bihon.ro Web analytics

Drumul Oradea - Sânmartin - exproprieri în valoare de 2 milioane euro

De Georgiana Anghel

Drumul Oradea - Sânmartin - exproprieri în valoare de 2 milioane euro

Consilierii județeni au aprobat marți culoarul de expropriere pentru drumul de legătură Oradea - Sânmartin.
Scris de Georgiana Anghel - Consilierii județeni au aprobat marți culoarul de expropriere pentru drumul de legătură Oradea - Sânmartin.

Exproprierile vor fi făcute de Guvern, proiectul votat de Consiliul Județean Bihor urmând să stea la baza hotărârii prin care se vor face exproprierile pe traseul viitorului drum de legătură Oradea – Sânmartin. Pentru realizarea proiectului de infrastructură vor fi expropriați aproape 170.000 de metri pătrați. Potrivit raportului de evaluare, valoarea parcelelor ce urmează să fie expropriate ar fi de aproximativ 2 milioane euro.

În aceeași ședință, consilierii județeni au votat și încheierea unui nou parteneriat cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, pentru implementarea proiectului, astfel încât Consiliul Județean să poată demara procedura de licitație pentru proiectarea și execuția șoselei. “Propunem ca în următoarea lună să publicăm procedura de licitație pentru proiectare și execuție și sperăm ca în primăvară să avem un contract semnat”, a declarat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

5,7 kilometri lungime

Șoseaua ocolitoare a comunei Sânmartin va avea două benzi, cu o lățime de 3,5 metri pe bandă, și o lungime de 5,7 kilometri. Drumul va porni de la girația de pe strada Iancu de Hunedoara, unde e propus un pasaj suprateran care se termină în două girații, astfel că cei care vin dinspre Cluj să poată ieși direct spre Felix.

Drumul se va suprapune peste unul dintre drumurile comunei Sânmartin unde va traversa o zonă rezidențială, pe o lungime de aproximativ 480 de metrii. Aici viteza de deplasare va fi 50 de kilometri pe oră. Șoseaua de centură se va termina în zona intersecției cu drumul comunal care merge spre Cordău în drumul principal, aici urmând să se realizeze un sens giratoriu din care pleacă drumul spre Cordău.

FOTO: CJ Bihor

De-a lungul acestei centuri propuse este și o pistă de biciclete, pe partea dinspre localități. În dreptul localității Haieu este prevăzută o girație care permite accesul spre această localitate, în așa fel încât cei care vor să meargă spre Oradea sau Beiuș să aibă acces la această centură.

„În anii următori din această girație este prevăzut un drum nou care să meargă către Betfia”, a anunțat președintele CJ Bihor.

Viteza de deplasare pe șoseaua de centură va fi de 80 de kilometri pe oră. Investiția ar urma să se ridice la aproximativ 44 de milioane de euro, finanțarea urmând să vină prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Ilie Bolojan a anunțat că proiectarea drumului ar dura 3 luni, execuția 14 luni, lucrarea urmând a fi finalizată până în 2023.

17 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. vasi says:

    Sa iti bagi undeva degetul asta cu care arati. Alt deget nu ai sa ne arati? Taranoiul pulii. Si lasa mai jos pantalonii aia , ca numai Fantozzi ii tragea pana la piept.

    • sdfsfdf says:

      lasa-l mah, ca e pitic, asa incearca sa isi ascunda inalimea de autist.

    • tautu says:

      Nu sunt C Botezatu, dar in loc de blugii aia cu curea aiurea, mergea pantalon de costum, evident cu dunga, si (desi nu se mai poarta) chiar cu pensa. Obligatoriu bretele. Camasa incheiata la gat si cravata. Dar nu e intamplator, prin tinuta casual vrea sa arate ca dupa aratatul cu middle finger isi trage cizmele de cauciuc, isi pune o basca in cap si fuga pe santier sa dea indicatii pretioase (acolo inlocuieste basca cu casca). Cunostem prea bine din pacate

    • sefu says:

      sateanule

  2. marius says:

    Daca tot faci drumul asta, nu crezi ca ar trebui sa lasi sa se faca pe langa el, noile blocuri Prima sa nu mai sufoci orasul. Mai lasa orasul sa se extinda si spre exterior, ca mare vizionar. Obliga sa se construiasca in zona aia, vizionarule. Termina cu demolarile ca este loc de dezvoltare si in afara

    • Ordeanul says:

      Un mare adevăr; dreptate grăiești cititorule! Se pare că nu a învățat nimic de la clujeni! Construcția de blocuri, sau mai bine zis haotică in Cluj, a dus la supraaglomertia orașului. La orice ora când intri s-au ieși trebuie să îți iei îndelunga răbdare cu tine. O oră și jumătate sigur că faci. Așa va deveni și Oradea dacă nu judecăm dezvoltarea lui. Construcțiile de blocuri aglomerează orașul. Mai bine lăsați dezvoltării imobilizări să construiască înafara orașului că are loc unde sa se extindă. Opriți constituirea de blocuri acum cat nu e prea târziu.

      • Vasi says:

        Nu lasa in exterior pt ca costa utilitatile. Nu e rentabil sa dezvolti. Nu conteaza ca se face agloreratie, aia nu costa dupa el. Bolojan a spus ca nu extinde extravilanul ca e prea mare orasul. O gandire de tampit sa sufoci orasul, cand ai loc sa il extinzi.

      • Decretel says:

        Cum ?
        Critici Clujul?
        Cum iti permiti?
        Sunt atatia sustinatori ai ideii de superioritate a Clujului care vor exploda!!
        Cum sa critici buricul intekectualitatii si al culturii Ardealului?
        Chiar nu ti-e jena?
        Rusinica !!

  3. Nnn says:

    ești idiot vasi și nemernic obraznic, tu trebuie sa dai socoteala pentru obrăznicie și jigniri.

  4. Codul bunelor şantiere says:

    Degetul cel mai princiar este degetul mic.

  5. ... şi parcãri says:

    La aşa drum se fac multe hoteluri, pensiuni, wellness & spa…

  6. Muie says:

    Bolojan si birtinez : hotie

  7. Doru primaru says:

    Am vrea sa stim pozitia celor din cea mai nezvoltat com din zona metropolitana si a basinasilor loviti de exproprieri, in legatura cu acest durm!

    • Locuiesc in Sanmartin says:

      Durmul(ca sa fiu in consens cu tine) e binevenit.
      Ca nineni nu ne dadea atatia bani pe bucatelele alea de pamant din zona aia si asa mlastinoasa.
      Ca nici productie agricola nu scoatem (ceva deosebit de remarcabil) si nici pasunea nu e u-a-u.
      Iar daca Primaria nu dezvolta zona, ca sa faca strazi, sa traga apa, canal, curent, gaz, etc…., oricum ar ramane inca 25 de ani tot la nivel de mica padure de plante pitice intersectata in unele zone de cate o bucata de pamant arabil LUCRATA !!
      Ca astazi, majoritatea bucatilor de pamant pe unde trece viitorul coridor al soselei ocolitoare sunt abandonate din punct de vedere agricol.
      Mai mult vezi boscheti si buruieni pina in brau, decat ceva recolte.
      Asa ca ….
      E bibevenira aceea sisea ocolitoare.
      Problema este ca ea va rezolva doar ptr.vreo 15 ani aglomeratia din Sanmartin.
      Ca intte timp smecherii vor cumpara terenurile laterale, se vor construi iar case, vile, firme, pensiuni, etc….
      V-a deveni sufocata zona deoarece soseaua este proiectata de acum prost!!
      Cu o banda pe sens!
      Adica, dupa ce toti vor construi dea dreapta si dea stanga acestei sosele, traficul se va bloca continuu.
      Ca unii vin, altii pleaca, unii intra in dreapta, altii in stanga.
      Banuiesc ca vor directiona si traficul greu pe acolo, tot ceea ce inseamna camion greu ce merge catre Beius – Stei – Deva.
      Ca daca tot vom avea centura ocolitoare…..
      Sigur primarul va pune indicator de interdictie peste 7,5 sau 3,5 tone pe actualul traseu cu patru benzi
      Si asa o sa avem agloneratia mutata din centru de la Sanmatin sau Baile Felix pe … noua șosea ocolitoare.
      Unde se vor forma cozi impresionante.
      Stilul romanului de a fi un om intr-o masina nu se va schimba.
      Asa ca ne asteapta vremuri complicate.
      Doamne ajuta-ne la toti,
      Sa scapam de greutati!

  8. Geo says:

    In nufarul odata cu bulevardul pacii nici parcare nu mai avem nici acces la bloc. Cand am adus mobila trebuie carata de la distanta, cand vin cu cumparaturi du-te de la parcare 250 m ca e usor 10 baxuri etc. S-a gandit cineva si la astea inainte sa scoata accesele?

  9. România

    Au vopsit balustradele podului cu tot cu mașinile parcate sub el, dar și pe cele aflate în trafic
    O echipă de muncitori a reușit să vopsească balustradele podului de la Otopeni cu tot cu mașinile parcate sub, dar și cu cele aflate în trecere.

    Mapamond

    Rusia clonează marile branduri - CoolCola, Fancy și Street
    Ochakovo, un producător rus de băuturi, a anunţat că va produce o nouă gamă de băuturi răcoritoare pentru a înlocui mărcile emblematice precum Coca-Cola, Fanta şi Sprite, care au părăsit piaţa rusă în urma invaziei militare ruse în Ucraina.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Alimentele viitorului: Ce am putea mânca până în 2050
    Oamenii de știință au întocmit o listă de plante puțin cunoscute care ar putea săapară în meniuri până în 2050. Din listă fac parte banana falsă, fasolea și pandanusul.

    BIHON CAO

    Întreruperi Compania de Apă

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă Oradea

    BIHON CAO

    Citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Variola maimuței. Avem motive de îngrijorare? Precizările RO Vaccinare
    RO Vaccinare postează precizările dr. Cristian Apetrei despre variola maimuței: „Nu e nicio mare resetare, nicio mare vrăjitorie, nici gut feeling, biocurenți sau vreo previziune de-a lui Nostradamus”.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Excelența Sa ambasadorul George Bologan, scrisoare de acreditare în fața Regelui Spaniei
    Cooperarea multidirecțională, academică, economică, politică și organizarea unei ședințe comune de guvern s-au aflat, de asemenea, pe agenda discuțiilor. Bihoreanul George Bologan devine ambasador cu drepturi depline.

    BIHON Sport local

    CAO 1910 Oradea a câștigat „derby-ul viitorului”. Multe debuturi în Liga 3 și o retragere!
    Două echipe bihorene cu „sacii în căruță” s-au întâlnit sâmbătă în ultima etapă a play-off-ului din Liga 3, Seria 10.

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.