Astra Asigurari, reclamata de service-uri

De Dan Birta
Reactualizat la:
8Comentarii
Astra Asigurari, reclamata de service-uri
ASSAI a reclamat Astra Asigurări la Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF).

Service-urile auto se plâng de colaborarea pe care o au cu Astra Asigurări. Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) susţine că Astra Asigurări găseşte noi modalităţi de maximizare a profitului în dauna propriilor păgubiţi RCA, în condiţiile în care nu plăteşte nici jumătate din costul reparaţiilor autovehiculelor avariate. Astra Asigurări este cea mai mare companie de pe piaţa asigurărilor, înregistrând prime brute subscrise de 321,1 milioane de lei în primul trimestru din acest an.

Sistem nou

ASSAI atrage atenţia tuturor asiguraţilor, brokerilor şi Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF) despre noul sistem de despăgubire promovat de către Astra Asigurări, sistem care presupune subevaluarea despăgubirilor acordate păgubiţilor RCA prin efectuarea unor plăţi diminuate a costurilor de reparaţie plătite direct păgubiţilor.

„În urmă cu câteva luni, Astra Asigurări a introdus un nou sistem de despăgubire prin care clientul păgubit RCA este pus în imposibilitatea de a-şi efectua reparaţia maşinii avariate într-un service auto. În loc să achite costurile de reparaţie ale maşinii avariate într-un accident în care păgubitul RCA este nevinovat, acestuia îi este virat în contul său ori într-un cont deschis de către Astra Asigurări pentru client, fără consimţământul clientului, o sumă derizorie de plată, care reprezintă aproximativ 25 – 40% din costurile reale ale reparaţiei maşinii, iar păgubitul RCA este anunţat că a fost despăgubit”, se arată în comunicaul ASSAI.

Astra Asigurări fără a avea nici un document agreat şi semnat de către client pentru suma de despăgubire, închide dosarul de daună după trei – patru zile de la avizarea daunei şi îi transmite un sms clientului prin care îl anunţă că acesta a fost despăgubit.

Pentru a obţine banii de reparaţii ai maşinii avariate, clientul este obligat să efectueze o serie de demersuri, printre care să achite din propriul buzunar întreaga reparaţie către service. Banii îi va primi cu greu după o serie de acte birocratice. Problema este că majoritatea clienţilor nu îşi cunosc drepturile pe care le au, şi nici nici soluţiile complicate de rezolvare a acestor situaţii şi acceptă o sumă care nu le permite repararea maşinii avariate într-un accident de care nu au fost vinovaţi”, a declarat Cristian Muntean, directorul ASSAI.

ASSAI roagă ASF să dispună de urgenţă efectuarea unui control la această societate de asigurări şi să verifice aspectele semnalate.

 

Taguri: ,


8Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor