Vești bune pentru cei care așteaptă modernizarea căii ferate Cluj Napoca – Episcopia Bihor. S-a lansat în licitație publică modernizarea primelor două loturi de pe acest traseu, anume Cluj Napoca – Aghireș și Aghireș – Poieni.
Informația a fost oferită vineri, 10 decembrie 2021, de către directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, în cadrul unei mese rotunde dedicată situației căii ferate din România, organizată de site-ul dcnnews.ro.
Proiectul de modernizare și electrificare a căii ferate Cluj Napoca – Episcopia Bihor s-a aflat în dezbatare publică pe site-ul Ministerului Transporturilor în perioada 18 – 29 noiembrie 2021.
Potrivit proiectului de act normativ, valoarea propusă de Ministerul Transporturilor pentru această investiție este de 9,49 de miliarde de lei, banii urmând să provină din fonduri europene și de la bugetul de stat. Durata realizării investiției este de patru ani. Tronsonul de cale ferată propus a se moderniza are lungimea totală de 166,216 km. Obiectivul investiției îl constituie electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h.
Trimite articolul
XDl. Pintea este un cfr-ist cu mare experienta, cu state vechi la CFR si sper ca sub directoratul acestuia sa se demareze si sa se execute cate ceva din mult promisa si asteptata modernizare a acestei linii de mare importanta economica si nu numai, Cluj Napoca – Oradea.
-
Era si timpul de 30de ani…
-
Pentru conformitate timpul scurs este mult mai mare, in principiu de cand a fost data in exploatare, peste 100 si ceva de ani, in rest a fost numai mentenanta.
-
Nici dacă se făcea de la zero nu ar costa atât de mult, dar din păcate la noi lucrările din bani publici și europeni se fac la preturi astronomice așa că să cheltuim banii aiurea.