Voturile lipsă întârzie peroanele noi

În Oradea, administrația liberală a construit noi autogări, fără contre ale Opoziției. Din păcate, intenții similare pentru celelalte orașe din județ sunt înnăbușite, din fașă, în plenul Consiliului Județean, chiar de către consilierii liberali!
În Oradea, administrația liberală a construit noi autogări, fără contre ale Opoziției. Din păcate, intenții similare pentru celelalte orașe din județ sunt înnăbușite, din fașă, în plenul Consiliului Județean, chiar de către consilierii liberali!
Lupta politică dusă în plenul Consiliului Județean îi văduvește pe bihoreni de construirea unor noi autogări în județ.

Aflat în Opoziție, grupul consilierilor liberali profită de cele 24 de voturi necesare pentru trecerea terenurile de la primăriile Marghita, Săcueni și Beiuș către Consiliul Județean, pentru a bloca proiectul Executivului privind autogările.

Din toamnă până-n iarnă, Puterea și Opoziția s-au jucat de-a șoarecele și pisica, însă iată că, deși președintele Pásztor a propus toate autogările în același proiect de Hotărâre, nici așa Opoziția nu s-a învrednicit să coopereze.

Prin purtătorul de cuvânt Adrian Simon, Consiliul Județean Bihor a răspuns câtorva întrebări formulate în scris de JURNAL BIHOREAN & BIHON. Totul în contextul în care liberalii cer studii de trafic și studiu de prefezabilitate, în ciuda faptului că o autogară ar costa sub 200.000 de euro, conform celor transmise de administrația județeană.

Care a fost modalitatea de selecție a primăriilor din județ pentru care CJ Bihor dorește să construiască autogări?

CJ BIHOR: În contextul aplicării regulamentului CE 1370/2007 în domeniul transportului public național începând cu anul 2019, dată la care expiră și programele de transport existente, este necesară regândirea modului de organizare și pregătirea infrastructurii necesare noului sistem de transport.

Prin constituirea unui sistem de atribuire exclusiv pe grupe, se dorește să se asigure auto-sustenabilitatea sistemului de transport public, printr-un randament economic pozitiv.

Consiliul Județean Bihor a efectuat deja primii pași pentru realizarea unui sistem de transport public integrat, următoarele etape fiind implementarea sistemului de e-ticketing și realizarea rețelei centrelor de transfer intermodale – autogări – fapt ce ar constitui iarăși o premieră în Romania.

Modelul de stabilire a hub-urilor, a centrelor de transfer este una din perspectivă geografică respectiv, punctele de convergență a fluxurilor de transport, urmărindu-se prin această inițiativă colectarea și conectarea fluxurilor de transport din principalele bazine.

Menționăm faptul că inițial a fost propusă realizarea autogărilor doar în Marghita, Săcueni, Salonta, Aleșd și Tinca, deoarece în municipiul Beiuș ca și în orașul Ștei funcționează deja o autogară autorizată de ARR pentru servicii conexe activității de transport, însă la solicitarea Primăriei Municipiului Beiuș propunerea a fost completată cu o autogară și pentru această localitate.

Există studii de trafic care să arată dimensiunile necesare pentru realizarea acestor investiții?

CJ BIHOR: Consiliul Județean Bihor face evaluarea fluxurilor de călători începând cu anul 2013, în prezent existând date privind numărul mediu de călători pe fiecare traseu operat, pasul de măsurare fiind trimestrial.

În ceea ce privește afluxul orar al mijloacelor de transport în noile centre de transfer, acesta este determinat pe baza programului de circulație actual efectuându-se corelări între fluxul de călători și gradul de încărcare preconizat pe baza datelor existente pe fiecare cursă.

Astfel, pentru Marghita și Beiuș sunt prevăzute 10 peroane, Salonta și Aleșd 8 peroane, Săcueni și Tinca 6 peroane. Menționăm că pentru Salonta, Aleșd și Tinca încă nu a putut fi identificat de către administrația locală un teren care să corespundă solicitării Consiliului Județean.

Există vreun studiu de (pre)fezabilitate care să arate necesarul financiar pentru o asemenea autogară, precum și capacitatea necesară de deservire a călătorilor?

CJ BIHOR: Nu există un studiu de prefezabilitate. Acesta ar fi indicat dacă am avea datele exacte ale terenurilor ce ne-ar fi puse la dispoziție de UAT-uri, de primării. Însă, avem estimări furnizate de Direcția Tehnică. Legislația în vigoare arată care sunt condițiile și dotările minime pentru autorizarea serviciilor conexe din domeniul transportului. Iată-le:

Construcție Clădire Autogară – 105 mp; 1 birou informare; toaletă – 2 cabine + 1 cabină pentru persoane cu dizabilități; sală așteptare – min. 20 locuri pe scaune, cu min. 1m²/fiecare scaun, exclusiv scaunul.
Peroanele: 1 peron lungime 12 m, lățime 3,5 m, exclusiv zona de acces, refugiu călători, trotuare, etc; peroane acoperite, parcare rezervă pentru autobuz, parcări autoturisme – în funcție de numărul de peroane.

Spații comerciale: alimentație publică, vânzare presă, automate pentru cafea, bauturi, etc.

Utilități: încălzire spațiu – electric; internet; telefonie, hidrant.

Costuri minimale estimative care pot crește în funcție de configurația și accesul la terenul atribuit:
Aleșd, Salonta: 164.900 € fiecare; Săcueni, Tinca: 142.880 € fiecare; Marghita, Beiuș: 186.730 € fiecare.



6Comentarii

Herzlichen Dank für Ihren Kommentar - dieser wird nach einer Prüfung von uns freigeschaltet. Beachten Sie, dass dies gerade an Wochenenden etwas länger dauern kann. Kommentare von registrierten Usern werden sofort freigeschaltet - hier registrieren!

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici !

versiunea HTML a comentariilor