Miercuri 11 octombrie, a fost redat circulaţiei Podul Densuşianu I, de pe Şoseaua de Centură. Astfel, circulaţia peste Crişul Repede de pe Centură se desfăşoară acum pe patru benzi, după ani de zile de strangulare a traficului în zonă. Reabilitatea podului s-a finalizat mai repede cu aproximativ două luni de zile faţă de termenul prevăzut în contractul de execuţie, a informat prefectul Claudiu Pop, prezent la faţa locului, la ora 14. „Guvernul a plătit, CNADNR a executat şi beneficiază toţi orădenii, bihorenii și cei care îl tranzitează. Este un pod care a stat închis peste 3 ani de zile. Cred că fiecare dintre noi trebuie să ne facem datoria acolo unde suntem, indiferent de funcţie”, a declarat cel care îşi asumase inaugurarea podului în acest an. În toamna anului 2012 s-a inaugurat Podul Densuşianu II, cel care dubla la patru benzi trecerea peste Criş. Însă, la câteva săptămâni distanţă, circulaţia revenea la două benzi pe pod, deoarece a trebuit închis vechiul Pod Densuşianu I, din motive de securitate. Acesta a fost redeschis acum.
Nu s-a tăiat vreo panglică inaugurativă. Claudiu Pop: „Putem spune că, simbolic, panglica a fost deja tăiată de primii şoferi care au trecut pe pod şi de claxoanele de mulţumire pe care le-am primit. Sper ca în această lună să mai avem două momente fericite: inaugurarea pasajului de lângă Metro şi finalizarea DN 76 între Oradea şi Pocola”.
Firma Dacia Faber din Cluj Napoca a înlocuit grinzile scurte de beton din partea de pasaj a podului, a refăcut reazemele, iar puntea efectivă, de peste râu a fost reabilitată prin aşternerea unui strat nou de beton, peste care a fost turnat asfaltul. Un asfalt de timp MASF. Valoarea contractului încheiat de CNADNR cu această societate se ridică la 3.429.290,51 lei (fără TVA).
Obstrucţionare temporară
Chiar dacă podul este acum pe patru benzi, săptămâna viitoare circulaţia va fi obstrucţionată la trei benzi, chiar înaintea podului, pe o distanţă de 80 de metri, în sensul de mers spre Borş, informează constructorul. Aceasta deoarece trebuie înlocuită căminul unei conducte de apă care trece pe sub pod. Potrivit ing. Gheorghe Chinde, lucrările nu vor dura mai mult de o săptămână.
Citiți principiile noastre de moderare aici!