De Ziua Transportului Public Urban, OTL a primit vineri câteva zeci de vizitatori, mai ales elevi, şi şi-a expus planurile de viitor. Csuzi Istvan, managerul societăţii de transport în comun, spune că Planul de Mobilitate Urbană Sustenabilă, elaborat de OTL, este definitivat şi îşi aşteaptă dezbaterea în plenul Consiliului Local.
În prezent, aproximativ 150.000 de persoane beneficiază zilnic de transportul în comun, la care se adaugă şi 20-25.000 de navetişti.
O prevedere importantă a Planului de Mobilitate este asigurarea accesului autobuzelor OTL în Piața Unirii și după reamenajarea sa ca spaţiu pietonal. Csuzi insistă că de la colţul cu strada Primăriei și până la intersecția cu str. Avram Iancu ar trebui să fie sens unic exclusiv pentru mijloacele de transport ale societății. Şi maşinile care deservesc liniile 10, 12, 13, 14, 15, 16 și 20 ar urma să aibă o stație în Piaţa Unirii, la Episcopia Greco-Catolică.
Extinderea căii de rulare pentru tramvaie este o prioritate, în opinia managerului OTL. O linie suplimentară necesară ar continua din Bulevardul Decebal spre Grădina Zoologică – sala de sport a Universităţii – strada Ceyrat şi înapoi în depoul OTL. Cei 4,5 kilometri de cale de rulare necesari ar costa cinci milioane de euro.
Csuzi a anunţat că anul acesta OTL începe două şantiere importante, autogările de pe B-dul Decebal, zona ANL respectiv pe Ştefan cel Mare, lângă Gara CFR.
Pentru cei mai tineri
Ziua Transportului Public Urban a avut o componentă de program şi pentru publicul interesat să viziteze autobaza OTL. Elevii de la Liceul „Aurel Lazăr”, între primii vizitatori sosiţi vineri, au fost primiţi laCentrul de Mecatronică de la Depoul de Tramvaie, singurul laborator de acest gen din partea de Est a Europei. Ei au putut admira o machetă a intersecţiei Olosig, cu toate cele trei linii de tramvai care o traversează. Macheta realizată de unul dintre foştii angajaţi ai OTL expune câte o replică miniaturală a fiecărui model de tramvai care circulă în Oradea. Desigur, de cea mai mare apreciere s-a bucurat Siemensul „de jucărie”.
La vot
Vizitatorii au fost invitaţi, de asemenea, să aleagă prin vot cel mai popular dintre desenele concursului „Prietenul meu, Tramvaiul”. Lucrările nepremiate, care nu au ajuns să decoreze garnitura de tramvai care circulă acum prin oraş, au fost expuse în vagon şi vizitatorii au trebuit să introducă în urnă un bilet cu numărul desenului. Cel mai votat dintre desene va primi un titlu de popularitate. De interes s-a bucurat şi omnibusul construit în baza OTL, cel care a defilat prin oraş şi de Ziua Copilului.
Citiți principiile noastre de moderare aici!