Cu trenul sau cu autoturismul spre litoral?

De Dan Birta
Reactualizat la:
16Comentarii
Călătoria cu trenul este mai sigură
Călătoria cu trenul este mai sigură
Călătoria cu trenul sau cu maşina spre litoral are fiecare avantajele şi dezavantajele ei.

Una dintre marile dileme ale bihorenilor care doresc să ajungă pe litoral în această vară este: cu trenul sau cu maşina? Fiecare dintre variante are avantajele şi dezavantajele ei. Am încercat să facem, la rece o comparaţie, atât din punct de vedere financiar cât şi din alte puncte de vedere. Fiecare va alege varianta care îi convine.

Cu trenul

Din 15 iunie orădenii pot ajunge direct pe litoral, fără să mai schimbe trenul. De la această dată a fost introdus în circulaţie trenul InterRegio 1932 cu plecare din Oradea la ora 19:08 şi sosirea la Constanţa la ora 12:07. Similarul lui, trenul InterRegio 1931, pleacă din Constanţa la ora 17:20 şi ajunge la Oradea la ora 16:04.

Am luat ca reper o familie cu doi copii minori, cu vârsta peste 10 ani. Cea mai ieftină variantă de călătorie cu trenul pe ruta Oradea – Constanţa, dus – întors, la clasa a II-a costă 734,5 lei. Asta înseamnă de două ori două bilete pentru adulţi – 2×238 de lei, plus două bilete pentru elevi – 2×129,25 de lei.

Cine doreşte să călătorească mai confortabil poate alege un vagon cuşetă. În cazul nostru un vagon cuşetă cu patru locuri. Un bilet dus-întors pe ruta amintită pentru un adult costă 338 de lei, iar pentru un elev – 258,50 de lei. În total biletele dus-întors pentru întreaga familie ar costa 1.193 de lei.

CFR călători acordă diferite reduceri în funcţie de modul de achiziţionare al biletelor. În cazul de faţă cea mai mare reducere ar fi de 25% pentru achiziţionarea biletelor cu o anticipare de cel puţin 21 de zile. Trebuie specificat că reducerea se aplică doar în cazul adulţilor, elevii beneficiază de reducerea specifică aplicată în cazul lor. Astfel, familia noastră va plăti un bilet pentru adulţi cu 299 de lei. Rezultă un total de 1.115 lei.

Dintre avantajele călătoriei cu trenul amintim, în primul rând, o mai mare siguranţă. Dacă se călătoreşte la cuşetă, la destinaţie, călătorul va fi odihnit. Biletele pot fi achiziţionate cu o anticipaţie de 30 de zile de la agenţia de voiaj sau, non-stop, din gară.

Dintre dezavantaje trebuie luate în calcul întârzierile, dar, cum ne-am obişnuit deja cu ele, pot fi trecute cu vederea. Alt dezavantaj este că trebuie urmată ruta trenului şi nu te poţi opri pe parcurs unde doreşti.

Cu maşina

Cine doreşte să plece cu maşina trebuie să ştie că îl aşteaptă un drum lung, pentru care maşina trebuie bine pregătită. Cea mai folosită variantă este pe Valea Oltului, pe ruta Oradea – Cluj Napoca – Sibiu – Râmnicu Vâlcea – Bucureşti – Constanţa. După introducerea datelor pe un site de specialitate, rezultă o distanţă de 817 kilometri între Oradea şi Constanţa. La o viteză medie de 80 Km/h, la un drum fără oprire, traseul se face în 10 ore şi 13 minute. La un consum de 9 litri de benzină la 100 de kilometri rezultă un consum total de 73,6 litri, ceea ce înmulţit cu 6,5 dă un total de 478,4 lei, costul carburantului până la staţia de destinaţie. Asta înseamnă doar dus.

Cine alege un traseu prin Sighişoara şi Braşov va face mai puţin cu 5 kilometri, dar drumurile sunt mai proaste şi mai aglomerate. Costurile cu carburanţii sunt cam la fel. Este greu de crezut că un drum Oradea – Constanţa se poate face fără un popas pentru odihnă. Aici intră costurile cazării pentru patru persoane.

La avantajele drumului cu autoturismul trebuie punctat şi faptul că se poate face popas oriunde se doreşte, iar la dezavantaje, călătoria de lungă durată, într-o poziţie incomodă. Plus grija unui loc de parcare la destinaţie. Indiferent de varianta aleasă, vă dorim drum bun şi vacanţă plăcută.



16Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor