Benzinarii, amendaţi cu peste 50.000 de lei

De Dan Birta
Benzinarii, amendaţi cu peste 50.000 de lei
Amenzile au fost aplicate de Protecţia Consumatorilor pentru nereguli la benzinării şi service-uri auto.

În ultimele două săptămâni, comisarii CJPC Bihor au desfăşurat o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor la comercializarea benzinei, motorinei şi a lichidului de parbriz (de vară) în staţiile de distribuţie precum şi a service-urilor auto.

„Au fost verificaţi 42 de operatori economici, fiind constatate abateri la 30 dintre aceştia. Au fost întocmite 30 de procese verbale de constatare a contravenţiei prin care s-au aplicat sancţiuni contravenţionale în valoare totală de 51.500 lei”, a declarat Giani Bura, comisarul şef adjunct al Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Bihor.

Abateri constatate

Dintre abaterilor constatate se evidenţiază în special lipsa informării consumatorilor. La combustibili, la pompa de benzină lipsea o etichetă care să conţină cifra octanică la benzină, conţinutul de biocarburanţi, existenţa editivilor metalici, indicarea standardului de produs aplicabil. Pentru motorină lipsea eticheta cu cifra cetanică, conţinutul de biocarburanţi, în special conţinutul de esteri metalici ai acizilor graşi ( EMAG ), existenţa aditivilor metalici, dacă este cazul, indicarea standardului de produs aplicabil.

În cazul lichidului pentru spălat parbrizul nu erau respectate cerinţele privind produsele care conţin substanţe chimice periculoase – dimensiunile impuse pentru etichetă, culoarea caracterelor şi a fondului pentru frazele de risc, indicaţiile de pericol, etc. Unii operatori economici nu aveau afişate preţurile în mod vizibil.

La service-uri auto

Unele service-uri auto nu aveau un regulament de ordine interioară. Regulament care să conţină reguli care trebuie respectate de consumatori pentru a li se asigura securitatea, reguli care trebuie respectate de operatorul economic privind realizarea unui inventar al bunurilor lăsate în maşină, modalitatea de despăgubire a consumatorilor în situaţii care necesită acest lucru şi obligativitatea solicitării acordului consumatorului la orice intervenţie despre care nu a fost informat la momentul încheierii bonului comandă.

De asemenea, s-a mai constatat neafişarea listei serviciilor prestate şi a tarifelor aferente practicate, diferenţiat pe fiecare fază de lucru, neafişarea informaţiilor privind caracteristicile esenţiale ale serviciilor prestate, lipsa bonurilor, comanda sau completarea necorespunzătoare a acestora şi neacordarea garanţiei legale pentru lucrările efectuate.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase