Olimpiadă în spirit nemţesc

De Cristian Horgoș
Orădenii, arădenii şi timişorenii „au luat faţa” braşovenilor şi sibienilor la Olimpiada şcolară de germană. Oradea/Galaţi. Opt elevi orădeni s-au calificat şi au participat la faza naţională a Olimpiadei de limba germană, organizată anul acesta la Galaţi, sub motto-ul „Germana deschide noi uşi”. Diana Creţiu, de la Liceul „Aurel Lazăr” (prof. Carmen Bubela), s-a întors cu două trofee: premiul special de participare cinci ani consecutiv la Olimpiada Naţională precum şi premiul II la individual. Pelea Patricia, de la Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu” (prof. Liana Bondici), a câştigat premiul I la individual iar colega gojdistă Rencsik Evelin (prof. Ramona Ola) a luat premiul I la secţiunea „proiect”. De asemenea, Maria Popa de la Liceul Teologic Greco-Catolic (prof. Ildiko Raţ) a luat premiul III la secţiunea „proiect” iar Darius Aghaei de la Liceul Pedagogic (prof. Andreea Clonda) s-a ales cu o menţiune. Timp de o săptămână, olimpicii au susţinut teste individuale de concurs iar apoi au susţinut o probă de proiect pentru care au avut de citit romane pentru adolescenţi, puse la dispoziţia lor de către „Goethe Institut”. Pentru proba de proiect, olimpicii au lucrat în grupe şi au avut la dispoziţie trei zile pentru a citi câte un roman, pentru a pregăti decorul, costumaţia şi un scenariu care să exprime esenţa romanului. „Elevii au fost astfel motivaţi să-şi evalueze prin grupe eterogene, premisele diverse şi capacităţile diferite. Cărţile alese au fost apariţii din ultimii ani, iar tematica se referea la aspecte actuale de viaţă a tinerilor din Germania. Materialul a fost apoi prelucrat de către elevi în scurte piese de teatru şi prezentat în grupe. E de apreciat că au citit şi prezentat romane în limba germană chiar dacă nu o studiază intensiv ci doar ca limbă modernă”, transmite profesoara de germană Anca Peic, cadru didactic însoţitor al lotului orădean. Şi seminarii pentru dascăli În paralel cu activităţile olimpicilor, „Goethe Institut” a oferit seminarii de specializare şi dezvoltare personală pentru profesorii însoţitori. Apreciind şi efortul organizatoric al gazdelor, profesoara Anca Peic a mai subliniat şi implicarea inspectorului general pentru limba germană din Ministerul Educaţiei Naționale, prof. Sorin Giurumescu, pentru că „a gândit un sistem de evaluare care să răsplătească inteligenţa şi creativitatea elevilor care învaţă limba germană”. JB – C.H. Diana Creţiu, alături de emisarul „Goethe Institut” şi de inspectorul Giurumescu
Orădenii, arădenii şi timişorenii „au luat faţa” braşovenilor şi sibienilor la Olimpiada şcolară de germană. Oradea/Galaţi. Opt elevi orădeni s-au calificat şi au participat la faza naţională a Olimpiadei de limba germană, organizată anul acesta la Galaţi, sub motto-ul „Germana deschide noi uşi”. Diana Creţiu, de la Liceul „Aurel Lazăr” (prof. Carmen Bubela), s-a întors cu două trofee: premiul special de participare cinci ani consecutiv la Olimpiada Naţională precum şi premiul II la individual. Pelea Patricia, de la Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu” (prof. Liana Bondici), a câştigat premiul I la individual iar colega gojdistă Rencsik Evelin (prof. Ramona Ola) a luat premiul I la secţiunea „proiect”. De asemenea, Maria Popa de la Liceul Teologic Greco-Catolic (prof. Ildiko Raţ) a luat premiul III la secţiunea „proiect” iar Darius Aghaei de la Liceul Pedagogic (prof. Andreea Clonda) s-a ales cu o menţiune. Timp de o săptămână, olimpicii au susţinut teste individuale de concurs iar apoi au susţinut o probă de proiect pentru care au avut de citit romane pentru adolescenţi, puse la dispoziţia lor de către „Goethe Institut”. Pentru proba de proiect, olimpicii au lucrat în grupe şi au avut la dispoziţie trei zile pentru a citi câte un roman, pentru a pregăti decorul, costumaţia şi un scenariu care să exprime esenţa romanului. „Elevii au fost astfel motivaţi să-şi evalueze prin grupe eterogene, premisele diverse şi capacităţile diferite. Cărţile alese au fost apariţii din ultimii ani, iar tematica se referea la aspecte actuale de viaţă a tinerilor din Germania. Materialul a fost apoi prelucrat de către elevi în scurte piese de teatru şi prezentat în grupe. E de apreciat că au citit şi prezentat romane în limba germană chiar dacă nu o studiază intensiv ci doar ca limbă modernă”, transmite profesoara de germană Anca Peic, cadru didactic însoţitor al lotului orădean. Şi seminarii pentru dascăli În paralel cu activităţile olimpicilor, „Goethe Institut” a oferit seminarii de specializare şi dezvoltare personală pentru profesorii însoţitori. Apreciind şi efortul organizatoric al gazdelor, profesoara Anca Peic a mai subliniat şi implicarea inspectorului general pentru limba germană din Ministerul Educaţiei Naționale, prof. Sorin Giurumescu, pentru că „a gândit un sistem de evaluare care să răsplătească inteligenţa şi creativitatea elevilor care învaţă limba germană”. JB – C.H. Diana Creţiu, alături de emisarul „Goethe Institut” şi de inspectorul Giurumescu
Orădenii, arădenii şi timişorenii „au luat faţa” braşovenilor şi sibienilor la Olimpiada şcolară de germană.

Opt elevi orădeni s-au calificat şi au participat la faza naţională a Olimpiadei de limba germană, organizată anul acesta la Galaţi, sub motto-ul „Germana deschide noi uşi”.

Diana Creţiu, de la Liceul „Aurel Lazăr” (prof. Carmen Bubela), s-a întors cu două trofee: premiul special de participare cinci ani consecutiv la Olimpiada Naţională precum şi premiul II la individual.

Pelea Patricia, de la Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu” (prof. Liana Bondici), a câştigat premiul I la individual iar colega gojdistă Rencsik Evelin (prof. Ramona Ola) a luat premiul I la secţiunea „proiect”.

De asemenea, Maria Popa de la Liceul Teologic Greco-Catolic (prof. Ildiko Raţ) a luat premiul III la secţiunea „proiect” iar Darius Aghaei de la Liceul Pedagogic (prof. Andreea Clonda) s-a ales cu o menţiune.

Timp de o săptămână, olimpicii au susţinut teste individuale de concurs iar apoi au susţinut o probă de proiect pentru care au avut de citit romane pentru adolescenţi, puse la dispoziţia lor de către „Goethe Institut”.

Pentru proba de proiect, olimpicii au lucrat în grupe şi au avut la dispoziţie trei zile pentru a citi câte un roman, pentru a pregăti decorul, costumaţia şi un scenariu care să exprime esenţa romanului.

„Elevii au fost astfel motivaţi să-şi evalueze prin grupe eterogene, premisele diverse şi capacităţile diferite. Cărţile alese au fost apariţii din ultimii ani, iar tematica se referea la aspecte actuale de viaţă a tinerilor din Germania. Materialul a fost apoi prelucrat de către elevi în scurte piese de teatru şi prezentat în grupe. E de apreciat că au citit şi prezentat romane în limba germană chiar dacă nu o studiază intensiv ci doar ca limbă modernă”, transmite profesoara de germană Anca Peic, cadru didactic însoţitor al lotului orădean.

Şi seminarii pentru dascăli

În paralel cu activităţile olimpicilor, „Goethe Institut” a oferit seminarii de specializare şi dezvoltare personală pentru profesorii însoţitori.

Apreciind şi efortul organizatoric al gazdelor, profesoara Anca Peic a mai subliniat şi implicarea inspectorului general pentru limba germană din Ministerul Educaţiei Naționale, prof. Sorin Giurumescu, pentru că „a gândit un sistem de evaluare care să răsplătească inteligenţa şi creativitatea elevilor care învaţă limba germană”.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase