Aducerea la clasă a directorilor de şcoli – o idee blamabilă

De Călin Corpaş
1Comentariu
Aducerea la clasă a directorilor de şcoli – o idee blamabilă
© Deputatul Szabo Odon și ministrul Sorin Câmpeanu

Deputatul Szabo condamnă proiectul Ministerului Educaţiei, de a le da norme didactice întregi directorilor. Chiar şi ministrul respinge ideea.

Deputatul Szabo Odon (UDMR), membru în comisia de învăţământ a Camerei, vede ca îngustă propunerea Ministerului Educaţiei de a obliga directorii de şcoli să predea cu normă întreagă în şcolile pe care le conduc. Szabo crede că astfel, directorii de şcoli vor fi nevoiţi să facă rabat fie de la calitatea actului didactic, fie de la activitatea de management. Este vorba despre o nouă metodologie didactică, propusă de minister şi aflată încă în faza discuţiilor, care spune că, în acele unităţi de învăţământ care au sub 300 de elevi sau copii preşcolari, directorii vor fi obligaţi să deţină o normă întreagă de predare la clasă, în vreme ce adjuncţii acestora îşi vor pierde funcţiile administrative.

„În asemenea condiţii profesori bine calificaţi nu îşi vor mai dori funcţia de director”, avertizează deputatul bihorean. Există chiar posibilitatea ca, datorită orelor suplimentare, ceilalţi dascăli să câştige mai bine decât directorii, fără a avea însă responsabilităţile administrative ale acestora. „Care este, în acest context, motivaţia de a conduce o şcoală?!”, întreabă udemeristul. „Cum realizezi pregătirea şcolară la clasă când eşti director şi eşti mereu chemat, ba pentru un proces verbal, ba la o şedinţă?”, pune Szabo o altă întrebare.

În această situaţie s-ar putea găsi circa o sută de şcoli şi grădiniţe din judeţul Bihor, indiferent că acestea au limba română ca limbă de predare exclusivă sau se predă şi în limbile minorităţilor, transmite deputatul. Szabo Odon crede că, fiind confruntat cu creşterile salariale anunţate de Guvern, şi realizând că – din bugetul alocat – nu poate asigura plata cadrelor didactice, Ministerul Educaţiei este tentat să recurgă la această măsură, care i-ar aduce unele economii.

„Situaţie anormală”

Ministrul Sorin Cîmpeanu a reacţionat deja la aspectele semnalate, anunţând deja că acest proiect nu are susţinerea lui şi că iniţiativa urmează a fi rediscutată „de la zero”. Cîmpeanu a declarat că proiectul în cauză a fost scris în decembrie 2013 şi nu a fost avizat de el. „Luni, la Minister, vom analiza ce măsuri trebuie luate într-o situaţie pe care eu o apreciez ca fiind anormală”, a afirmat ministrul. Sorin Cîmpeanu susţine că astfel de modificări nu trebuie introduse decât dacă sunt absolut necesare şi, în niciun caz, ele nu făcute pe parcursul anului şcolar.

Cel aflat la conducerea Ministerului Educaţiei respinge informaţiile conform cărora s-ar pregări desfiinţarea a 4-5.000 de posturi din învăţământ, fiind vizaţi în special directorii adjuncţi şi personalul nedidactic.



1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor