Senatul UO, la un an de functionare

De Cristian Horgoș
Senatul Universităţii Oradea şi-a prezentat joi activitatea
Senatul Universităţii Oradea şi-a prezentat joi activitatea
Senatul a împlinit un an de activitate în noua formulă, în care senatorii nu fac parte din conducerea Universităţii.

La un an de la constituirea sa în baza Legii Educaţiei Naţionale, Senatul Universităţii din Oradea (UO) se prezintă ca o structură autonomă funcţională. „A fost o etapă de construcţie, dezvoltare şi consolidare instituţională”, a apreciat preşedintele Senatului – Sorin Curilă. Între argumentele invocate s-au numărat: constituirea structurilor de conducere, a celor nouă comisii de specialitate, adoptarea protocolului de colaborare între conducerea executivă a Universităţii şi forul legislativ (Senatul), aprobarea contractului de management instituţional între Senat şi rector. Senatul dispune acum şi de procedura de control asupra activităţii Rectorului, consiliului de administraţie şi a conducerii executive a universităţii.

Una din principalele misiuni ale Senatului – dezbaterea reglementărilor interne privind funcţionarea instituţiei universitare – se reflectă în cele 22 de hotărâri adoptate în perioada februarie 2011 – februarie 2012.

„Printre realizări se numără asigurarea independenţei financiare a Senatului universitar prin asgurarea unui buget solicitat Consiliului de Administraţie al Universităţii”, a spus preşedintele Senatului, Sorin Curilă.

Prim-senatorul a informat că procedura pentru asigurarea bugetului propriu al Senatului va intra în dezbatere în martie, întârzierea datorându-se reevaluării priorităţilor la nivel de instituţie (stabilirea bugetelor pentru departamente etc.).

La conferinţa de prezentare a activităţii în primul an de funcţionare au mai vorbit cancelarul Senatului – Vasile Aurel Căuş, preşedinţii comisiilor Senatului şi studenţii senatori Răzvan Lucian Tau şi Romeo Vasile Filip.

Rapoartele de activitate ale comisiilor Senatului se vor regăsi pe site-ul Universităţii, la secţiunea dedicată hotărârilor forului legislativ. 

Factbox: Preşedinţii Comisiilor

Buget Finanţe – conf.univ.dr. Marcel Boloş;

Consiliul Cercetării – prof.univ.dr. Cristian Grava;

Evaluarea şi Asigurarea Calităţii – prof.univ.dr. Mariana Mureşan;

Învăţământ – lect.univ.dr. Lavinia Onica-Chipea;

Probleme Sociale şi Studenţi – prof.univ.dr. Marius Ţepelea;

elaţii Academice Internaţionale şi Interne – prof.univ.dr. Lia Pop;

Strategie şi Reformă – şef lucrări dr. Radu Brejea;

Valorificarea şi administrarea patrimoniului – conf.univ.dr. Ioan Ţarcă;

Monitorizare, coordonare şi îndrumare metodologică a dezvoltării sistemului de control managerial intern – conf.univ.dr. Simona Bodog.

 



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !