Ce spun studiile de piață cu privire la comportamentul cumpărătorului român în pandemie?
Cercetările de piață s-au îndreptat, în acest an, spre înțelegerea nevoilor, preferințelor și comportamentelor consumatorilor pentru a sprijini adaptarea mediului privat la acestea. Din aceste studii se poate observa o creștere a numărului de tranzacții comerciale desfășurate în modul online, ajungându-se la o creștere cu până la 400% pentru produsele alimentare, față de anul 2019. Potrivit experților cu codurile promoționale – Promocodius România se observă o creștere a acestor instrumente de marketing cu un procent de 13% față de aceeași perioadă a anului trecut. De exemplu, accesând codurile promoționale About You prin https://promocodius.com/ro/magazine/aboutyou-voucher puteți obține reduceri semnificative la produsele de marcă ale companiei la prețuri accesibile.
Care sunt trendurile principale ce afectează consumatorii?
Cercetările de piață au identificat patru trenduri principale care afectează consumatorii și le modifică obiceiurile de consum, modificări care se vor vedea și în următorul an. Aceste tendințe generale evidențiază presiunea resimțită de consumatori, felul în care ei se raportează la brandurilor și comportamentele modificate de criza sanitară. Cele patru tendințe generale vizează următoarele aspecte:
- impactul economic al pandemiei resimțit la nivel individual;
- scăderea încrederii în branduri,
- creșterea influenței digitalului în zona de achiziții;
- transformarea propriei locuințe în spațiu de viață, muncă și relaxare.
Cercetarea a mai arătat că în pandemie, consumatorii au fost atrași mai ales de brandurile care empatizează cu clienții și le susțin valorile. Retailerii au înțeles destul de rapid că trebuie să se adapteze și să-și personalizeze nu doar comunicare ci și produsele astfel încât să se potrivească cât mai bine pe nevoile clienților. Datele cercetării ne spun că:
- 43% dintre respondenți au îngrijorări legate de viitorul lor financiar și economic în anul 2021;
- 36% dintre consumatori se declară mai preocupați de economisire;
- 37% lucrează de acasă, iar 60% consideră că situația aceasta va continua și în viitor;
- 45% dintre respondenți afirmă că mediul on line că principala cale de legătură dintre consumator și brand;
Ce produse aleg românii să achiziționeze în pandemie?
Aproape jumătate (45%) dintre respondenți afirmă că nu resimt un puternic impact asupra veniturilor lor, ceea ce implică noi oportunități pentru companiile de a câștiga încrederea consumatorilor. Pe de altă parte toți participanții la studiu au estimate că vor cheltui mai puțin în următoarele 6-12 luni și că vor să economisească. Banii au o valoare mult mai importantă pentru potențialii clienți, predominând satisfacerea în primul a nevoii de siguranță a consumatorilor și angajaților. În același timp, companiile trebuie să ajusteze scopurile astfel încât să includă politicile de mediu și și de responsabilitate socială. Calea către succes trece prin implementarea rapidă a tehnologiilor digitale, un aspect esențial pentru reducerea costurilor și acoperirea nevoii clienților pentru comerțul online.
De ce aleg românii să cumpere din mediul on line?
Domeniul comerțului online este unul accesibil, fiind nevoie doar de un domeniu web, de o platformă de shopping online și de un plan performant de dezvoltare a afacerii în zona online. Unele detaliile sunt esențiale, precum partea de web hosting ce depinde foarte mult de experiența clientului la cumpărături. Cu cât acesta poate accesa mai ușor la website și-l poate utiliza mai ușor, cu atât șansele de a înregistra comenzi cresc mai mult. Această investiție se poate dovedi singura soluție salvatoare și în 2021 când incertitudinea sanitară și implicit economică încă se păstrează.
Advertorial! CH: 11563
Citiți principiile noastre de moderare aici!