Daniel Vulcu propune la Teatrul Regina Maria un repertoriu „de la Alfa la Omega”, astfel încât spectacolele să fie vizionate de un public „cât mai larg şi eterogen”. Totuşi, accentul ar treebui pus pe spectacole de comedie şi muzicaluri – aşa cum e „Scripcarul pe acoperiş” – deoarece, crede managerul-actor, este „reţeta sigură pentru atragerea publicului.
În primele pagini ale proiectului său de management, Vulcu face o sinteză a situaţiei actuale de la Teatru, observând că „cea mai mare pondere a spectatorilor este formată din elevii de liceu care vin la spectacole pe baza abonamentelor şi uneori datorită insistenţei operatorilor culturali din instituţiile de învăţământ. Ne propunem o creştere semnificativă a ponderii acestora dar mai ales o evoluţie constantă a ponderii publicului activ (între 25-60 ani)”.
Managerul dorit de libarali pune mare accent şi pe participarea Teatrului la festivaluri interne şi internaţionale. După ce scrie că „în stagiunea 2009-2010 teatrul nu a participat la nici un festival, concurs sau gale naţionale sau internaţionale”, când manager era Lucian Silaghi, Vulcu se laudă cu participarea Teatrului la mai multe festivaluri (Satu Mare, Baia Mare, Alba Iulia), în stagiunea 2010-2011, când el era deja director al Trupei Iosif Vulcan. Vulcu îşi propune însă mai mult. Vrea participări la festivaluri cu adevărat relevante, precum Festivalul Na*ional de Teatru I.L Caragiale.
„Brand awareness”
Noul manager promite să-i contruiască Teatrului un brand cum n-a mai avut. Vrea website nou, „în conformitate cu noua identitate a instituţiei”, „construirea de brand awareness *i a manualului de brand pentru noua instituţie, organizarea unor happening-uri stradale realizate cu actorii şi voluntarii Teatrului Regina Maria, pentru promovarea unor spectacole”. De asemenea, doreşte ca Teatrul să se promoveze pe tramvaie şi autobuze, precum şi în staţiile OTL. Mai mult, managerul, care este şi consilier local PNL, vrea să preia „afişajul din întreg municipiul de la Primăria Oradea şi reorganizarea lui, această activitate putând să devină şi o sursă de venit pentru teatru”!
Promite super-producţii
Vulcu are gânduri mari pe internet: ţinteşte aproximativ 20.000 de vizualizări/lună pentru noul site şi 500 de abonaţi la newsletter. A inserat în proiectul de management şi că „Teatrul de Stat Oradea a ajuns la numarul maxim de prieteni pe Facebook (5.000) în mai puţin de un an, fapt care ne-a determinat să creăm pagina de Facebook, care nu are o astfel de limită de utilizatori”.
Actorul Vulcu mai scrie că la Oradea se vor juca spectacole de teatru religios şi spectacole din ciclul gimnazial, precum Baltagul. De asemenea, plănuieşte ca vara să se joace şi în Băile Felix, iar până în 2016 să are de gând să managerieze super-producţii teatrale. Vulcu îşi încheie proiectul scriptic cu un citat din Shakespeare: „Piesa e gata, trag oblonul/ Vai ce ploaie e afară/ Dacă v-a plăcut bufonul/ Mai poftiţi şi mâine seară”.
Calin Corpas
Citiți principiile noastre de moderare aici!