Fiica actorilor Corina Cernea şi Petre Ghimbăşan, Ilinca a crescut practic în teatru, scena, repetiţiile, decorurile fiind o a doua casă pentru ea. Cortina roşie, podeaua neagră şi reflectoarele erau o lume în care poveştile se năşteau fascinant şi pe care Ilinca le simţea cu intensitate trăind în mijlocul lor.
Sensibilă şi talentată, urmează drumul firesc spre artă, absolvind Universitatea de Artă și Design din Cluj. Acolo experimentează diferite forme de exprimare prin artă, ajungând pas cu pas mai aproape de ceea ce presupune munca unui scenograf.
Anunţul debutului ei pe pagina de Facebook a Teatrului Regina Maria vine însoţit de mărturisirea Ilincăi: „Îmi doresc să devin scenograf şi oportunitatea de a debuta la Teatrul Regina Maria, ca asistent al Oanei, m-a ajutat să mă simt, cumva, acasă. Am avut mari emoţii şi am primit cu bucurie fiecare provocare. Am învăţat ce înseamnă să coordonezi elemente care ţin de producţie, am înţeles ce înseamnă munca în atelierele teatrului şi am avut ocazia de a lucra la detalii care ţin de decorul acestui spectacol. A fost o bucurie să observ cum un produs simplu se transformă la final într-un produs extravagant”.
Scenografia spectacolului „Trei femei înalte” este realizată de către mătuşa Ilincăi, Oana Cernea, care deține un repertoriu de peste patruzeci de spectacole pentru care a semnat scenografia, montate atât la Teatrul Regina Maria, cât și în alte teatre din țară. Iar din distribuţia spectacolului face parte mama Ilincăi, actriţa Corina Cernea.
Întrebată cum e sa debutezi într-un spectacol în care joacă şi mama ei, Ilinca a răspuns: „Debutul meu pe aceeaşi scenă cu mama mea a avut o încărcătură emoţională mai mare decât în cazul unui debut cu actori care nu fac parte din familie. În situaţia aceasta, mama mi-a dat o stare de confort, de familiaritate şi siguranţă. Însă, această familiaritate a venit şi cu nişte ganduri legate de aşteptările ei şi ale mătuşii mele”.
Ce a însemnat pentru Ilinca intrarea oficială în lumea teatrului, în condiţiile în care ea practic a crescut cu teatrul şi în teatru? „Cunoscându-mă artiştii din teatru, intrarea în colectivul lor efectiv a fost atât o onoare cât şi o responsabilitate. Având în vedere faptul că am crescut în teatru, fiind prezentă la o mulţime de momente de după cortină, mi-am creat singură o presiune legată de aşteptările lor în privinţa mea. Cu toate că am simţit că nu trebuie să îi dezamăgesc pe cei din teatru, am primit din partea lor multă susţinere şi ajutor. Cea mai mare susţinere am primit-o din partea mătuşii mele care a fost lângă mine şi m-a instruit şi ajutat la fiecare pas”, spune Ilinca.
De altfel, mulţi dintre actorii teatrului i-au urât succes prin mesaje postate la anunţul Teatrului Regina Maria, anunţ care se încheie cu o urare: „Felicitări, Ilinca! Sperăm ca această colaborare să fie doar începutul unui lung șir de proiecte realizate în teatrul nostru”.
Kilogramele de catifea roşie care fac trecerea dintre lumea scenei şi spectatori de data aceasta se vor ridica şi pentru Ilinca Ghimbăşan la momentul premierei spectacolului „Trei femei înalte”.
Text premiat cu Pulitzer
„Trei femei înalte” este cea de-a treia piesă pentru care scriitorul Edward Albee a primit Premiul Pulitzer în anul 1994 şi care, alături de piesele „Cui i-e frică de Virginia Woolf?”, „Capra sau „Cine e Sylvia?” a făcut ca dramaturgul american să fie unul dintre cei mai mari autori ai sfârşitului de secol XX.
Piesa „Trei femei înalte” a fost scrisă în 1991. Când a construit textul, Albee s-a folosit şi de detalii din propria viaţă. Piesa reprezintă întâlnirea dintre trei femei, povestea unei vieţi privită din perspective diferite. Este un text despre asumarea greşelilor, despre ce ai vrea să schimbi dacă ai a avea puterea să dai timpul înapoi, despre provocări şi regrete, împliniri şi renunţări. Sunt trei tipologii de personaje care reflectă conflictul dintre generaţii, o radiografie a fiinţei umane în trei etape de viaţă.
Spectacolul „Trei femei înalte”, este regizat la Teatrul Regina Maria de Diana Păcurar iar coregrafia este semnată de Selina Colceru. Din distribuţia spectacolului fac parte actorii: Corina Cernea (A), Mihaela Gherdan (B), Alina Leonte (C) şi Eugen Neag (Băiatul).
Prime colaborări
Regizoarea Diana Păcurar, orădeancă de la vârsta de trei ani și cam tot de pe atunci pasionată de artă, a făcut modeling, dans, a prezentat evenimente și spectacole, dar a ales să studieze regie de teatru. Proiectul „Trei femei înalte” reprezintă prima colaborare cu Teatrul Regina Maria. „Proiectul «Trei femei înalte» a însemnat pentru mine şansa de a reveni acasă – Oradea este locul în care am crescut şi de care mă simt ataşată în continuare. Am avut surpriza de a descoperi o echipă artistică minunată, care a contribuit cu trup şi suflet la crearea acestui spectacol”, spune Diana Păcurar.
Selina Colceru a realizat coregrafia spectacolului. Este actriță, profesoară, coregraf, o persoană cu înclinații multiple, excelând, pe lângă domeniul artelor spectacolului, și în muzică și sport. Cu regizoarea Diana Păcurar a mai colaborat la încă două proiecte de succes, iar cu Teatrul Regina Maria este la prima întâlnire artistică.
Personajele A,B şi C
Personajul A este construit de către Edward Albee după imaginea mamei sale adoptive, cu care avea o relație conflictuală. În timpul repetițiilor pentru premiera din Viena, Albee a instruit-o pe actrița care juca rolul lui A, care o cunoștea pe mama dramaturgului, să se asigure că publicul va reuși „să o urască cu adevărat”.
În spectacolul de la Oradea, Corina Cernea a acceptat provocarea acestui rol de compoziție dificil. „Ce este incitant la această partitură vine din retrospectiva pe care o parcurge personajul. Ca şi cum în călătoria vieţii, te opreşti la 52 de ani, la 92 de ani şi te uiţi în urmă. De unde ai pornit, de ce, cu ce gând te-ai pus pe un drum şi unde ai ajuns de fapt…”
Personajul B este jucat de Mihaela Gherdan, care întruchipează o femeie de 52 de ani, sobră și cinică, care o îngrijește pe A și devine un fel de mediator între celelalte două femei: bătrâna A și tânăra C. „Dacă ar fi să mă gândesc la provocarea pe care am avut-o în acest spectacol, aş spune că a fost aceea a trei actriţe care joacă acelaşi personaj, la vârste diferite, să devină un tot, să devină Ea. Şi cred că am reuşit, cred că s-a creat acel liant invizibil între noi, cred că am început, efectiv, să semănăm una cu cealaltă”, spune actriţa.
Tânăra C este jucată de Alina Leonte, o tânără avocată, critică și nerăbdătoare, dar în același timp caracterizată de un idealism specific vârstei, care o vizitează pe A pentru a rezolva niște probleme financiare. „Pentru mine acest rol a fost o provocare, pentru că veneam după o pauză de doi ani, şi ideea de a accepta să joc într-un spectacol cu o miză atât de mare, îmi dădea emoţii. Nu mi-am imaginat că o să joc rolul unei tinere în vârstă de 26 de ani, şi mi-am dorit să ajung la esenţa acestui personaj, marcat de imaturitatea specifică vârstei”, mărturiseşte Alina Leone.
Eugen Neag joacă în spectacol rolul băiatului, fiul înstrăinat al „femeii înalte”. Fiind o piesă cu caracter autobiografic, se presupune că Băiatul ar fi reprezentarea autorului în text.
Premiera, amânată
Premiera spectacolului ar fi trebuit să aibă loc în 22 și 25 octombrie 2020, la Sala Arcadia. Ieri, Teatrul Regina Maria a anunţat că premiera se amână din motive de sănătate și va fi reprogramată în luna noiembrie. Se va reveni cât de curând cu datele exacte, iar biletele achiziționate vor rămâne valabile pentru reprezentațiile reprogramate. Pentru returnarea contravalorii biletelor achiziționate puteţi să scrieți un e-mail prin care solicitați acest lucru: teatrulreginamaria@yahoo.com. Spectacol nerecomandat persoanelor sub 16 ani!
Citiți principiile noastre de moderare aici!