Acest lucru se datorează pe de o parte drumului principal care trece prin centrul orașului, pe de altă parte flotei auto din ce în ce mai mare. Conducerea orașului lucrează de ani de zile la măsuri în vederea reducerii traficului. Planurile și ideile devin acum, în sfârșit, realitate, urmând să aibă rezultate pozitive, semnificative în viitorul apropiat.
Fără vehicule mari
Încă se discută studiul de fezabilitate al drumului expres Oradea – Arad, acesta fiind vital pentru Salonta, deoarece ar prelua o mare parte din trafic. Documentul va fi examinat și verificat atât de către Consiliul Județean Bihor, cât și de conducerea Primăriei Salonta, pentru a asigura cea mai bună implementare posibilă. După construirea drumului expres, se va elibera strada principală din oraș de vehiculele mari, permițând totodată și extinderea economică prin drumurile sale de legătură, oferind oportunități excelente pentru noii investitori.
Traficul din oraș
Municipalitatea nu așteaptă degeaba până se va construi drumul de ocolire și face tot posibilul pentru a facilita fluidizarea traficului. Planul de mobilitate a fost elaborat cu ani în urmă și prevede modificări de drumuri și străzi din oraș. Primul pas în acest sens a fost instalarea semafoarelor pe strada principală. Datorită echipamentului, traficul pe strada principală a devenit mult mai lin și mai fluent, ceea ce înseamnă o reducere a nivelurilor de monoxid de carbon. Ca urmare a experienței pozitive, în curând va fi instalat un alt semafor, pe partea de nord a străzii principale, cu fața către strada Oradiei.
Deschiderea străzilor: trasee mai scurte
Un pilon important al planului de mobilitate este deschiderea a două străzi în Salonta. Una dintre ele, str. Bartók Béla, se va lega direct de str. Republicii, prin deschiderea curții fabricii de carne, conectând astfel întregul cartier Gacsó cu centrul orașului. Cealaltă deschidere o reprezintă legarea străzilor Aurel Lazăr (în prezent o fundătură) cu strada Kulin György. Continuarea străzii Kálvin ar putea fi conectată astfel direct cu strada Tincii, iar noul traseu paralel cu strada principală ar devia o parte semnificativă din traficul din centrul orașului și ar facilita circulația cetățenilor. În aceste două puncte din oraș – lângă fabrica de carne și lângă cinematograf – drumul era încă circulabil acum câteva decenii, însă în anii comunismului s-au ocupat cele două parcele. Acum, printr-o lungă procedură, exproprierea terenului ar restabili situația inițială. Primii pași ai procesului au fost deja parcurși de către conducerea orașului.
Siguranța pe primul loc!
Strada Aurel Lazăr trece exact pe lângă școală, necesitând măsuri privind siguranța elevilor. În procesul de planificare, autoritățile se străduiesc să creeze siguranță maximă. Ca urmare, concomitent cu deschiderea străzii, vor fi instalate bariere în fața acestei școli, limitând astfel traficul auto în perioada orelor. Această soluție a fost aplicată și pe cealaltă parte a instituției de învățământ: strada este închisă în timpul orelor de școală, dar după terminarea lor și în timpul vacanțelor, strada poate fi traversată, facilitând deplasarea locuitorilor. În plus, porțiunea respectivă a străzii Aurel Lazăr va fi prevăzută cu limitatoare de viteză și un indicator de limită de viteză la 30 km/h, iar la marginea trotuarului, atât pe partea școlii cât și în zona parcului, vor fi montate bariere pentru a împiedica accesul copiilor în drum. Diriguitorii orașului nu vor să lase nimic la voia întâmplării și se vor consulta și cu conducerea Liceului Teoretic „Arany János”, pentru adoptarea celor mai bune măsuri.
Trimite articolul
XIncompetență crasă! Niște incompetenți ! Așa pot fi numiți cei din administrația locală Salonta! Să nu vrei tu ,primar,consiliu local să faci o centură ocolitoare??!! Atâta poluare și praf, și zgomot din cauza unor netrebnici care “administrează ” orașul. Așa să le fie și lor viața precum e a cetățenilor care îndură aceste condiții. Pe de altă parte nu sunt mai puțin vinovați nici alegătorii care au dat votul acelorași nulități care zac în primărie
Articolul face parte dintr-o serie de articole laudative sau cel mult neutre despre administratia din Salonta. Se pare ca primarul din Salonta, dupa multe mandate fara nicio concurenta (e de la UDMR, iar UDMR e majoritar), isi doreste un post de parlamentar, de unde probabil va iesi la pensie.