bihon.ro Web analytics

S-a stabilit traseul drumului expres Oradea-Arad. Șoseaua în regim de autostradă va trece prin 10 localități din Bihor

S-a stabilit traseul drumului expres Oradea-Arad. Șoseaua în regim de autostradă va trece prin 10 localități din Bihor

Se ştie traseul viitorului drum în regim de autostradă/Foto: A.G. (Aradon)
Se ştie pe unde va trece drumul expres Arad-Oradea, deja fiind semnat şi certificatul de urbanism în acest sens.
Se ştie pe unde va trece drumul expres Arad-Oradea, deja fiind semnat şi certificatul de urbanism în acest sens.

Încep să apară tot mai multe detalii despre drumul expres Arad-Oradea, o investiţie de un miliard de euro pe care statul român vrea să o finanţeze cu fonduri europene. Consiliul Judeţean Arad a anunţat traseul pe care îl va urma această şosea, traseu stabilit în urma consultărilor care au avut loc cu toate părţile implicate. Pe teritoriul judeţului Arad, viitoarea şosea va trece pe lângă localităţile Zerind, Chișineu-Criș, Socodor, Șimand, Zimandu Nou, Șofronea, Arad, notează jurnaliștii publicației Aradon.ro.

Explică detaliat Iustin Cionca, preşedintele CJA: „Pe teritoriul județului Arad, drumul expres începe în partea de vest a localităților Zerind și Iermata Neagră și se desfășoară spre sud printre localitățile Chișineu-Criș și Socodor. Traseul continuă în lungul DN79, pe partea de vest a localităților Nădab, Șimand și Zimandu Nou. În continuare, drumul expres ocolește municipiul Arad pe partea de nord-vest și face joncțiunea cu varianta de ocolire Arad la nivel de autostradă în nodul rutier proiectat la intersecția variantei de ocolire cu DN 7”.

Până la urmă, a fost aleasă o variantă care va ocoli localităţile, fiind preferată o şosea aflată cât mai mult în linie dreaptă. Tot Iustin Cionca a anunţat că a fost semnat deja şi certificatul de urbanism pentru viitoarea investiţie.

Traseul prin Bihor

În ceea ce priveşte judeţul Bihor, expresul Arad-Oradea, care va avea regim de autostradă, va trece pe lângă localităţile Oradea, Sântandrei, Nojorid, Sânnicolau Român, Gepiu, Cefa, Mădaras, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu. Detaliind, şoseaua va începe din sud-estul localității Oradea, din drumul de legătură Centura Oradea-A3, aflat în faza de execuție, și se desfășoară spre sud, ocolind localitatea Livada de Bihor pe partea de est. Traseul drumului expres continuă în lungul căii ferate Oradea-Arad, pe partea de vest a localităților Nojorid, Gepiu și pe partea de est a localității Inand. În continuare, drumul expres ocolește localitatea Salonta pe partea de est și revine pe partea de vest a căii ferate Oradea-Arad și DN 79, la vest de localitățile Ciumeghiu și Avram Iancu. Drumul va avea o lungime totală de aproximativ 119 kilometri.

Şi nodurile rutiere

Consiliul Judeţean Arad a găzduit o nouă şedinţă care a avut drept subiect drumul expres Arad-Oradea. De această dată, s-a discutat despre nodurile rutiere care vor fi realizate odată cu acest drum, despre urcările şi coborârile de pe şoseaua de mare viteză, care va avea regim de autostradă.

“Căutăm cele mai bune locuri pentru realizarea urcărilor pe drumul expres, astfel încât să punem în valoare și potențialul zonelor industriale din municipiu și pe al celor din județ. Drumul expres Arad-Oradea trebuie, în viziunea mea, să crească mobilitatea către locurile de muncă și spre punctele de trecere a frontierei și să asigure o legătură mai rapidă între municipiile Arad și Oradea”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

La întâlnire au mai participat şi Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Călin Bibarţ, primarul municipiului Arad, vicepreședinții CJA şi viceprimarul municipiului, dar şi primarii localităţilor prin care va trece viitorul drum expres. În plus, au mai fost prezenţi reprezentanţii societăţii care întocmeşte studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru această investiţie, estimată la un miliard de euro.

Sursa: ARADON

37 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. alex says:

    Stirea e plina de erori si cu contraziceri fata ce a fost pana acuma comunicata.
    Sa incepem cu fraza:
    “din drumul de legătură Centura Oradea-A3, aflat în faza de execuție”
    Unde e in executie legatura cu A3??? acuma 2 luni au semnat – din nou – contractul, daca e adevarata e in proiectare 6 luni, abia la inceputul 2022 daca incep lucrariile, daca nu contesta cineva ceva ca de obicei…

    Atunci stiti care e diferenta intre drum expres si autostrada??
    In titlu scrie “S-a stabilit traseul drumului expres Oradea-Arad”.
    Mai jos ca partea din judetul Arad v-a fi de profil de drum expres, cand ei totdeauna au vrut autostrada…
    Iar mai jos ca partea din judetul Bihor va fi de profil de autostrada, cand Bolojan totdeauna a vrut drum expres ca e mai ieftina.

    Deci, acuma ce e adevarat din acest articol? Ma rog, in afara ca au stabilit traseul…

  2. berczi says:

    *şoseaua va începe din sud-estul localității Oradea, din drumul de legătură Centura Oradea-A3, aflat în faza de execuție*

    care faza de executie?

  3. marius says:

    Eu nu inteleg de ce singura legatura cu Oradea va fi pe strada Mestesugarilor peste Centura. Deci eu din Nufarul de merg la Arad nu o sa pot intra mai lejer doar mergand pana in Iosia? De ce nu mai are o intrare doua , una cu Santandreiului sau undeva sprea aeroport

    • cititor says:

      Pentru ca asa e mai ieftina pentru cineva… nu stiu de ce tot plangem aici toti, au stabilit o traseu, probabil fara coordonate concrete, numai cineva a tras cu pix o linie dreapta ca o sa ocoleasca satele spre vest si atat, avem iar o stire ca am facut ceva. Pana va fi ceva din proiectul asta o sa scriem anul 2030 minim, pana atunci se mai schimba lucruriile minim 50x.

      Vorbim despre legarea a unui drum expres care e in faza de proiectare, cand avem de 2 ani o autostrada cu Europa de vest nelegat cu absolut nimic, numai actuala DN spre Biharia unde zilnic e aglomeratie si saptamanal avem accidente, ca tare greu a fost facut 1-2 legatura in 3 ani cat au facut bucata aia de 5km, mai ales ca deja in 2005 a stiut primarul respectiv ca trebuie legat orasul cu autostrada deja cand a inceput Bechtelul sa faca autostrada. si aici tot asa o sa fie suprins Bolojan cu Birta ca vezi ce aglomerat e pe Mestesugariilor si pe Borsului si abia dupa finalizare cu 3-5 ani se mai fac o legatura, cum fac si acuma in oras corectiile la corectiile lucrariilor facuta fara cap, mau ales daca se piate xu cat mai multe exproprieri, ex la casele facuta intre timp in Santandrei

      • xxx says:

        Pixul lui Bolojan dicteaza , nu exista nici o parere a unui expert sau ingineri. Tot ce proiecteaza ei vine pe masa lui Bolo de unde pixul lui, ca Ceausescu atotstiutor a spus ca e de ajuns o intrare tocmai pe Mestesugarilor, jur ca nici prin cap nu ma gandeam sa leg expresul tocmai pe Mestesugarilor, sa bagi tot traficul cu orasul tocmai pe Lapusului si Mestesugarilor. Ca apoi 10 ani sa tot faci corecturi gen Piata 100, 3 ani tot au facut bretele si pasaj pana a reusit, in loc sa asculti de la inceput de specialisti, si la final platesti triplu daca faceai de la inceput cu cap.

        • Bit.K says:

          Draq fure-te de specialist…de nu stii tu deja ca pixul lui Bolojan a facut traseul.Ai inventat tu apa minerala si iti bei cafeaua cu el in fiecare zi de esti asa de informat.Mai taci naibii de hate-ar.Specialist in Covid nu esti sa nu luminezi si acolo?

          • Na, ni mă, nervosu' says:

            Du-te mă și bagă-te un pic într-o vană cu apă rece să îți treacă frustrarea și nervii. Dar obligatoriu ia-ți și un DEX și un manual de gramatică de clasa a V-a, să nu te plictisești.

          • xxx says:

            da sa te futa pe tine, nu vezi cum e Bolo prezentat la TV cum sta aplecat pe harta, ca Hitler, si cum traseaza c pixul peste cel calculat de experti. La orice proiect pixul lui face corecturi. Dracu futa-te de maimutoi fara creier care voteaza ca boul.

          • adi says:

            Cine a modificat proiectul Ciuperca sa fie ieftin>? Nu Bolo a cerut sa fie taiat studiul geo? La parcarea din centru nu Bolo a cerut pereti de beton mai subtiri sa fie ieftin, apoi s-a infiltrat apa/ Mai vrei exemple, astea le stie toata lumea , s-au facut publice.

        • Vilean says:

          Cam vorbești prostii ,,xxx” ce meserie și pentru ca pari un’rofan care ești paralel cu subiectul.

    • Hehehe says:

      Da unde ai citit ca singura legatura va fi acolo? Ce zici tu este altceva,aia va fi drumul de legatura dinspre Sintandrei cu A3. Acest expres va porni din capatul acestui drum…in zona centurii-Sintandrei…pe unde va trece.

  4. scortosul says:

    ??? va trece prin 10 localitati???? Ba suntem prosti ca nu suntem in stare sa scoatem o sosea noua din localitati? Bai bolovane ai baut sirop de ardei iute? Ce fel de sosea rapida in regim de autostrada care trece prin localiati mai e si asta! Niste tampiti!

    • xxx says:

      Pai asa e mai ieftin. Si centura trece prin localitate. El atata stie si gata, e un rudimentar care gandeste ca un contabil, se gandeste la 1 leu. Pai stai ca dupa inca 10 ani va face centuri si sensuri si pasaje sa scoata circulatia cumva

    • Tautu says:

      Pun pariu pe o canta de apa de Vadu Crisului .ca pe tronsonul din Bihor vor si demolari. Se bucura si drop de jertfa

    • lulu says:

      “va trece pe lângă localităţile Oradea, Sântandrei, Nojorid, Sânnicolau Român, Gepiu, Cefa, Mădaras, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu.”
      Pe teritoriul judeţului Arad, viitoarea şosea va trece pe lângă localităţile Zerind, Chișineu-Criș, Socodor, Șimand, Zimandu Nou, Șofronea, Arad,

      nush care sunt cele 10 localitati prin care va trece…dar scrie clar in articol ca va trece pe langa….titlu e gresit

    • John says:

      Pe teritoriul (terenul) localitatilor nu prin localitati.

    • catalin says:

      daca nu esti in stare sa citesti nu comenta :), cand esti prost mai si semnalizezi. Scrie clar ca le ocoleste: “expresul Arad-Oradea, care va avea regim de autostradă, va trece pe lângă localităţile “,”Până la urmă, a fost aleasă o variantă care va ocoli localităţile,”

      • scortosul says:

        Tu care esti destept stii ciiti, fatalaule?: ” Șoseaua în regim de autostradă va trece prin 10 localități din Bihor “

  5. Warrior says:

    O harta? Un plan de incadrare? Ceva piese desenate?
    Peste tot in UE se consulta cu populatia cu harti exacte, usor de citit. Iar noi primim numai descrieri de acest gen…

  6. florin says:

    Drumul asta expres va avea 4 benzi, sau o banda jumate , sau ca drumul expres din Oradea, ca si ala la inceput trebuia sa aiba 4 benzi si la final a avut doua.. Si ciar nu se putea sa nu treaca prin localitati?

  7. Adi Orădeanul says:

    Deci doresc ca noul traseu de drum expres să fie în linie dreaptă cât mai aproape de punctele de trecere a frontierei. Și de aceia drumul trece prin ESTUL Salontei, doar că punctul de trecere a frontierei e ÎN VEST. Să nu se încurce cu bizonii…

  8. Zic și eu says:

    Drum expres în regim de autostradă?!!! Ce struțo- cămilă mai e și asta?

  9. zsizsi says:

    Tot articolul este o poveste ambiguă. Puneți o poză, că nu prea înțeleg de ce trebuie să ocolească Salonta prin est? O grămadă de pasaje în plus ca maiapoi să revii tot în partea de vest a localităților? Sigur nu e mai ieftină varianta asta.
    Drumul va porni din sud-estul Oradiei… Ce ați băut? E complet non-sens, cred că ați uitat o literă “v” și defapt va porni din sud-vestul Oradiei.

  10. Când o ceri și unde- o pui says:

    Iepuri, arici, caprioare, vulpi și alte alergătoare vor ajunge-n patisare.

  11. Orădean says:

    Ce bine îmi pare. Abia aștept

  12. Regizată sau nu, sec.XXI says:

    Informarea aceasta, ca și multe altele, seamănă cu audiențele prin intermediar ale domnului președinte Bolojan.
    Din mandatul anterior, domnul Bolojan a procedat astfel. A fost adnotat pentru lipsã de comunicare? In Consiliul Local este criticat frecvent şi își face,, mea culpa”, pentru că procedează neconform cu normele comunicării, cu informarea la termen?
    Numai pentru această lipsã informaţională regizată sau nu, de ce l-ați ales și data viitoare?

  13. xxx says:

    Ma mir ca drumul asta nu a trecut direct prin mijlocul cartierului Iosia, sa poata demola jumate din cartier.

    • Buster says:

      Prin mijlocul cartierului Ioșia nu, dar nu a uitat Bolo de voi , doar in spatele gării Ioșia se face marele nod al autostrăzilor. Va reprofilați și va apucați sa fierbeți porumb pe autostrada !

  14. Anonimul says:

    Ma intereseaza, in secolul acesta va fi gata ? Mult succes.

  15. NU SUNT CONATIONALUL VOSTRU says:

    Am citit comentariile voastre de mai jos si am ajuns la concluzia ca sunteti toti bolnavi mintal sau doar ati invatat sa scrieti si nu sa ganditi ! Popor bihorean , niste tarani cu personalitate prosti gramada ! idioti fara masura !

  16. Mapamond

    Alarmă în şcoli: Elevii le dau pumni colegilor ca în „Jocul calamarului”, serialul coreean de pe Netflix
    Nebunia este foarte populară în rândul elevilor din şcolile primare şi gimnaziale, care, teoretic, nu ar fi trebuit să vadă produsul TV, deoarece este interzis copiilor sub 14 ani.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Salonul Internațional de Artă Naivă Oradea se pregătește să-și deschidă porțile
    Evenimentul este organizat de Centrul de Cultură al Județului Bihor, partener fiind Muzeul Țării Crișurilor - Complex Muzeal.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    La mulți ani, Armata Română!
    Luni, 25 ocombrie e Ziua Armatei Române, iar militarii locali de la Garnizoana Oradea organizează la Statuia Ostaşului Român din Parcul 1 Decembrie Oradea o ceremonie militară cu intonarea imnului de stat, slujbă religioasă, alocuţiuni, depuneri de coroane, jerbe şi buchete de flori.

    BIHON CAO

    Citiri Compania de Apă

    BIHON CAO

    Întrerupere furnizare apă

    BIHON CAO

    Citiri contoare Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Ultimul scărar din Bihor care reface „drumul pâinii”
    „Luați scări !”, „Luați scări!”, „Hai la scări!”. E un strigăt care se aude din ce în ce mai rar pe ulițele din Bihor. Singurul care mai duce scări de lemn făcute chiar de el la vânzare cu căruța e Dumitru Buha din Cresuia.

    BIHON Sport local

    Debut cu dreptul pentru voleibalistele orădene

    România

    Noile restricții care intră de luni în vigoare: Carantină de noapte și certificat verde obligatoriu. Magazinele, deschise până la ora 21. Lista completă
    Începând de luni, 25 octombrie, de la ora 00:00, intră în vigoare noile restricții aprobate de CNSU și decise de Guvern, iar mai apoi publicate în Monitorul Oficial al României. 3

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.