Evenimentul a fost organizat de către Asociaţia Firmelor Bihorene în parteneriat cu JCI România, prin intermediul Centrului Regional NV din cadru proiectului „Acționăm responsabil! – Rețeaua Socială RSC”.
Discuţii
„Orice societate ar trebui să fie responsabilă pentru impactul asupra societăţii şi mediului. Sustenabilitatea IMM-urilor ar trebui să ia în calcul trei zone: economică, socială şi ecologică”, este de părere Ioana Sfârlea, auditor social coordonatorul Centrului Regional NV. Aceasta a adăugat că firmele sunt foarte deschise să-şi prezinte rezultatele economice şi mai timide atunci când este vorba despre responsabilitatea ecologică. Un exemplu dat în accest sens a fost European Drinks.
Ronald Borsi – managing partner Solver Training & Consulting nu crede că există acte responsabile doar de dragul responsabilităţii cum nu crede nici că se face voluntariat de dragul voluntariatului. „Pornim de la o cauză care produse un efect. Pentru unii e sufletul, pentru alţii e banul”, susţine Ronald Borsi. Acesta a exemplificat că o organizaţie orientată spre profit va avea în componenţă persoane motivate din punct de vedere economic. Dacă acţionează responsabil echipa va produce mai mulţi bani. Motivaţia sentimentală: dacă toţi cei din companie se vor simţi mai bine, vor produce mai mult.
Adina Rada manager general de la CG & GC spune că „dacă nu o faci din suflet, o faci degeaba, dar cele două motivaţii nu se exclud una pe alta”.
Ronald Borsi crede că „nici un team building nu este mai eficient decât un climat pozitiv la locul de muncă”.
În încheierea mesei rotunde, Stelian Burduhos, expert secundar la Centrul NV, a dat exemple de bune practică din cadrul proiectului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!