Situaţia fiscală poate fi verificată electronic

De Dan Birta
Cu un simplu click se poate verifica situaţia fiscală
Cu un simplu click se poate verifica situaţia fiscală
Bihorenii pot verifica online contribuţiile de ajutor social declarate şi plătite de angajator.


Persoanele fizice din judeţul Bihor nu mai trebuie să se deplaseze la Fisc pentru a primi informaţii despre situaţia fiscală. Începând cu data de 15.12.2014 aceasta poate fi verificată electronic.

Ce se verifică?

Potrivit informaţiilor remise de Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Bihor, contribuabilii pot verifica electronic soldul obligaţiilor neachitate, precum şi decizia de impunere anuală (aferentă anului 2013 emisă dupa 15 decembrie 2014). De asemenea, se poate verifica online nota privind obligaţiile de plată. Plata se poate efectua fie la trezorerie fie online.
Tot electronic mai pot fi verificate informaţiile cuprinse în declaraţia 112- respectiv sumele declarate de angajator pentru contribuţiile de asigurări sociale în funcţie de veniturile realizate.
„În cursul anului 2015 se vor extinde categoriile documentelor şi informaţiilor comunicate spre şi dinspre contribuabili”, informază Ioan Mihaiu, şeful AJFP Bihor.

Înregistrare

Pentru a se înregistra în „Spaţiul Privat Virtual”, contribuabilii vor alege opţiunea „Înregistrare utilizatori”, pe www.anaf.ro – Secţiunea Servicii on line, Subsecţiunea Serviciul înregistrare/înrolare persoane fizice în Spaţiul Privat Virtual şi vor completa datele personale într-o pagină web securizată (https).
Contribuabilii, persoane fizice, au posibilitatea să aleagă una dintre cele două opţiuni de aprobare a cererii. Una dintre posibilităţi este aprobarea online, prin completarea în câmpul „Număr decizie” a numărului unei decizii emisă de ANAF (Decizia de impunere anuală sau decizie de plăţi anticipate emisă în cursul anului 2013 sau 2014, ori o decizie referitoare la obligaţiile de plată accesorii). A doua posibilitate este aprobarea la ghişeu. Această modalitate implică deplasarea la un organ fiscal pentru certificarea datelor completate în pagina web securizată şi prezentarea la ghişeu a buletinului sau cărţii de identitate (original şi copie), precum şi a numărului de înregistrare primit de pe site. Cererea se consideră valabilă dacă persoana fizică se prezintă la ghişeu în termen de zece zile.
„Menţionăm că persoanele fizice care deţin certificat digital calificat, eliberat de furnizorii de servicii de certificare, acreditaţi în condiţiile Legii nr. 455/2001, republicată, se pot identifica pe serverul MFP-ANAF prin utilizarea certificatului digital calificat”, a specificat şeful AJFP Bihor.
Autentificarea în „Spaţiul Privat Virtual” pentru persoanele fizice se poate realiza şi prin credenţiale de tip nume sau parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă.
Informaţii suplimentare privind înrolarea în Spaţiul Privat Virtual se pot obţine prin: telefon, la numărul de telefon 0264-599.626; utilizarea formularului de asistenţă publicat pe site-ul ANAF, precum şi prin utilizarea numărului de telefon al Call center- ului 0314.039.160 pentru informaţii generale.



0Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !