Noua Lege a învăţământului prevede că elevii vor fi evaluaţi pe toată durata pregătirii, la finalul clasei pregătitoare, la sfârşitul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a, a IX-a şi la bacalaureat. „ Scopul evaluărilor este acela de a vedea cum au fost însuşite anumite noţiuni”, spune inspectorul şef adjunct Nicolae Ungur. Rezultatele vor fi trecute în portofoliul educaţional, „care este un fel de foaie de parcurs a elevului”. „Scopul acestor evaluări este realizarea unei selecţii, aşa cum erau cândva aşa-numitele «examene de treaptă».
De exemplu, la finalul clasei a II-a, fiecare scoală, organizează şi realizează evaluări la scris-citit şi la matematică. În funcţie de rezultate, profesorii realizează planurilor individualizate de învătare ale elevilor. Rezultatele evaluării şi planurile individualizate se comunică părinţilor. Şi până acum se făceau evaluări, dar «nu erau la vedere», rezultatele le ştiau doare profesorii pentru a şti cum să lucreze diferenţiat cu elevii. La finalul clasei a IV-a vor fi evaluate competenţele fundamentale dobândite în ciclul primar. La finalul clasei a VI-a, evaluarea elevilor se face prin două probe transdisciplinare: limbă şi comunicare, matematică şi ştiinţe. La finalul clasei a IX-a, va avea loc o evaluare naţională disciplinară obligatorie a tuturor elevilor”, a spus Nicolae Ungur.
V.B.
Citiți principiile noastre de moderare aici!