„Turbo”-sensul giratoriu din Centrul Civic mai primeşte o presupusă îmbunătăţire: o bandă rapidă de acces rutier spre Aleea Emanuil Gojdu, de pe malul Crişului, dinspre pod. Investiţia aceasta vine după ce originalul sens giratoriu din buricul târgul a suferit, de-a lungul timpului, diverse retuşări, generate de deficienţele pe care această amenajare rutieră le prezintă, îndeosebi la orele de vârf. De altfel, încă înainte ca aceasta să fie finalizată, în toamna lui 2010, se întrezăreau problemele pe care le va genera. Între retuşările la care originalul sens giratoriu orădean a fost supus, în trecut, se numără inclusiv închiderea accesului rutier pe aceeaşi Alee Gojdu dinspre sensul giratoriu, măsură criticată la acea vreme. Aleea a fost ulterior redeschisă, iar acum va fi şi mai accesibilă traficului rutier, prin construirea noii benzi. De asemenea, la un moment dat carosabilul fusese gâtuit de la două benzi la una singură, pentru cei ce făceau sensul giratoriu şi virau spre Calea Clujului, prin montarea unor balize de plastic pe carosabil. Prin aceste două măsuri, se dorea prioritizarea traficului pe axa Piaţa Cetate – Magheru. Efectul nu a fost, însă, cel scontat, circulaţia fiind gâtuită. De aceea, Poliţia Rutieră şi Primăria au renunţat la acele balize de plastic.
Retuşări de bun augur au fost: amenajarea a unei noi benzi de circulaţie suplimentară, pe axele Magheru – Piaţa Cetate, neprevăzută iniţial, precum şi mutarea trecerii de pietoni de lângă Colegiul Naţional Emanuil Gojdu cu câţiva zeci de metri mai în faţă, în intersecţia cu strada Independenţei.
Selina pe asfalt
Marti, muncitorii firmei Selina spărgeau trotuarul din capătul podului Dacia, în curba spre Aleea Gojdu. Acolo va fi amenajată banda rutieră de acces dinspre Magheru spre Aleea Gojdu, la intrarea în sensul giratoriu. Şoferii care vor veni de pe pod, vor avea posibilitatea de a ajunge în Centru virând imediat la dreapta, spre Aleea Gojdu, şi evitând, astfel, să intre în sensul giratoriu care se congestionează la ore de vârf.
Potrivit directorului tehnic al Primăriei, Mircea Ghitea, amenajarea rutieră ar trebui finalizată în două luni. Preţul realizării acestei „benzi rapide de acces spre Aleea Gojdu”, în lungime de circa 100 de metri, este de 123.000 lei, TVA inclus.
Selina a fost desemnată câştigător al licitaţiei, în cursul lunii februarie. Procedura de achiziţie s-a derulat de două ori, după ce prima dată firmele au fost descalificate. A doua oară, doar Selina s-a mai prezentat, contractul semnându-se cu această firmă, ne-a informat directorul Ghitea.
Selina este firma care execută toate lucrările de întreţinere a carosabilului din oraş, acestora adăugându-se trotuarele şi amanejarea de locuri de parcare în cartiere.
ABC-ul sacrificat
Reamintim că pentru ca această investiţie dorită de primarul Bolojan să fie pusă în practică, a fost demolat ABC-ul din capătul podului, în august 2012. Municipalitatea şi proprietarii unităţii comerciale sunt în proces, după ce ultimii nu au fost de acord nici cu măsura exproprierii, dar nici cu preţul despăgubirilor pe care municipalitatea este dispusă să le ofere: 70.000 euro, sumă la care s-a ajuns în urma expertizei privind valoarea clădirii dar care a cuprins şi evaluarea activităţii economice. Directorul Administraţiei Imobiliare Oradea, Cristian Beltechi, spune că avocata părţii adverse a transmis că proprietarul ABC-ului, Gavril Cosma, s-ar mulţumi acum cu 80-85.000 euro.
Instanţa a respins contestaţia măsurii exproprierii, procesul continuând pentru stabilirea sumei exproprierii.
Citiți principiile noastre de moderare aici!