Fii inteligent, abandonează VIOLENŢA

Fii inteligent, abandonează VIOLENŢA
Mai clar şi mai accentuat decât în anii precedenţi, elevii de liceu şi, de acum şi cei de gimnaziu din Oradea şi judeţ, spun, negru pe alb, că au nevoie de iubire, comunicare şi non-violenţă.

Înscrişi în concursul unic în ţară „Şcoala fără violenţă”, demarat de Poliţia Bihor, 17 liceeni şi 15 elevi de gimnaziu au şi dat soluţii pentru reducerea violenţei de orice fel în rândul minorilor. Ei cer şi celor ce conduc ţara să schimbe priorităţile naţionale, să le acorde mai multă atenţie, siguranţă şi credit pentru a se dezvolta într-un climat de apreciere a valorilor reale.

JB a încurajat dintotdeauna educaţia în rândul copiilor dată de poliţişti, în mod voluntar, cu scopul reducerii victimelor din rândul copiilor, dar şi a delicvenţei juvenile. Drept răsplată pentru curajul, creativitatea, discernământul, şi originialitatea şi soluţiile date, JB publică eseurile concurenţilor, elevi de gimnaziu şi liceu, de la „Şcoala fără violenţă”.


 

După părerea mea, în şcolile din ziua de azi au loc foarte multe acte de violenţă . Mulţi dintre elevii, în timpul programului şcolar, sunt abuzaţi paraverbal şi totodată verbal de colegi şi chiar uneori de profesori.
În primul rând, de multe ori unii elevi îşi propun să-şi facă singuri dreptate apelând la forţă şi ajutorul cunoştinţelor. Copiii secolului al XXI -lea sunt tentaţi să încalce toate regulile din şcoli, iar această manifestare poate duce la un comportament deviant şi violent care va atrage după sine sancţiuni o dată cu trecerea timpului. Cele mai multe dintre violenţele frecvent apărute în mediul şcolar, sunt lovirile, injuriile sau chiar insulte, însă motivele acestora sunt puerile şi nu justifică cu nimic violenţa.

Fiind un fenomen complex, violenţa are determinări psihologice, sociale, culturale, economice, un lucru este evident atunci când luăm în considerare amploarea formelor lor de manifestare şi inter-relaţiile pe care le presupune.

În al doilea rând, violenţa şcolară nu este un fenomen nou, manifestându-se şi în trecut, în spaţiul autonom al şcolii. În ziua de azi e important să avem o nouă imagine asupra copilăriei şi, bineînţeles, asupra metodelor de educare a copiilor. Violenţa împotriva copilului nu mai este tolerată.
Într-o altă ordine de idei, ar fi ideal să fie şcoli fără violenţă unde copiii să nu fie abuzaţi şi să meargă cu drag la şcoală, dar din păcate acest lucru este foarte greu de realizat, deoarece trebuie schimbată mentalitatea societăţii actuale în care trăim. La televizor vedem aproape zilnic ştiri şi imagini unde ne sunt prezentate situaţiile copiilor din clasele defavorizate sau acelora cu dizabilităţi care sunt batjocoriţi de colegii de clasă şi chiar de ceilalţi elevi din alte clase. Mulţi dintre aceşti copii sunt agresaţi fizic, dar mai rău este că profesorii sau diriginţii nu iau măsuri corespunzătoare şi trec cu vederea foarte uşor fără a pedepsi corespunzător pe cei vinovaţi. Profesorii din şcoli nu doar din cele unde nivelul de violenţă este ridicat ar trebui să aibă o mai bună comunicare cu elevii şi cu părinţii acestora. Probabil că pe lângă şedinţele cu părinţii, întâlnirile individuale cu elev-profesor şi părinte-profesor ar fi un pas înainte spre eliminarea violenţei în şcoli.

Aşadar, violenţa este o stare de criză genarată între tineri sau copii în momentul în care o persoană produce suferinţe unei alte persoane prin diferite moduri, cum ar fi: lovire, rănire, trântire sau prin folosirea unor obiecte dure.

Vom lupta cu mic cu mare împotriva violenţei domestice şi nu numai.

Liceul Vocaţional Pedagogic N. Bolcaş Beiuş
Cadre didactice: Purtan Sorina, Trip Dorina



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase