Regal de operă pe scena Teatrului orădean

Regal de operă pe scena Teatrului orădean
Sala Teatrului de Stat „Regina Maria” din Oradea s-a dovedit neîncăpătoare pentru iubitorii muzicii culte prezenți la Gala de Operă organizată în închiderea ediției din acest an a Festivalului „European Music Open”, în data de 16 Iunie 2019, de la ora 19:00.

Cu un program pe măsură, bogat și încărcat de armonii sublime și momente înălțătoare, Gala de Operă a fost un eveniment de marcă, prin care, frumoasele arii au înnobilat seara și au oferit auditoriului un savuros moment de reverie muzicală. Amfitrionul evenimentul a fost, după cum era de așteptat, organizatorul principal al festivalului, cunoscutul tenor orădean Alexandru Badea, care a condus publicul, într-un stil amical și cald, în periplul muzical pregătit.

Spectacolul a fost pregătit de către Filarmonica de Tineret din Viena, dirijată de Michael Lessky și de patru soliști ai Operei din Viena: baritonul Russi Nikoff, tenorul Herbert Lippert, mezzosoporana Bongiwe Nakani și soprana Ileana Tonca, care au oferit mai bine de două ore de muzică și trăire.

Spectacolul a început cu Uvertura Operei „Coțofana hoată” (G. Rossini), interpretată de Orchestra Filarmonicii de Tineret din Viena, urmată apoi de un bogat program variat, cuprinzând arii cunoscute și foarte cunoscute, de la compozitori precum: G. Rossini (Aria „Largo al factotum” din „Bărbierul din Sevilla”), P. Mascagni („Voi Io sapete, o mamma” din „Cavalleria rusticana”), Fr. Lehár („Dein ist mein ganzes Herz” din „Țara surâsului”), C. M. von Weber („Kommt ein schlanker Bursch gegangen” din „Der Freischütz”), J. Offenbach (Duetul „Barcarola” din „Povestirile lui Hoffmann”) și G. Verdi (Duetul „Dio che nell’alma infondere amor” din „Don Carlo”).

Cea de-a doua parte, deschisă tot de o Uvertură, de data aceasta din Opera „Rosamunde” (Fr. Schubert), a continuat cu arii de: W. A. Mozart (Duetul „Papageno – Papagena” din „Flatutul fermecat”), G. Bizet („Habanera” din „Carmen”), Fr. Lehár (Duetul „Tanzen möcht’ich” din „Die Csardasfürstin”), G. Verdi („Alzati…! Eri tu…!” din „Bal mascat”), W. A. Mozart („In uomini, in soldati” din „Cosi fan tutte”), fiind încheiată de celebra arie „Nessun dorma” din Opera „Turandot”, de G. Puccini. De la momentele de un dramatism puternic, până la cele mai jucăușe dintre ariile interpretate, paleta de emoții și stări a fost una foarte colorată, soliștii reușind să transmită în mod extraordinar prin interpretarea lor această continuă visare a muzicii. Desigur că, surpriza serii, dacă este să spunem astfel, a fost mezzosoprana Bongiwe Nakani, care a emoționat, prin timbrul cald și puternic deopotrivă, prin candoare și rafinament, prin grija față de expresivitate și emisie vocală, puternice stări de emoție, de iubire și de trăire prin muzică.

După cum era de așteptat, o astfel de seară nu se putea lăsa fără câteva bisuri cerute insistent de aplauzele fulminante ale spectatorilor, astfel că soliștii, cărora li s-a alăturat tenorul Alexandru Badea, au mulțumit celor prezenți prin câteva bisuri, printre care, celebrul „Brindisi” din Opera „Traviata” (G. Verdi).

Gala de Operă a fost o reușită excepțională, printr-un spectacol elegant, înălțător, nobil și frumos, care a oferit publicului iubitor un parfum al marilor opere din lume. Soliștii, orchestra măiestruoasă, locația, atmosfera și armonia vibrantă au făcut din seara de 16 Iunie un regal de reverie muzicală, pe acorduri verdiene și pucciniene, într-o lume a binelui și a frumosului.Material realizat în cadrul proiectului ”Jurnalism muzical pentru comunitate”, finanţat prin Fundaţia Comunitară Oradea.

Alexandru Mihai Carțiș



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !