A stârnit admirația în lumea întreagă, iar acum primele două mașini Ford Ranger Raptor din țară și-au găsit parteneri de aventură în Bihor și Hunedoara

Reactualizat la:
2Comentarii
A stârnit admirația în lumea întreagă, iar acum primele două mașini Ford Ranger Raptor din țară și-au găsit parteneri de aventură în Bihor și Hunedoara
Atunci când are terenul potrivit, noul Ford Ranger Raptor poate să zboare la propriu! Este combinația perfectă între fantezie și realitate, adus cu „roțile pe pământ” special pentru a porni alături de tine pe drumuri nebătătorite, pregătit să facă față celor mai îndrăznețe provocări!

Prezent la evenimente consacrate în întreaga lume, noul Raptor depășește așteptările celor mai exigenți critici, fiind un must-have pentru pasionații de off-road real sau virtual.

Datorită numărului mare de solicitări o dată cu lansarea noului Ford Ranger Raptor, compania Ford a înregistrat un maximum istoric al cererii și a suplimentat producția liniei de asamblare aflată în Africa de Sud, unde acum se lucrează în trei schimburi.

Așadar, nu mai este o surpriză faptul că Ford este de câțiva ani buni lider pe segmentul de piață al mașinilor pick-up și în Europa, pentru că în America…ocupă același loc…Numărul 1 de peste 40 de ani.

La sfârșitul lunii trecute a avut loc la Sibiu un eveniment unic: cel mai dificil raliu hard enduro din lume “Romaniacs”, Ediția Sweet Sixteen, unde un rol central l-a jucat noul Ford Raptor, care a furat lumina reflectoarelor și a testat limitele participanților. Echipa Ford Carbenta Com a fost prezentă ca să surprindă pentru tine cele mai palpitante momente, alături de ziaristii din Romania la prezentarea oficială a noului Ranger Raptor și în special cu ocazia livrării primelor două mașini din Romania către fericitii posesori, un bihorean și un hunedorean.

Ford Raptor a arătat de ce este capabil pe unele dintre cele mai dificile trasee off-road în premieră, demonstrând că face parte dintr-o rasă specială de pick-up-uri de mărime mijlocie care reprezintă cu adevărat o fantezie transpusă în realitate a pasionaților și cunoscătorilor de off-road.

Există numeroase motive pentru care Ford Raptor se bucură de un succes atât de mare în rândul cunoscătorilor de mașini care domină traseele off-road și care îl fac un must-have al acestora, vom enumera doar câteva, cu scopul de a vă stârni curiozitatea de a-l cunoaște personal și îl lăsăm să se prezinte singur în filmarea de mai jos:

Conceput pentru a merge peste tot

Ford Ranger Raptor a fost dezvoltat începând cu atenție la detaliile esențiale, cum ar fi structura caroseriei. Ford Performace a construit Raptorul pornind de la arhitectura caroseriei având ca model structura Ford Ranger, la care a fost adăugat know-how-ul Raptorului F-150 cunoscut pest tot in lume, optimizând sinergia puterii mari cu aliajul din oțel pentru susținere perfectă în condiții de off-road la viteză incredibil de mare. Șinele laterale absorb loviturile de impact cu ajutorul oțelului HSLA, iar doar șasiul nu ar însemna absolutul dacă nu ar avea cea mai performantă suspensie din lume, suspensiile FOX.

Ford a colaborat din nou cu Fox Racing în realizarea amortizoarelor de impact performante cu tehnologie sensibilă la poziția amortizoarelor (Position Sensitive Damping Technology). Pentru brațele superioare ale suspensiei a fost folosit aluminiu forjat, iar pentru brațele inferioare, aluminiu turnat. Acestea asigură o durabilitate supremă în timp.

Ca orice vehicul off-road care se respectă, Ranger Raptor beneficiază de cauciucurile exclusiviste BF Goodrich rezistente la condiții de utilizare agresivă, condiții în care acestea pot da impresia că pick-upul se conduce ca un turism pe drumurile publice….indiferent de calitatea traseului.

Cu toate că se comportă ca un „bad boy” pe off-road, dacă pornești cu Raptorul pe drumurile publice, acesta este atât de îmblânzit încât uiți că nu conduci de fapt un SUV potrivit pentru vacanța cu familia.

Noul Ford Ranger Raptor a fost proiectat cu precizie pentru a înfrunta cu ușurință terenurile cele mai provocatoare din lume, este un războinic off-road. Un șasiu unic, din aliaj de oțel de înaltă rezistență, a fost dezvoltat pentru a înfrunta provocările celor mai extreme condiții off-road. Garda la sol de 283 mm in cel mai jos punct este combinată cu capacitatea de a trece prin vaduri de apa de 850 mm, un unghi de atac de 32 grade, degajare de 24 grade, o latime de 2028 mm fara oglinzi (cu 168 mm mai mult ca a un Ranger normal), lungime de 5398 mm si o înălțime totala de 1873 mm. De fapt, fiecare caracteristică este concepută pentru a te asigura că Ford Raptor oferă o experiență de condus off-road unică.

În cazul în care te aventurezi pe trasee mai puțin circulate, Ford Raptor se asigură că poți să te întorci de unde ai plecat în siguranță, folosind un sistem inspirat de Hansel și Gretel al fărâmiturilor de pâine, lăsând la fiecare secundă câte un pin, creionând astfel traseul pe care ai rulat.

Tehnologie de siguranță avansată

Indiferent dacă te deplasezi pe autostradă sau traversezi râuri, Raptor este dotat cu sisteme sofisticate de siguranță, concepute pentru a te menține în siguranță. Controlul avansat al stabilității la răsturnare și controlul electronic al stabilității setat diferentiat pe fiecare mod de condus te ajută să nu-ți pierzi încrederea în abilitățile tale la volan. În timp ce Sistemul de asistență la pre-coliziune și frânarea autonomă de urgență lucrează activ pentru a reduce probabilitatea apariției unui incident.

Construit pentru performanță

Noul Ford Ranger îmbină capacitatea off-road cu ADN-ul performanței Ford, trecută prin Ford GT și Focus RS. O versiune bi-turbo, special concepută și proiectată cu precizie, a motorului Ford EcoBlue de 2,0 litri, pe motorină, a fost asociată unei noi cutii de viteze automate, cu 10 trepte, și cu schimbător de viteze cu padele. Rezultatul: o experiență de condus inegalabilă. Iar anvelopele de teren, fabricate special pentru off-road, te ajută să domini toate tipurile de teren, de la dune de nisip și noroi gros, până la trecerea rapidă a râurilor și a drumurilor abrupte de munte. Un adevarat RS al off-roadului.

Ranger Raptor le permite şoferilor să aleagă între şase moduri de rulare oferite de sistemul Terrain Management System cu scopul de a permite desfăşurarea pe toate tipurile de terenuri în scenarii diferite.

· Modul Normal – accent pe confort, pe economia de carburant şi pe manevrabilitate.

· Modul Sport – răspuns mai acut, dedicat şofatului dinamic pe şosea.

· Modul Grass/Gravel/Snow – conceput pentru a inspira un şofat sigur şi încrezător pe suprafeţe neregulate şi cu aderenţă precară în off-road.

· Modul Mud/Sand – răspunsul maşinii este setat pentru a oferi tracţiune şi cuplu optime la rularea pe suprafeţe deformabile şi adânci precum nisipul şi noroiul.

· Modul Rock – dedicat şofatului la viteze reduse pe teren stâncos, acolo unde cheia este controlul uşor al maşinii.

· Modul Baja – modul unic inspirat de cursele din Deșertul Baja pentru o experiență off-road feroce care nu se compară cu nimic altceva. Echipa Ford Performance a știut de la început că Ranger Raptor nu este un pick-up obișnuit care merge și se ascunde undeva în umbră, ci în modul Baja el nu poate întâmpina nici un obstacol prea mare, nu se sustrage de la nimic și este asul din mâneca celor de la Ford, care promit o experiență fără pereche la volanul Raptorului. Baja setează controlul tracțiunii așa încât în viraje stabilitatea este sub control, lasand masina să gliseze fără să îți dea impresia că vei „îmbrățișa” un copac. Chiar și pe un traseu dificil poți atinge lejer viteze cu trei cifre în modul Baja dacă ești un șofer încrezător. Raptorul cu siguranță nu dă înapoi și îți dă toată susținerea în cele mai dificile condiții.

Disponibil exclusiv în model double cab, noul venit are suprafața platformei cu 51 mm mai mare, este cu 44 mm mai lungă și 52 mm mai înaltă. De asemenea, este mai lat datorită arcadelor roților și arată mai musculos datorită aripilor care sunt scoase în evidență.

Sticla cu izolare fonică suplimentară, funcționează minunat pe autostradă iar sunetul vântului este înlăturat în totalitate, iar pe drumurile înguste de off-road faptul că Raptorul este un mamut, devine mai vizibil ca niciodată.

Sunetul motorului de 2.0 l este redus pe drumuri publice iar zgomotul și vibrațiile din interiorul cabinei reduse de asemenea cu ajutorul sistemului special conceput (Active Noise Control), iar atunci când este setat pe un mod mai agresiv, scenariul se modifică iar experiența este accentuată de sunete de motor care se aud și în interior.

Modul de conducere Sport transmite indicații către cutia de viteze să urce în turații superioare, așa încât se transmite un răspuns prompt în timpul virajelor. Motorul EcoBlue bi-turbo diesel vine așadar ca o mănușă pentru Ranger Raptor și îl completează perfect în majoritate scenariilor pe care le poti întâmpina.

Cuplul realizat de motor este ceea ce face din Ranger Raptor cu adevărat o încântare atunci când este condus: pe autostradă și pe off-road cei 500 Nm ale cuplului sunt realizati de la 1500 rpm.

Iarbă, praf, noroi, stânci, șanțuri sau orice teren la care te poți gândi…nimic nu te ține pe margine atunci când ești un om cu o misiune! În condiții severe off-road, șasiul „strălucește” cu cea mai mare putere prin modul în care șocurile sunt absorbite, totul funcționează ca la ceas și fiecare componentă își face perfect partea ei pentru a-ți asigura cele mai bune condiții de deplasare, fiind mai real ca orice și în același timp te face să crezi că traiești o fantezie pe care nici un alt pick-up nu o poate oferi.

Ranger Raptor nu are nici un rival în Europa, e doar el, atât și reprezintă în sine o clasă proprie, o rasă superioară față de tot ce a existat până acum la pick-upurile din Europa, iar diferența față de Ranger Wildtrack este atât de mare, încât te face să crezi că nici măcar nu sunt înrudite.

Să va recomandăm așadar Noul Ford Ranger Raptor ca substitut pentru Ranger sau pentru orice alt pick-up de talie mijlocie folosit pentru activități normale, obișnuite? Din păcate NU la acest grad de specializare a echipamentului pentru mers off-road. Dar, pentru pur și simplu fiorul de care vei avea parte în a ataca o potecă, a „tăia” apa cu o adâncime de 850 mm sau de a ajunge pe stâncile cele apropiate de inima ta, atunci DAAAA, nu te uita nicăieri în altă parte, la nici un alt producător pentru că nu vei găsi!

CARE ESTE CEA MAI MARE CALITATE A NOULUI FORD RANGER RAPTOR? Este abilitatea acestuia de a-ți pune un zâmbet atât de mare pe față încât poți să îl vezi chiar și din spate.

Ford Carbenta Com a avut onoarea de a livra primele două mașini Ford Raptor din Romania unor parteneri ideali pentru a porni în aventură, pregătiți să domine împreună cele mai dificile trasee. Pregătim unul special și pentru tine, asa ca te așteptăm să descoperi noul Ranger Raptor și să afli toate detaliile în Oradea, pe Șoseaua Borșului numărul 32D.

Descoperă diferența alături de Ford Carbenta Com!

Advertorial!



2Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor