Pașc acuză un sabotaj la Aeroportul Oradea: “Pasztor mi-a interzis să vorbesc cu companiile”

De Călin Corpaş
Reactualizat la:
65Comentarii
Pașc acuză un sabotaj la Aeroportul Oradea: “Pasztor mi-a interzis să vorbesc cu companiile”
© Pasztor Sandor si Gheorghe Pasc, in vremea cand la Oradea se anuntau cursele externe operate de Ryanair
Fostul director al Aeroportului Oradea afirmă că și-a depus mandatul de la șefia aerogării orădene din cauză că președintele Consiliului Județean nu l-a lăsat să-și exercite atribuțiile. Pașc acuză atitudini contrare intereselor Aeroportului!

La doi ani după ce Aeroportul Oradea a rămas, practic, fără curse externe regulate, după retragerea Ryanair și Blue Air, iată că fostul director, Gheorghe Pașc, alege să vorbească, abia după ce și-a depus, recent, mandatul. Pașc vine să confirme o teză lansată de Opoziția PNL de la Consiliul Județean, și anume că președintele UDMR de la Județ, Pasztor Sandor, nu face ceea ce trebuie pentru dezvoltarea Aeroportului Oradea, în folosul concurenței din Debrețin!

Pașc afirmă că în luna iunie, după în ședința de plen a Consiliului Județean afirmase că poartă discuții cu patru operatori aerieni, pentru readucerea curselor externe pe Aeroportul Oradea, președintele Pasztor Sandor l-a chemat la prezidiu. Și, în mod șocant, i-ar fi cerut să nu mai poarte discuții cu Wizz Air și cu Ryanair!

“I-am spus cu ce companii port discuții. Iar dumnealui mi-a spus următoarele: «Cât timp eu sunt președinte, vă interzic să mai discutați cu vreo companie aeriană». L-am întrebat de ce. Mi-a spus: «Pentru că așa trebuie». Lângă mine era dl Bimbo. I-am transmis că este contractul meu de mandat să discut cu operatorii. Atunci mi-a spus: «Vă interzic să discutați cu Wizz Air și Ryanair. Puteți discuta cu Tarom sau cu celelelate». Și a plecat. I-am spus d-lui Bimbo că, în condițiile acestea, eu nu pot să îmi îndeplinesc mandatul și îmi depun mandatul”, relatează Pașc.

Relatări în trio-ul Pasztor – Pașc – Bimbo

Fostul manager de la Aeroport a continuat să relateze cum că, a doua zi după discuția cu Pasztor Sandor, președintele Consiliului de Administrație de la Aeroport, Bimbo Szuhai Tibor, a încercat să-l îmbuneze. A doua zi, dl. Bimbo mi-a spus: «dle director, v-ați supărat degeaba. Dl. președinte a zis în sensul de a-i spune mereu cu cine discutați». Dar eu trebuie să îi cer aprobare să discut cu companiile aeriene? Nu scrie nicăieri așa ceva. Eu discut cu Consiliul Județean prin Consiliul de Administrație, nu sunt angajatul Județului, ci angajatul CA. Pe dl Bimbo l-am informat permanent cu ce companie discut. Însă eu am înțeles foarte clar, deci nu am voie să discut cu companiile aeriene. Dar de ce? Nu înțeleg. Abia acum poate îmi dau seama că ceea ce apare în presă, că ăsta este lucrul… Că Oradea nu trebuie să aibă zboruri. Asta fost în iunie. După aceea, nu a trecut mult timp și apare ordinea de zi a ședinței Consiliului de Administrație pentru luna iulie. Am văzut acolo aprobarea procedurii pentru selecția noului director al Aeroportului”, a relatat Pașc motivele pentru care a preferat să își depună mandatul, la finalul lunii iulie, cu trei luni înainte să îl expire mandatul, la termen. „Nu s-au realizat cursele și am zis că îmi depun eu mandatul, să dau un semnal către Consiliul de Administrație că e cazul să își depună și el mandatul. Eu mi-am depus mandatul, dar CA nu a dorit să-și depună mandatul”, spune acum Pașc, deranjat că în perioada când se anunțau cursele externe, toate meritele și le asumau șefii Consiliului Județean. „Niciodată nu a fost menționat și personalul Aeroportului care, de fapt, a muncit pentru aceste curse”, transmite fostul manager aeroportuar.

Operatorii cer terminal nou

Tot Gheorghe Pașc a relatat cum compania UTI București, care lucrează (sau mai bine spus nu lucrează pentru finalizarea noului terminal de pasageri de la Aeorport) a fost tratată preferențial de Consiliul Județean. Chit că el, ca director, hotărâse aplicarea penalităților, încă de anul trecut. Noul terminal de pasageri trebuia finalizat încă din toamna anului trecut și, iată, nici până acum nu este gata!
Tot Gheorghe Pașc a relatat cum compania UTI București, care lucrează (sau mai bine spus nu lucrează pentru finalizarea noului terminal de pasageri de la Aeorport) a fost tratată preferențial de Consiliul Județean. Chit că el, ca director, hotărâse aplicarea penalităților, încă de anul trecut. Noul terminal de pasageri trebuia finalizat încă din toamna anului trecut și, iată, nici până acum nu este gata! Pașc leagă acum atragerea curselor și de faptul că noul terminal întârzie să fie finalizat și face o paralelă cu perioada de secetă, din timpul lucrărilor la pistă, din urmă cu câțiva ani. „Nimeni nu vroia să discute cu noi cât erau lucrări la pistă. Adevărul este în felul următor: atâta timp cât funcționăm cu jumătate de terminal – din cel vechi – nu avem unde să prelucrăm pasageri. Dovadă cele șapte curse externe pe timpul verii, cu greu ne-am descurcat. Am purtat discuții cu companiile, au venit, au văzut terminalul nou în construcție, au fost de la multe companii, inclusiv de la compania vecină. Au venit și au văzut terminalul nou. Ne-a spus să ne terminăm clădirea. Unde să ducă pasagerii, în câmp? Nu se poate așa ceva. Toate aceste discuții le-am purtat noi, nu știu dacă alții le-au făcut. Un operator aerian nu discută decât cu conducerea Aeroportului. Nimeni nu este băgat în seamă la negocieri, decât operatorul de aeroport. Ceilalți sunt spectatori”, spune Pașc, susținând că, în ciuda interdicției primite de la Pasztor, în iunie 2019, el a continuat să discute cu operatorii aerieni. Pașc speră că, totuși, terminalul cel nou va fi finalizat în acest an, pentru ca Aeroportul Oradea să fie luat în considerare pentru deschiderea de curse externe, din programul de vară 2020. „Constructorul nu își poate susține lucrările. Stadiul fizic de realizare este acum de 90%. Da cele 10% rămase sunt mari, ca valoare, deoarece sunt dotări de securitate aeroportuară. Neavând bani să își termină lucrările, este greu de presupus când se va finaliza”, atenționează fostul manager, intrat acum în Opoziție cu conducerea Consiliului Județean.

Concurs cu cântec, la Aeroport

În urma demisiei lui Pașc, care, de altfel împlinise și vârsta de pensionare, Consiliul de Administrație a Aeroportului Oradea a organizat un nou concurs. Două dosare au fost respinse și unul singur a fost admis: cel al Cristinei Antik, soția judecătorului Antik Levente, fostă contabilă de școală și la Aeroport, cu ani în urmă. Primarul Ilie Bolojan a acuzat iresponsaibilitate din partea conducătorilor Consiliului Județean, prin modul de organizare a acestui concurs și a cerut deja organizarea unui nou concurs, în urma căruia la șefia Aeroportului Oradea să vină un adevărat profesionist în managementul aviației civile.

Bolojan despre concursul pentru funcția de director la Aeroportul Oradea: „Am căzut din lac în puț…cer conducerii CJ Bihor să anuleze acest concurs”

Aeroportul Oradea. Despre avioane, la o prăjitură



65Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor