Reguli noi la produsele aflate în garanţie

De Dan Birta
1Comentariu
Reguli noi la produsele aflate în garanţie
© Termenul maxim de reparare a produselor va fi de maxim 15 zile
Perioada de nefuncţionare a unui produs nu poate depăşi 10% din perioada de garanţie a acestuia.

Guvernul stabilit în şedinţa de săptămâna trecută termene mai stricte pentru repararea sau înlocuire produselor aflate în perioada de garanţie. Termenul maxim de reparare a acestor produse va fi de maxim 15 zile. Pe de altă parte, dacă durata cumulată de nefuncţionare a produselor depășește 10% din perioada de garanţie, ele trebuie înlocuite de vânzător sau clientul primeşte banii înapoi. Concret, dacă un telefon are termenul de garanţie de doi ani, atunci perioada în care nu poate fi folosit nu trebuie să depăşească două luni şi jumătate.

Modificări

Una din principalele modificări este introducerea perioadei maxime de 15 zile calendaristice în care vânzătorul are obligaţia să repare sau să înlocuiască un produs aflat în perioada de garanţie comercială. În prezent, legea prevede că orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută într-o perioadă de timp stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi comerciant.

Potrivit noii legi, timpul de nefuncţionare, din cauza lipsei de conformitate apărute în cadrul termenului de garanţie, prelungeşte termenul de garanţie legală de conformitate şi, dacă există, şi pe cel al garanţiei legale. Prin urmare, aceste termene curg din momentul în care a fost adusă la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau din momentul prezentării produsului la vânzător până la aducerea produsului în stare de utilizare normală.

În ceea ce priveşte produsele de folosinţă îndelungată, noua lege precizează faptul că în cazul în care acestea înlocuiesc produsele defecte în perioada termenului de garanţie, vor beneficia de un nou termen de garanţie care curge de la data preschimbării produsului. Produsele de folosinţă îndelungată defectate în termenul de garanţie legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau când durata cumulată de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în termenul de garanţie legală de conformitate depăşeşte 10% din valoarea acestuia, la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv. Termenul de garanţie decurge de la data intrării bunului respectiv în posesia consumatorului.

Pentru a beneficia de garanţie, cumpărătorul trebuie să prezinte bonul fiscal şi certificatul de garanţie. De anul trecut, garanţia nu mai este condiţionată de prezentarea ambalajului produsului.

Prevederile Ordonanţei adoptate în 26 ianuarie 2016 de Guvern vor intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial.

Taguri: ,


1Comentariu

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

versiunea HTML a comentariilor