Preţul biletelor de avion – un aspect crucial

De Călin Corpaş
Reactualizat la:
5Comentarii
Reprezentanţii LCG, El Al, Blue Air şi preşedintele Popa
Reprezentanţii LCG, El Al, Blue Air şi preşedintele Popa
Cursele aeriene externe ce vor fi operate de la Oradea vor depinde foarte mult şi de tarife. În ambele sensuri: atât în calculele rentabilităţii, pe care le vor face companiile aeriene, cât şi ca atractivitate pentru marele public călător.


Deşi Consiliul Judeţean Bihor a pus la punct o schemă de subvenţionare a taxelor de aeroport cu până la 50%, pentru companiile aeriene interesate de Oradea, preşedintele Cornel Popa spune că vineri nici măcar nu s-a discutat despre subvenţia stimulatoare. Chiar dacă această subvenţie ar putea influenţa politicile tarifare. „Nici nu s-a luat în discuţie foarte mult subvenţionarea zborurilor respective. Nu am intrat în asemenea analize. Am luat în calcul ce poate oferi Oradea”, declară şeful CJ Bihor. Acceptarea subvenţiei ar obliga companiile să efectueze zboruri de la Oradea minimum trei ani, indiferent de rentabilitatea zborurilor. Un alt aspect important: Comisia Europeană a acceptat acordarea subvenţiei doar pentru acele zboruri care, practic, nu sunt operate deja de la Debreţin, aeroport aflat sub 100 de km distanţă de Oradea. În acelaşi timp, acordarea acestei subvenţii operatorilor aerieni ar avea un impact direct asupra preţului biletelor, aspect admis de preşedintele Popa.

Blue Air şi Tarom

Directorul general Blue Air, Gheorghe Răcaru, s-a arătat conştient de faptul că preţurile vor influenţa mult gradul de umplere a avioanelor de la Oradea. Cazul tarifelor Tarom este deja elocvent, chiar dacă operatorul de stat a oferit preţuri promoţionale recent pentru Oradea – Bucureşti, pentru cei ce au achiziţionat bilete în weekend-ul 22-24 ianuarie. „Tarom are preţuri mai mari, dar grad de încărcare este de 60%. Blue Air are, în schimb 80-81%. La 70% grad de încărcare e „break-even” (cursa nu este în pierdere – n.red.). Ce e deasupra acestui procent, e crema”, declară directorul Blue Air, precizând că foarte mult contează şi eficientizarea costurilor unei companii.
Dacă Blue Air este o companie low-cost, în schimb, preconizatele zboruri Join! Airlines oferite de LCG Denmark vor fi din categoria „smart-fly”. Adică la preţuri între biletele low-cost şi cele ale companiilor aeriene de linie.
Dacă şi când va decide să zboare de la Oradea, Air Serbia va intra într-o concurenţă de la distanţă cu Lot Airlines – compania poloneză de stat, ce a anunţat deja destinaţii externe de la Cluj-Napoca, inclusiv spre New York şi Tokyo, via Varşovia. „Oradea are un ptenţial bun. Mai departe, însă, intră în competiţie costurile de operare”, transmite Radu Grigoroiu de la Air Serbia.



5Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor