Nu primeşti bon, poţi pleca fără să plăteşti

De Dan Birta
7Comentarii
Nu primeşti bon, poţi pleca fără să plăteşti
Consumatorii care nu primesc bon fiscal la solicitare pot pleca fără să plătească produsul sau serviciul achiziţionat.


La doar câteva săptămâni de la anunţarea Loteriei bonurilor fiscale, Fiscul vine cu altă reglementare tot în domeniul bonurilor fiscale. Conform acestei reglementări, cumpărătorul poate pleca cu produsul, fără să-l plătească dacă nu primeşte bon fiscal.

Începând cu data de 1 martie 2015, comercianţii sunt obligaţi să afişeze lângă casele de marcat un anunţ de atenţionare a clienţilor prin care să-i informeze că, în cazul în care nu primesc bon fiscal, pot să plece cu produsul cumpărat fără să plătească. Această prevedere, şi altele, este cuprinsă în Ordinului MFP nr. 159/2015, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 131 din 20 februarie 2015.

În cazul restaurantelor, barurilor, discotecilor şi cluburilor, anunţul trebuie să figureze pe prima pagină a meniurilor sau poate fi afişat prin alte mijloace, astfel încât, la fiecare masă destinată clienţilor, aceştia să aiba permanent posibilitatea de a citi anunţul de atenţionare, se arată în actul normativ. Anunţul, care poate fi descărcat de pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice, la secţiunea Loteria bonurilor fiscale, conţine, printre altele, mesajele: „Dacă nu primiţi bon fiscal, aveţi obligaţia să-l solicitaţi. În cazul refuzului, aveţi dreptul de a beneficia de bunul achiziţionat sau de serviciul prestat fără plata contravalorii acestuia”. Anunţul mai cuprinde şi un număr de telefon Telverde: 0800.800.085, al Ministerului Finanţelor Publice, pe care consumatorii îl pot apela gratuit pentru a semnala situaţiile în care nu se emit bonuri fiscale.

Potrivit legii, operatorii economici care nu vor afişa anunţul de atenţionare a clienţilor vor fi sancţionaţi cu amenzi cuprinse între 2.000 şi 4.000 de lei.

Telefonul consumatorilor

Începând cu 21 ianuarie firmele firmele mai sunt obligate să afişeze în loc vizibil o plachetă cu telefonul consumatorilor: 0219551. Alături de acesta, placheta trebuie să mai conţină adresa şi numerele de telefon ale comisariatelor regionale şi judeţene din localitatea unde firma îşi are sediul. Tot pe plachetă mai este menţionat faptul că: „Reprezentanţii asociaţiilor de consumatori nu au dreptul de control al agenţilor economici, conform art 42 din OG 21/1992.



7Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor