Drumul de Padis se face pe nervii soferilor

Reactualizat la:
Pe traseul Pietroasa – Boga
Pe traseul Pietroasa – Boga
Deşi sunt fonduri UE, CJ Bihor caută soluţii financiare pentru a-i plăti pe constructori.

Drumul ce leagă Sudrigiu de Pietroasa şi, mai apoi, de Padis e cel pentru care Consiliul Judeţean doreşte să se împrumute cât de curând posibil cu 15 milioane de lei. Drumul se realizează din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, Axa 2.1. Cu toate acestea, din cauza procedurilor europene de finanţare, CJ Bihor se poate trezi oricând în incapacitate de plată către constructori. Aceasta pentru că finanţarea europeană vine sub forma rambursărilor, ceea ce înseamnă că administraţia judeţeană trebuie să plătească din buzunarul propriu, după care e nevoită să aştepte rambursarea europeană. Conform spuselor directorului tehnic al Consiliului Judeţean, Filip Cheşeli, s-a întâmplat ca această aşteptare să dureze şi până la un trimestru. Din această cauză, pentru ca lucrările să continue, administraţia judeţeană a decis să ia credit, pentru a putea plăti lucrările la drumul care, azi, arată dezastruos.

48,8 milioane de lei, fără TVA, e totalul investiţiei prevăzute pentru pentru drumul Sudrigiu – Pietroasa – Padis. E vorba despre două tronsoane de drum: primul, cuprins între Sudrigiu şi Pietroasa, de 13 kilometri, şi al doilea, între Pietroasa şi platoul Padis, de 15,5 kilometri. Porţiunea de 6,5 kilometri, dintre tronsoanele pomenite mai sus, a fost realizată de comuna Pietroasa, pe fonduri SAPARD, în 2007-2008. „Drumul respectiv e administrat de comuna Pietroasa şi abia în 2013 va deveni drum judeţean”, ne-a declarat Cheşeli, nemulţumit de felul în care s-a lucrat la modernizarea tronsonului respectiv.

Revenind la tronsoanele aflate acum în lucru, suntem informaţi că s-a executat 45% din volumul fizic al lucrărilor: fundaţii, infrastructura, suprastructura drumului. În această perioadă se execută ziduri de sprijin, poduri, podeţe. Conform celor transmise de directorul tehnic al CJ Bihor, în această lună ar trebui să se treacă şi la asfaltări, astfel încât până la finele anului drumul să fie gata. Termenul de finalizare a execuţiei e 23 august 2011, dar sunt mici şanse ca acest termen să fie respectat. „Din cauza vremii, nu am avansat aşa cum trebuia. Însă nu e un drum normal. E un drum de munte”, motivează Cheşeli întârzierile, cărora se adaugă şi dificulăţile financiare, pomenite mai sus. Până acum, CJ Bihor a decontat lucrări de circa 13 milioane de lei.

Drum impracticabil spre Padis

Antreprenorul general al investiţiei de pe drumul Sudrigiu – Pietroasa – Padis e MBS Group Cluj-Napoca, în asociere cu Alfa Rom SRL Satu Mare şi Nemzetkozy Betonut Kft. Subantreprenori sunt însă firme locale, precum Mirumar Ştei şi Crişana Cons, din Salonta.

Însă nu doar felul în care a fost realizat tronsonul de 6,5 kilometri de către Primăria Pietroasa, din fonduri SAPARD, naşte nedumeriri. Şoferii ce circulă de la Sudrigiu spre Pietroasa, şi de acolo mai departe, spre Boga şi Padis, sunt extrem de nemulţumiţi de felul în care arată drumul. Din cauza lucrărilor executate în toamna anului trecut, peste iarnă drumul s-a deteriorat şi mai mult, făcându-l acum impracticabil. Dincolo de explicaţiile directorului Cheşeli, şoferii se pot întreba, pe bună dreptate, de ce s-au început lucrările de decopertare a drumului chiar înainte de sezonul rece, în condiţiile în care drumul nu poate fi realizat la termen?

CĂLIN CORPAŞ

Ce se pierde in Padis

Taguri: , ,


0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !