Societatea locală de transport în comun a făcut primul demers pentru completarea parcului auto, anunţând pe internet intenţia de achiziţie a zece midibuze. Finalitatea investiţiei Oradea Transport Local SA este de a realiza economii la combustibil pe liniile fără prea multi călători. „Din punctul de vedere al exploatării sunt situaţii în care sunt mai avantajoase midibuzele. Nefiind foarte mulţi călători, se face o economie semnificativă la combustibi”, spune Carmen Tocuţ, purtător de cuvânt al OTL SA.
OTL a alocat un buget de maximum 650.000 de euro, ceea ce înseamnă maxim 65.000 de euro pe bucată, fără TVA.
Să rentabilizăm
Directorul OTL, Csuzi Istvan spune că intenţia societăţii de a cumpăra midibuze este vechi de câţiva ani dar că execuţia bugetată de acum indică disponibilitatea banilor. „Studiile arată că sunt trasee preorăşeneşti – nr. 15,18 etc. care se pot efectua cu autobuze mai mici, pentru că în afara intervalului unei ore, nu au mai mult de 10 – 15 călători. La 15 litri la sută, cât consumă un astfel de midibuz, randamentul traseului se poate şi dubla. Astfel, suntem obligaţi să cumpărăm ca să rentabilizăm”, apreciază directorul.
Marcă cunoscută
Pretenţiile societăţii sunt ca autovehicolele să fie dotate cu motoare diesel cu norme de poluare minim Euro 5, putere minim 100KW, să aibă o lungime între 7,5m şi 9,5m, cu două axe, cel puţin două uşi de acces, cu podea coborâtă la minim o uşă, pentru accesul persoanelor cu handicap. Capacitatea minimă de transport călători trebuie să fie de 25 de locuri, din care minim 15 de locuri pe scaune.
„Am prefera să fie o marcă cunoscută, cu minim doi ani sau 140.000 km garanţie. Cine încape în preţul propus de noi? Poate mărcile cunoscute care au fabrici la marginea Europei, poate MAN sau Mercedrs produse în Turcia, poate asiaticii care vor să intre pe piaţă în Europa. Eu sper să nu luăm chinezisme”, zice Csuzi, referindu-se exclusiv la sensul de „iefin şi prost” al termenului şi nu la ţara de producţie.
Ruşinea OTL-ului
Pe vremea când era regie, OTL-ul a mai avut experienţa midibuzelor. „Am avut ROCAR – U 207. Din opt bucăţi două mai funcţionează pe linia 24. Cu atâtea cheltuieli pentru reparaţii câte avem cu ele şi cu confortul pe care-l au, sunt ruşinea OTL-ului”, spune Csuzi.
Cristina Ghilea
Citiți principiile noastre de moderare aici!