Bani furaţi de pe cardul unei orădence

De Dan Birta
5Comentarii
Ana Petrilă se judecă cu Bancpost
Ana Petrilă se judecă cu Bancpost
Ana Petrilă se judecă cu Bancpost pentru recuperarea banilor care i s-au furat de pe card în Canada.


O femeie din Oradea, Ana Petrilă, susţine că i s-a furat de pe card o sumă de peste 6.000 de lei. Femeia a declarat că extragerea neautorizată de pe card a sumei de 6.142,7 lei (1.996,08 USD) a fost făcută în perioada 03.03 – 20.03.2011, pe când se afla în vizită la fiica ei în Canada. „Mi-am făcut Mastercard la Bancopst pentru a putea primi pensia pe el şi pentru a-l putea folosi şi în străinătate. Înainte de plecare în Canada, o casieră de la bancă m-a informat că am pe card suma de 8.700 de lei”, a declarat femeia. Aceasta a scos doar 100 de dolari de pe card. Când a vrut să mai scoată bani de pe card, a constatat că nu mai are nimic în cont. La întoarcerea în ţară, Ana Petrilă a făcut plângere la BCCO Poliţia Oradea, având ca obiect operaţiunile efectuate pe teritoriul Canadei.

Banca se spală pe mâini

Ulterior, femeia a dat Bancpost în judecată pentru a-şi recupera banii. Bancpost a investigat cazul şi în baza analizelor efectuate „a evidenţiat faptul că operaţiunile bancare au fost efectuate în prezenţa cardului reclamantei prin folosirea şi prin furnizarea (la momentul efectuării acestora), a PIN-ului corespunzător.

Banca i-a mai comunicat femeii, prin întâmpinarea la recursul formulat de aceasta că: „introducerea şi validarea codului PIN în cadrul unei tranzacţii reprezintă acordul irevocabil al titularului cardului asupra tranzacţiei respective”.

Potrivit reprezentanţilor băncii, timpul de accesare şi retragere de numerar s-a întins pe o perioadă de timp relativ întinsă, de 20 de zile, iar în acest caz, prin constatarea uneia sau mai multor tranzacţii suspecte, reclamanta trebuia să anunţe imediat banca pentru a bloca cardul.

Mai mult, Bancpost, prin consilierul juridic Raluca Cârciumaru, se spală pe mâini motivând în întâmpinare că: „chiar dacă tranzacţiile nu ar fi fost efectuate de către reclamantă, dacă utilizarea de către alte persoane a cardului s-a efectuat din cauza neglijenţei titularului, banca nu poate răspunde de pierderile suferite de acesta”.

Potrivit decontului primit de femeie de la Bancpost, cu banii de pe card s-au plătit mai multe alimentări la o staţie de carburanţi, precum şi cumpărături făcute la un magazin din Toronto.
Ilie Morar, avocatul femeii, ne-a declarat că: „banca se prevalează de nişte întrebări, drept urmare le-am adresat Poliţiei şi aşteptăm răspunsuri. Poliţia a trecut cazul la «autor necunoscut»”.
„Voi repune procesul pe rol. Noi avem pretenţia ca banca să-şi rezolve disfuncţionalităţile”, a precizat avocatul.
Ana Petrila vrea să facă cunoscut cazul său pentru a trage un semnal de alarmă pentru alte persoane.



5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor