BIHON

BIHON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
Select Page
  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Bihor
    • Comentariul zilei
    • Stiri inter(naţionale)
    • Celebritati/Lifestyle
  • Video
  • Meteo
  • Sport
    • FC Bihor
    • CSM Oradea
    • Sport Local
    • Stiri Sportive
  • Mica publicitate
    • Imobiliare
    • Angajari
    • Prestări servicii
    • Auto-Moto
    • Pierderi, Citaţii
    • Diverse – Vânzări/Cumpărări
  • Angajări
  • Compania de Apă
  • Întreruperi energie
  • Anunturi de interes public
    • Anunțuri Mediu, Ape
    • Licitatii
    • Convocator
APLICAȚII
MOBILE
AndroidDescarcă aplicația BIHON iOSDescarcă aplicația BIHON
BIHON
BIHON Ştirile judeţului Bihor
Autostrada Oradea – Arad, prin Via Carpatia!

Autostrada Oradea – Arad, prin Via Carpatia!

la 18 March 2018 20:33
18 March 2018 20:33
Consiliul Județean Bihor speră că sprijinul ungurilor, polonezilor și slovacilor va fi hotărâtor pentru a îndupleca Guvernul de la București.
Scris de farcas - Consiliul Județean Bihor speră că sprijinul ungurilor, polonezilor și slovacilor va fi hotărâtor pentru a îndupleca Guvernul de la București.

Trimite articolul

X

Județul Bihor face pași pentru a-și spori șansele la demararea proiectului de autostradă Oradea – Arad, cu sprijin internațional. Desigur, în măsura în care Guvernul României va binevoi să-și întoarcă privirea spre județul nostru.

În acest context, Consiliul Județean Bihor va găzdui la Oradea vineri, 23 martie, conferința internațională cu titlul „Dezvoltarea infrastructurii rutiere transeuropene Via Carpatia în România”. Via Carpatia este un proiect de infrastructură rutieră ce ar lega Europa de Est de la Nord la Sud, începând cu Marea Baltică și terminând cu Marea Neagră, la Constanța, într-o variantă, respectiv Marea Egee, la portul Salonic, în cealaltă variantă.

Participanții vor semna un document-protocol pentru susținerea proiectului Via Carpatia, în România. În România, Via Carpatia va intra dinspre Debrețin și, de la Oradea, ar continua spre Arad, Timișoara și, mai departe spre est, respectiv sud.

La conferință vor participa, alături de gazde, Toth Andor – secretar de stat adjunct maghiar pentru transporturi, Piotr Miaso – șeful administrației regionale de drumuri din regiunea poloneză Podkarpatckie, dar și reprezentantul organizației „European Group of Territorial Cooperation Via Carpatia”, cu sediul la Kosice, Slovacia. La eveniment sunt așteptați să ia cuvântul și Mateusz Gnaiazdowski, de la Centre for Eastern Studies din Polonia, precum și Ocskay Gyula – CESCI Budapesta.

Potrivit informațiilor primite de la purtătorul de cuvânt al CJ Bihor, la conferință vor mai participa, alături de președinții consiliilor județene de pe granița româno-maghiară, Kun Ferenc – șeful departamentului de Relații Externe din Ministerul Dezvoltării din Ungaria, precum și Martin Fijolek – reprezentantul cancelariei regiunii Podkarpatckie din Polonia. Se mizează și pe participarea unui reprezentant al Ministerului Transporturilor din România.

De la Baltică la Neagră și Egee

Toată această desfășurare de forțe este menită pentru a impune pe agenda publică implicarea României în acest proiect internațional de infrastructură. Destinatar: Guvernul României, ce rămâne repetent la capitolul investiții în infrastructură. Tocmai în România, la Lugoj, este prevăzută ramificarea traseului Via Carpatia, spre est, în direcția Marea Neagră, respectiv spre sud, spre Calafat, apoi Bulgaria, cu destinația Marea Egee, în Grecia.

Proiectul Via Carpatia a demarat în 2006, când, la inițiativa Poloniei a fost realizată o cooperare de-a lungul graniței de est a Uniunii Europene, cu scopul de a crea o rețea rutieră de-a lungul
coridorului Nord-Sud.

De atunci, țările componente ale Via Carpatia au făcut mai multe demersuri pentru a fi recunoscut la nivelul instituțiilor decizionale europene, tocmai pentru că legarea prin infrastructură rutieră a orașelor Klaipeda, respectiv Constanța și Salonic este și un semnal pentru buna vecinătate și facilitarea cooperării dintre țările componente. Potențialul și rolul acestui coridor este unul cât se poate de însemnat din punct de vedere geostrategic și al politicilor economice europene, se arată într-un document pus la dispoziție de CJ Bihor.

Decalajul față de Vest

În același document se subliniază disparitățile între țările vest și est-europene.

„Față de vecinii de la vest, aceste regiuni (cuprinse în Via Carpatia – n.red.) se confruntă cu provocări puternice, rata de emigrare către occident este mare, mai ales în rândul tinerilor, rata șomajului și a asistaților sociali este de asemenea ridicat, iar odată ajunși în rândurile acestei categorii, revenirea pe piața muncii întâmpină dificultăți. Nu în ultimul rând, IMM-urile axate pe inovare ori cu un capital
autohton puternic nu au o prezență semnificativă pe piață.

Pentru a scădea aceste disparități, în primul rând se impune necesitatea de a facilita accederea înspre aceste regiuni. Printre punctele primordiale se evidențiază construcția de drumuri, ca de exemplu cele ce se vor lega de autostrăzi, dar și folosirea mai eficientă a porturilor maritime sau a liniilor de cale ferată competitive.

Prin extinderea segmentelor aparținătoare Via Carpatia, s-ar putea realiza modernizarea infrastructurii rutiere din Țările Baltice și România, facilitând apropierea de acest coridor a mai multor zone cu dificultăți economice.

Aceasta ar contribui la competitivitatea lor, și ar fi un factor important în reevaluarea statutului de regiune cu situație periferică, devenind mai ușor parte a contextului social-economic european”, se arată în documentul ce motivează utilitatea Via Carpatia pentru întregul bloc estic.

Trimite articolul

X
Taguri:
Autostrada Oradea – Arad ,
Consiliu Judetean Bihor ,
sprijin international ,
via carpatia
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    powered by Surfing Waves

    România

    Reprezentativa de polo U18 ani a României a câștigat la limită meciul cu Polonia, dar jocul tricolorilor a fost foarte modest
    După înfrângerea la limită în fața Turciei, scor 11-12, suferită în prima sa partidă din Grupa C a Campionatului European U18 ani Elite, naționala noastră s-a impus la același scor, 12-11 (3-4, 3-2, 3-2, 3-3), în partida cu Polonia.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Documente rare şi valoroase în expoziţia omagială „George Enescu 70”, care va fi deschisă la Muzeul Ţării Crişurilor
    Expoziția cuprinde o serie de materiale documentare din colecția personală a lui Fabian Anton. Cu această ocazie va fi lansat şi volumul de convorbiri „Enescu la Văratec”.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    GALERIE FOTO
    Consiliul Județean Bihor a recepționat 25 de microbuze școlare electrice
    Consiliul Județean Bihor a recepționat marți, 19 august, 25 de microbuze electrice noi, destinate transportului elevilor din județ.

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă

    BIHON CAO

    Anunț Compania de Apă Oradea

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    VIDEO
    Filmul „Crăciun cu Ramon”, cu Pavel Bartos în rol principal, va avea lansarea la Oradea pe 21 noiembrie
    Filmat şi la Oradea, filmul va putea fi văzut în cinematografele din toată ţara începând din 1 decembrie.

    BIHON Ştirile judeţului Bihor

    Spitalul Județean, inclus în reţeaua unităţilor finanţate pentru tratamentul pacienţilor care au nevoie de „plămân artificial”
    Ministerul Sănătăţii extinde reţeaua unităţilor finanţate pentru tratamentul pacienţilor critici prin programul AP-ECMO (cunoscut şi sub numele de plǎmân artificial), potrivit informațiilor publicate de stiripesurse.ro.

    România

    Scandalul microbuzelor electrice cumpărate la suprapreț ia amploare. Trei anchete sunt în desfășurare
    Scandalul privind achiziția de microbuze electrice la prețuri catalogate drept nejustificat de mari, prin PNRR, se adâncește.
    • Bihon.ro
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Politica de confidentialitate
      • Redactia
      • Regulament postare și moderare comentarii

    Bihor Online

    ISSN 3008-234X

    ISSN-L 3008-234X

    Bihon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.