprieri, in legatura cu acest durm!
-
Durmul(ca sa fiu in consens cu tine) e binevenit.
Ca nineni nu ne dadea atatia bani pe bucatelele alea de pamant din zona aia si asa mlastinoasa.
Ca nici productie agricola nu scoatem (ceva deosebit de remarcabil) si nici pasunea nu e u-a-u.
Iar daca Primaria nu dezvolta zona, ca sa faca strazi, sa traga apa, canal, curent, gaz, etc…., oricum ar ramane inca 25 de ani tot la nivel de mica padure de plante pitice intersectata in unele zone de cate o bucata de pamant arabil LUCRATA !!
Ca astazi, majoritatea bucatilor de pamant pe unde trece viitorul coridor al soselei ocolitoare sunt abandonate din punct de vedere agricol.
Mai mult vezi boscheti si buruieni pina in brau, decat ceva recolte.
Asa ca ….
E bibevenira aceea sisea ocolitoare.
Problema este ca ea va rezolva doar ptr.vreo 15 ani aglomeratia din Sanmartin.
Ca intte timp smecherii vor cumpara terenurile laterale, se vor construi iar case, vile, firme, pensiuni, etc….
V-a deveni sufocata zona deoarece soseaua este proiectata de acum prost!!
Cu o banda pe sens!
Adica, dupa ce toti vor construi dea dreapta si dea stanga acestei sosele, traficul se va bloca continuu.
Ca unii vin, altii pleaca, unii intra in dreapta, altii in stanga.
Banuiesc ca vor directiona si traficul greu pe acolo, tot ceea ce inseamna camion greu ce merge catre Beius – Stei – Deva.
Ca daca tot vom avea centura ocolitoare…..
Sigur primarul va pune indicator de interdictie peste 7,5 sau 3,5 tone pe actualul traseu cu patru benzi
Si asa o sa avem agloneratia mutata din centru de la Sanmatin sau Baile Felix pe … noua șosea ocolitoare.
Unde se vor forma cozi impresionante.
Stilul romanului de a fi un om intr-o masina nu se va schimba.
Asa ca ne asteapta vremuri complicate.
Doamne ajuta-ne la toti,
Sa scapam de greutati!
In nufarul odata cu bulevardul pacii nici parcare nu mai avem nici acces la bloc. Cand am adus mobila trebuie carata de la distanta, cand vin cu cumparaturi du-te de la parcare 250 m ca e usor 10 baxuri etc. S-a gandit cineva si la astea inainte sa scoata accesele?