Tudor Jidav, fost director al Aeroportului Internațional București, va fi reprezentantul Consiliului Județean Bihor în Consiliul de Administrație al Aeroportului Oradea. CA are în total cinci membri. Din partea Primăriei Oradea a fost numit Mihai Jurcă, city manager, iar agenții economici din județ i-au nominalizat pe Alexandra Cristina Drăghiciu, director Resurse Umane la Celestica, și Dan Adrian Popuș, manager la Plastor. Al cincilea membru este un reprezentant din partea Ministerului de Finanțe, care urmează să fie nominalizat.
Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, a declarat că noul CA nu a fost numit pe criterii politice. “Toate părțile interesate sunt reprezentate, nu are niciun fel de conotație politică și sunt oameni cu competențe recunoscute, atât pe partea de aviație, cum este domnul Jidav, cât și pe partea de management în sectorul public sau privat”, a spus Bolojan.
Vrea reduceri de cheltuieli
Președintele CJ a precizat că în prima ședință cu noul CA au fost trasate prioritățile care trebuie avute în vedere la aeroport, priorități care sunt consemnate și în contractele de management și care se vor regăsi în procedura de selectare a viitorului manager al Aeroportului Oradea.
„O prioritate este reducerea cheltuielilor de funcționare. Noi acordăm, Consiliul Județean din banii bihorenilor, o subvenție de 1,5 milioane de euro anual, pentru ca aeroportul să funcționeze în bune condiții. Ori nu este totuna dacă acești bani sunt folosiți pentru operarea aeroportului sau cheltuieli de personal. Trebuie avută în vedere reducerea cheltuielilor prin utilizarea unui singur terminal”, a declarat Bolojan care a subliniat că două terminale înseamnă cheltuieli mari pentru încălzire, utilități, energie electrică.
El a spus că terminalul nou, cu o zonă de așteptare de 150 de persoane, are capacitatea să preia orice zboruri de pe Aeroportul Oradea.
Totodată, CJ va da afară încă nouă persoane, aceasta fiind a treia reducere de personal făcută de Bolojan. “Vom ajunge la 52 de persoane. Se va confirma că aeroportul va funcționa cu mai multe curse și mai mulți pasageri, cu un personal diminuat, iar banii vor fi folosiți la altceva, nu pentru cheltuieli de personal”, a subliniat șeful CJ Bihor.
Internalizarea serviciilor
Ca parte a noii strategii, CJ va prelua partea de achiziții și juridic. Totodată, va internaliza unele servicii.
„Am luat decizia să gestionăm noi serviciile de handling pasageri, de bagaje, de degivrare”, a anunțat sursa citată.
Acest lucru va fi făcut cu o parte din angajații aeroportului și o parte din cei care prestează, într-o formă externalizată, aceste servicii.
„Ne propunem ca de la finalul acestui an să desfășurăm aceste activități în regie proprie, în așa fel încât să realizăm venituri suplimentare”, a adăugat președintele CJ Bihor. În viitorul apropiat, CJ va face și partea de vânzare de combustibil în regie proprie. Județul are în vedere și gestionarea parcării sau dezvoltare bazei tehnice pentru avioane mici. “Astfel încât să nu fie doar o sursă de cheltuieli dar și o bază de venituri pentru o funcționare echilibrată”, a declarat Ilie Bolojan.
El a subliniat că din 2023 CJ nu mai poate subvenționa aeroportul, “Dacă nu vom crește veniturile, vom avea probleme serioase”, a spus Bolojan.
Din strategia noului CA face parte și accesarea de fonduri europene, care până la sfârșitul anului trecut nu s-a făcut. Finalizarea noului Terminal Cargo și înființarea companiei aeriene, sunt și ele priorități.
„Aeroportul trebuie să fie un unul eficient, să își informatizeze procesarea pasagerilor și să aibă propriul centru de procesare al acestora în sistem informatic. Trebuie să contruim un hangar pentru avioane mici, să avem circuite mai bune, mai eficiente și binențeles să avem servicii cât mai bune pentru cei care decolează sau aterizează la Oradea, începând de la curățenie, la parcare. Noul consiliu de administrație va face acest lucru”, a conchis Ilie Bolojan.
Trimite articolul
XMa voi sunteți sănătoși la cap? E adresa de acasa și nr de telefon al oamenilor ălora și le publicați la știre? Înțeleg ideea de a arata cv-urile, dar unele informații de acolo nu sunt chiar pt toată lumea.
-
N-au gresit ziaristii, CV-urile sunt publice, cei care le-au scris au ales sa le fie datele la vedere!
panaramele astea de la jb tot timpul fac prostii de genul. dupa aia isi cer scuze, etc. neprofesionisti. iti dai seama ca oricinie poate stresa acum persoana in cazua cu telefoane si emailuri sau mai rau, sa ii caute pe acasa ca deh…..a facut un crash pt persoana respectiva
52 de persoane. Sunt curios ce reactie va avea cand o sa vada cati trebuie pt exploatarea si mententanta aeronavelor (nu zic ca sunt 2, pt ca sunt insuficiente) pt a asigura 2 curse zilnic pe relatia Bucuresti, plus curse regionale.
Atata futizati aeroportul asta , dar nici un zbor. Mai bine il faceti pt curse auto. Bolovane, Universitatea e problema aici, nu exista specialisti, firmele mari ne ocolesc. Stam in saracie, pe salarii minime. Cine plm vrei sa zbboare de aici ?
-
Interesant cum sunt curse la Satu Mare fara universitate…
Dar voi ati invatat placa inginerului ratat ajuns ziarist si o repetati ca papagalii-
Stricto sensu, in Satu Mare exista universitate (mica, ce-i drept, doar 2 facultati), extensie a UBB. Explicatia mai probabila este cealalta, veniturile derizorii din Bihor. Or fi si expatii din Satu Mare mai prosperi si/sau mai multi. Cu trenul pana la Bucuresti faci 15h11min, fata de “doar” 12h44min de la Oradea.
-
Ideea in sine este una salutara, este o idee care a fost pusa in practica de “ciuma rosie” care a inteles ca autoritatea atat locala cat si centrala au de castigat, cetateanul in sine.